Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Londonis keelu saanud Taxify: järgmiseks Pariis

    Taxify juht ja asutaja Markus Villig.Foto: Andres Haabu

    Taxify juht ja asutaja Markus Villig rääkis täna Äripäeva hommikuprogrammis, miks nende teenus Londonis ära keelati, kuidas nad loodavad ikkagi Euroopa ahvatlevaimale turule pääseda ning millised on nende järgmised eesmärgid.

    Järgneb intervjuu Markus Villigiga.
    Mis Londonis juhtus?
    London oli meil päris unikaalne avamine. Meil pole üheski linnas nii positiivset vastuvõttu olnud nii klientide kui juhtide poolt. Juba enne avamist liitus seal meiega 10 000 autojuhti. Tallinnas on neid kokku umbes 2500.
    Kui juhid olid kohe huvitatud, siis klientide pärast olime pisut mures. Esimese mõne päevaga aga tõmbas üle 30 000 inimese meie äpi alla ja tahtis seda kasutama hakata. Meediakajastus oli niivõrd suur.
    Kui me olime kolm päeva turul tegutsenud, võttis meiega ühendust kohalik transpordiamet ja ütles, et meil on väidetavalt mingid litsentsid puudu ja et me peame reisijate turvalisuse huvides tegevuse lõpetama. Me väga ei näe, kus see turvalisusrisk on, aga võtsime neid kuulda, panime asjad pausile ja uurime praegu juristidega, milles siis probleem oli. Hetkel oleme juba päris kindlad, et suudame ühe-kahe nädala jooksul teenuse uuesti avada.
    Mis teil siis täpsemalt puudu oli?
    Sarnaselt Eestiga ei tea kohalik regulaator väga täpselt, kuidas kogu seda valdkonda seadustada, millised seaused sõidujagamisäppide jaoks teha. Süsteem pole otseselt meie vastu, aga Londonis on võetud pigem suund, et seni, kuni regulatsiooni pole, ei lubata kedagi turule. See on halb, et sel ajal äri seisab ja regulatsiooni välja mõtlemine võtab võib-olla veel aasta jagu aega. Praegu üritame neile selgeks teha, et võtke aega, kui palju teil vaja on, aga see ei tähenda, et vahepeal ei peaks ühtegi konkurenti turule lubama.
     
    Kas see tähendab, et Londonis ei toimu üldse mingit sõidujagamist?
    Uber on praegu monopoolses seisundis. 80% turust on nende käes ja kohalik regulaator on hakanud mõistma, et see olukord pole hea, kuid nad ei oska seda ka lahendada.
    Kas te ei kahtlusta, et siin võib Uberi karvane käsi mängus olla, et teid turule ei lubata?
    Nii palju neil võimu ei ole, et nad tervet linnatransporti suudaksid Londonis niimoodi manipuleerida. Pigem on asi selles, et nad ei teagi, kuidas seda valdkonda reguleerida ja kõige turvalisem on nende jaoks kõik asjad pausile panna, kuni nad selle välja mõtlevad.
    Kui suurt turuosa te loodate Londonis võita?
    London on Euroopa suurim transporditurg, mille maht on mitu miljardit eurot aastas taksode, autotellimuse ja privaatjuhtide sektoris. Isegi kui saame väikse umbes 10% turuosa, siis on sõitude maht mitusada miljonit eurot aastas. See on oluliselt suurem kui kogu Ida-Euroopa kokku.
    Kas see paneb ka suurema surve teenuse arendamisele? 
    Muidugi. Praegu on meil ka juba üle 3 miljoni kliendi. Meie praegune pudelikael ongi arendusressurss, meie tiim on suhteliselt väike, arendusega tegeleb 25 inimest, vaja oleks 75-100. Eelarve poolest me oleks valmis palkama ka 150, aga realistlikult võttes võib loota, et aastaga tuleb umbes 50 arendajat juurde. 
    Kas need arendajad tulevad siis Eestist või pigem välisriikidest?
    Eestis ei ole kahjuks piisavalt tugevaid arendajaid turult leida.
    Mis sihtkoht järgmiseks?
    Järgmine on Pariis, mis on Euroopas number kaks suurim turg. Kui me suudame nii Londonis kui Pariisis võtta näiteks 5-10% turuosast, tähendaks see juba sadades miljonites sõitude käivet.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Esmaspäev tõi USA aktsiaturule tõusu: kõik sektorid lõpetasid rohelises
Kõik suured USA aktsiaindeksid lõpetasid päeva tõusuga, kuld, hõbe ja toornafta langusega. Teslal on oodata seitsme aasta halvimat kvartali aruannet.
Kõik suured USA aktsiaindeksid lõpetasid päeva tõusuga, kuld, hõbe ja toornafta langusega. Teslal on oodata seitsme aasta halvimat kvartali aruannet.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Katre Kõvask: konkurents on karm, tegutseme kaugemate turgude nimel
Paar kuud tagasi tootmist alustanud kaerajoogi tootja YOOK vaatab aktiivselt kaugemate turgude suunas.
Paar kuud tagasi tootmist alustanud kaerajoogi tootja YOOK vaatab aktiivselt kaugemate turgude suunas.