Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ratas: pole aeg jääda loorberitele puhkama

    Peaminister Jüri Ratas ütles konverentsil Äriplaan 2018, et ehkki oleme näinud tänavu korralikku majanduskasvu, ei ole aeg jääda loorberitele puhkama.

    Jüri Ratas tõdes, et esimese poolaasta enam kui 5% majanduskasv oli rõõmustav, kuid me peame töötama edasi selle nimel, et saavutada pikaajaline majanduskasv. "See ei ole peidus valitsussektori eelarves, vaid ennekõike erasektori tarkades läbimõeldud innovaatilistes otsustes,“ ütles ta ja lisas, et eelarve kaudu on valitsus vaid pisut kaasa aidanud.
    Ta rõhutas, et mõelda tuleb pikaajalises võtmes, kuidas Eesti sissetulekutase jõuab kannule heaolekuriikide sissetulekutasemetele. "Reaalsus on see, et me oleme tootlikkuse tõusule seatud sihtmärkidest maha jäänud. Samas olen veendunud Eesti majanduse vundamendi tugevuses: meil on olemas võimekus, küsimus on selle realiseerimises.“

    Äriplaani konverents

    Äripäeva korraldatav konverents, kus mõjuvõimsad, autoriteetsed ja aktiivsed Eesti suuromanikud räägivad oma ootustest ja hirmudest ning eelarvest ja äriplaanist aastaks 2018.

    Toimub tänavu 19. korda.

    Sel aastal on laval Jüri Ratas, Ardo Hansson, Rain Lõhmus, Arno Kütt, Paul Oberschneider, Raivo Rand, Jaak Läänemets, Andres Agasild, Armin Kõomägi, Ahti Heinla, Antti Moppel, Ain Hanschmidt, Jüri Vips ja Erkki Raasuke.

    Kõiki ettekandeid vahendab Äripäev oma tellijatele täna veebis ja esmaspäeval ilmuvas erilehes.

    Ratas ütles, et meil peab olema rohkem eneseusku. "Kui vaadata hinnanguid Eesti majandusele, kipuvad need olema sageli sama hüplikud kui majanduskasv ise. Madala majanduskasvu korral kirume endid maapõhja, kiire majanduskasvu korral maname pildi eesootavast langusest.“
    Ta märkis ka seda, et Eesti ja Soome võiksid end tutvustada maailmas ühise investeerimispiirkonnana. "Ma saan aru nendest, kes sooviksid siinkohal näpuga näidata konarlikule koostööle näiteks LNG terminali asukoha osas. Meie eesmärk, et tuleks Eestisse LNG terminal, on selge ja kindel. Mul on sellegipoolest soov, et arutaksime juba praegu konkurentsivõime üle regionaalses kontekstis,“ ütles Ratas.
    Ta lisas, et sõlmis hiljaaegu ka ühiste kavatsuste leppe Hyperloop One´iga, et uurida võimalusi, kuidas Eestit ja Soomet üksteisele lähemale tuua. "Tänu uutele tehnoloogiatele saab ulmest ühel päeval olme.“

    Jüri Ratas

    Eesti Vabariigi peaminister

    Jüri Ratas on 2016. aasta novembrist Eesti Vabariigi peaminister ja Keskerakonna esimees. Varem on Ratas olnud ka riigikogu aseesimees, Tallinna linnapea ja Eesti Korvpalliliidu president. Poliitilist tegevust alustas Ratas 2000. aastal, liitudes Eesti Keskerakonnaga. Kolme lapse isa Ratas on öelnud, et praegusel valitsusel on neli peamist eesmärki: rahvaarv taas tõusule pöörata; parandada Eesti majandust ja ettevõtluskeskkonda; viia lõpuni haldus- ja riigireform, tehes seeläbi Eesti sidusamaks, ning viimaks tugevdada ja säilitada julgeoleku- ja välispoliitilist keskkonda. Oma vabariigi aastapäeva eelses kõnes ütles Ratas, et majanduse seisakust väljatoomiseks tuleb selle struktuuri mitmekesistada, soodustada innovatsiooni erasektori ja teadusasutuste koostöö kaudu ning luua paremad võimalused ettevõtete kasvamiseks.

    Foto: Andras Kralla
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.