Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Narva teehange viis Jõhvi poliitiku uurimise alla
Narva teeremondiga seoses algatati kriminaaluurimine.Foto: Erik Prozes
Septembri lõpus pidas kaitsepolitsei Narva peatänava rekonstrueerimise hankega seoses kinni neli inimest, kellest üks oli Põhjaranniku andmeil Jõhvi volikogu liige.
Tegemist on Jõhvi volikogu liikme Eduard Raega, kes oli ametis ka Nikolai Ossipenkole kuuluvas ettevõttes N&V tegevjuhina, kirjutas Põhjarannik laupäeval.
Seni oli teada, et kapo pidas 25. septembril kinni Narva linnavalitsuse linnamajandusameti teede vanemspetsialisti Toomas Mägi, kellele esitati kahtlustus riiigihangete läbiviimise nõuete rikkumises ja kelmuse toimepanemisele kaasaaitamises. Lisaks peeti siis kinni ka kaks OÜ N&V töötajat ning üks ehitusjärelevalvet teinud isik. Nüüd siis avaldas Põhjarannik, et üks N&V kinnipeetud töötajaist on Rae.
Narva linn teeb N&Vga ehitus- ja kommunaalvaldkonnas tihedat koostööd. Möödunud suvel remontis ettevõte Narva piires umbes miljoni euro eest kahe kilomeetri ulatuses Tallinna maanteed.
Mais tellis Narva linn firmalt 449 000 euro eest teeremonditöid ning esitas juba 19. septembril uue tellimuse, mis sai võimalikuks tänu sellele, et N&V hoidis maikuu tellimuste pealt kokku ligikaudu 50 000 eurot.
Allikas: Põhjarannik
Rae on Jõhvi volikogus eelarve- ja majanduskomisjoni esimees ning oli veel augusti keskpaigani volikogu aseesimees, kuid astus sellelt kohalt tagasi.
"Säästlik" ehitaja
Kriminaalasja algatanud Viru ringkonnaprokuratuuri teatel on väidetavad rikkumised seotud omanikujärelevalve puudustega, mille tulemusena ei vasta ehitus esitatud kvaliteedinõuetele. Teadaoleva info põhjal sai tee-ehitusfirma ebaseaduslikku tulu, mille suurus täpsustub uurimise käigus, märkis prokuratuur.
Tegemist oli 747 000eurose hankega, mille võitis Nikolai Ossipenko ettevõte N&V. Tööd pidid valmis olema juuli lõpuks, kuid veel septembri keskel paigaldasid töömehed tänava-äärset sillutist ning äärekive.
Äripäeva andmetel seisneb peamine kahtlustus selles, et kuigi hanketingimustes nõuti nii sõidutee aluskihi kui ka sõidutee pealiskihi paksuseks viis sentimeetrit ehk kokku 10 sentimeetrit, siis tegelikkuses võib paksus olla väiksem, kohati isegi vaid neli sentimeetrit ning samuti võib olla piirdutud ka ainult ühe uue kihiga. See aga annab ehitajale kokkuvõttes tohutu materjalisäästu ning eelised konkurentide ees. Kvaliteediprobleemid võivad lisaks olla ka tänava keskele viltu rajatud jalakäijate ohutussaartega.
Mäletatavasti olid N&V-ga (toona AS N&V) suured probleemid Kohtla-Järvel, kus praeguseks endiste linnajuhtide Jevgeni Solovjovi ja Jüri Kolloga kokku mängides teenis Ossipenko ettevõte linnaelanike arvelt üle miljoni euro rohkem, kui oleks olnud õigus saada.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.