Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas George Clooney juhuslikult tekiilaärisse sattus

    George ClooneyFoto: epa

    Kuigi George Clooney on tuntud peamiselt kui näitleja, on ta tegev ka ärimaailmas, kuhu ta sattus, tõsi küll, üpriski juhuslikult.

    Clooney ja tema sõber ning nüüd ka äripartner Rande Gerber armastavad tekiilat. Mõned aastad tagasi ehitasid nad mõlemad Mehhiko kuurortlinna Cabo San Lucasesse suvemaja ning nagu Clooney ja Gerber ise on tunnistanud - selle kõige käigus kulus omajagu ka agaaviviina.
    “Ja kui sa oled Mehhikos, siis sa ju jood ka palju tekiilat. Paari kuu jooksul olime me proovinud nõnda erinevaid tekiilasid, et George (Clooney – toim) pöördus mu poole ja küsis, miks me ei võiks oma tekiila teha. Sellise, mis oleks just meie maitsele sobiv,” meenutas Gerber CNBCle antud intervjuus.
    Otsisid täiuslikku maitset
    Selgub, et Clooney ei jätnud oma plaani niisama, vaid võttis Gerberi ja veel ühe sõbra, Michael Meldmani kampa ning asus tekiilat välja töötama. Nad leidsid ühe ettevõtte, kes oli nõus nende soovidele vastu tulema. Gerber meenutab, et üks tingimus, mille nad destilleerimisele seadsid, oli see, et tekiila ei tekitaks pohmelli.
    Pärast kuude pikkust proovimist maitses Gerber enda jaoks täiuslikku tekiilat. “George avas ühe näidispudeli ning valas meile kummalegi klaasikese. Me maitsesime. Seejärel vaatasime üksteisele otsa ning saime aru, et see ongi see,” jätkas ta.
    Kuigi Clooney ja Gerber panid tekiilale nime, Casamigos, mida võiks hispaania keelest tõlkida kui “sõprade maja”, ei mõelnud nad oma sõnutsi sellest äri teha. Pigem tahtsid nad tekiila endale hoida ning oma sõpradega jagada. “Me mõtlesime, et George on juba niigi näitleja ning režissöör. Mul endal on mitmeid restorane ja baare ning ma polnud valmis veel ühe ettevõttega tegelema,” rääkis Gerber.
    Hobist sai ettevõte
    Siis aga juhtus midagi kummalist. Tekiilatootja saatis Gerberile kirja, milles seisis: “Viimase kahe aasta jooksul oleme me teile saatnud tuhat pudelit. Te kas müüte seda või lihtsalt joote liiga palju – igal juhul ei ole me nõus neid enam näidispudeliteks kutsuma. Te peate asja ametlikuks tegema.”
    Nii ei jäänudki Clooneyl ning Gerberil muud üle, kui oma ettevõte luua. Casamigos sündis 2013. aastal.
    Mitme ettevõttega tegelev Gerber märgib, et kuna Casamigos sündis rahulikult, on firmaga tegelemine üsna stressivaba. “Kõik see juhtus nii loomulikult. Me tahtsime teha enda jaoks parimat tekiilat ning sel, kas sellel äril läheb hästi või ei, pole meie jaoks eriti vahet.”
    Sealjuures andis Gerber soovituse ka teistele ettevõtetele, kes tahavad oma hobi äriks teha: keskenduda tuleks tootele ja kõrvale jätta väline aspekt. “Meie pudel on odav, ent sisu kallis,” reklaamis Gerber.
    Omajagu kriitikat
    Casamigose puhul on siiski märgitud, et ettevõtet hoiab püsti üksnes George Clooney nimi. Kuigi ettevõte pole oma täpseid müügi- ja kasuminumbreid avalikustanud, leiavad mitmed blogijad, et ilmselt tahavad inimesed Casamigose agaaviviina proovida üksnes Clooney nime tõttu. Olgu öeldud, et joogi autorid on oma autogrammid pannud toote sildile, mistõttu on võimatu Clooney nimest mööda vaadata.
    Portaal Taste Tequlila kirjutab, et üks pudel Casamigose tekiilat on kallis ning kuigi maitsel pole väga vigagi, on hind siiski liiga kõrge. Samuti küsivad autorid, kas ja kui kaua suudavad kuulsuste nimed brändi ülal hoida.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Toornafta hind jätkab aprilli tippudest taandumist
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.