Muusikavahendushiid Spotify üritab aktiivselt takistada erinevate riikide samme maksustada digimajandust, kirjutab Rootsi majandusleht Dagens Industri.
- Spotify Foto: Reuters/Scanpix
Seni esitas Spotify Rootsi poliitikutele nõudmisi, mis puudutasid eluasemete ja koolitatud programmeerijate nappust või töötajate optsioonide maksustamist. Kuid on ka teemasid, mida Spotify, mille emafirma asub Luksemburgis ja mis on teel New Yorgi börsile, ajab kulisside taga.
Spotify pöördus Rootsi rahandusministri poole palvega tõstatada digiteenuste maksuteema poliitilisel tasandil. Nimelt tuleb Spotifyl võidelda selliste riikidega nagu Indoneesia, Malaisia ja Austraalia, kes soovivad saada osa tulust, kuna miljonid nende riikide kodanikud tarbivad Spotify teenust.
Pöördumises viitab Spotify Indoneesia seaduseelnõule, millega kavatsetakse välismaa tehnoloogiafirmade makse oluliselt tõsta.Indoneesia tahab, et ettevõtted nagu Spotify, Amazon või Netflix, mis müüvad oma tooteid ja teenuseid Interneti vahendusel, omamata Indoneesias maksukohuslasest tütarettevõtet, hakkaks ka seal makse maksma.
"Spotify tahab juhtida meie tähelepanu sellele, et see töö on tähtis ja on rida riike, mis juba seadustavad digimajandusemaksustamist," ütles ministeeriumi nõunik Ingela Willfors. "Käib rüselus mitme riigi vahel, kes kõik tahavad saada tükki sellest maksupirukast," lisas Rootsi Ettevõtete Liidu rahvusvaheline maksuekspert Claes Hammarstedt.
OECD-l on projekt nimega Beps, mille eesmärk on vähendada kasumite liikumist keeruka maksuplaneerimise abil, on innustanud paljusid riike ohjad haarama. "Beps pani mõned riigid arvama, et neil on õigus maksustada rahavoogusid," ütles Uppsala ülikooli rahandusõiguse professor Bertil Wimani.
Internetigigandid püüavad igati vältida digiettevõtete eraldi maksustamist rahvusriikides ning mõjutada ka OECD tööd selles valdkonnas.Spotify pole kümne tegutsemisaasta jooksul kunagi kasumit näidanud ning sellised maksustamisotsused võivad tõugata ettevõtte suurtesse raskustesse.
Seotud lood
Kuigi laevandussektoris on regulatsioonide hulk muret tekitavalt suur ja uue põlvkonna lahendusi kütuse tarbimisel pole, on Tallink pühendunud olemasolevate süsteemide parendamisele ja toonud sõitma ka uusi aluseid, ikka selleks, et CO₂ jalajälge vähendada.