• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 29.06.17, 07:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autotööstuse skandaal annab lisatööd Eesti automüüjatele

Pankrotti läinud Jaapani turvapatjade tootja Takata praaktoodanguga peavad tegelema ka Eesti autoärimehed.
Takata toodetud turvapadjad, mis kutsuti 2007. aastal müügist tagasi, kahtlusega, et need võivad olla ohtlikud.
  • Takata toodetud turvapadjad, mis kutsuti 2007. aastal müügist tagasi, kahtlusega, et need võivad olla ohtlikud.
  • Foto: Reuters/Scanpix
Sel nädalal pankrotist teatanud Jaapani turvapatjade tootja Takata viis hukatusse autotööstuse üks aegade suurimaid turvalisuse skandaale, kui selgus, et kümnete miljonite autode turvapadjad on defektsed ning tuleb välja vahetada. Takata turvapatju kasutab 19 autotootjat, teiste seas Tesla, Honda ja Toyota.
Honda Eesti filiaali juhataja Tõnu Vahtel ütles, et Takata õhkpatjade probleem on suhteliselt lai. "Meie toodangust on päris suurel osal Takata õhkpadjad. Samas oleme seda kampaaniat juba viimased kaks aastat tõhusalt teinud ja arvan, et täna on meie müügist juba ligikaudu pooltel need vahetatud."
Uuemates autodes praaki pole

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vahteli sõnul vajasid kogu Baltikumi peale vahetamist ligikaudu 6000 Honda õhkpadjad. Praegu vahetatakse Balti riikides turvapatju päevas sadadel autodel. Vahtel lisas, et päris uutel mudelitel vigaseid turvapatju ei ole. Viimati paigaldati tehases autodele praakturvapatju neli-viis aastat tagasi, uuemate autode omanikud tema sõnul muretsema ei pea.
Vigaste turvapatjadega autode omanikele on ARKi vahendusel teada antud ja ka Honda kodulehel saab kontrollida, kas konkreetne auto kampaania alla kuulub. 
Vahtel märkis, et kuna Takata pankrotiuudis on veel nii värske, siis ei ole veel teada, kes edaspidi turvapatju tarnima hakkab. Ta lisas, et Hondal on vigaste turvapatjade vahetamiseks siiski piisav laovaru olemas.
Ka Toyota Balticu juhatuse liikme Marek Maide sõnul käib neil Takata turvapatjade aktiivne vahetamine. Tema sõnul ei tohiks see defekt meie kliimas siiski ohtlik olla: risk, et avarii korral avanevast turvapadjast eemalduvad ohtlikud tükid, on palju suurem niiskemas ja soojemas kliimas, näiteks Prantsusmaast ja Itaaliast lõuna pool.
"Päris ausalt öeldes on see risk nullilähedane. Aga loomulikult me tegeleme selle kampaaniaga väga aktiivselt ja vahetame kõik padjad ära," rääkis Maide.
Tema sõnul on veel palju autoomanikke, kes ei ole vigastest turvapatjadest teadlikud. Maide sõnul on Takata turvapadjad peamiselt Jaapani autodel.
Pankrot võib raputada autotööstust
Praeguse seisuga ostab pankrotis Takata varad 1,588 miljardi dollariga ära USA autoosade tootja Key Safety Systems. Kuigi summa on suur, ei või kindel olla, et kõigi defektide paranduseks ja turvapatjade asenduseks sellest jätkub. See võib omakorda tähendada, et autotootjad peavad ise hakkama turvapatjade asendamisega seotud kulutusi kandma, mis Bloombergi andmeil võib autotootjatele tähendada mitme miljardi dollarini ulatuvat kahju.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele