Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Narva teehange viis Jõhvi poliitiku uurimise alla

    Narva teeremondiga seoses algatati kriminaaluurimine.Foto: Erik Prozes

    Septembri lõpus pidas kaitsepolitsei Narva peatänava rekonstrueerimise hankega seoses kinni neli inimest, kellest üks oli Põhjaranniku andmeil Jõhvi volikogu liige.

    Tegemist on Jõhvi volikogu liikme Eduard Raega, kes oli ametis ka Nikolai Ossipenkole kuuluvas ettevõttes N&V tegevjuhina, kirjutas Põhjarannik laupäeval. 
    Seni oli teada, et kapo pidas 25. septembril kinni Narva linnavalitsuse linnamajandusameti teede vanemspetsialisti Toomas Mägi, kellele esitati kahtlustus riiigihangete läbiviimise nõuete rikkumises ja kelmuse toimepanemisele kaasaaitamises. Lisaks peeti siis kinni ka kaks OÜ N&V töötajat ning üks ehitusjärelevalvet teinud isik. Nüüd siis avaldas Põhjarannik, et üks N&V kinnipeetud töötajaist on Rae.

    Narva linn teeb N&Vga ehitus- ja kommunaalvaldkonnas tihedat koostööd. Möödunud suvel remontis ettevõte Narva piires umbes miljoni euro eest kahe kilomeetri ulatuses Tallinna maanteed.

    Mais tellis Narva linn firmalt 449 000 euro eest teeremonditöid ning esitas juba 19. septembril uue tellimuse, mis sai võimalikuks tänu sellele, et N&V hoidis maikuu tellimuste pealt kokku ligikaudu 50 000 eurot.

    Allikas: Põhjarannik

    Rae on Jõhvi volikogus eelarve- ja majanduskomisjoni esimees ning oli veel augusti keskpaigani volikogu aseesimees, kuid astus sellelt kohalt tagasi.
    "Säästlik" ehitaja
    Kriminaalasja algatanud Viru ringkonnaprokuratuuri teatel on väidetavad rikkumised seotud omanikujärelevalve puudustega, mille tulemusena ei vasta ehitus esitatud kvaliteedinõuetele. Teadaoleva info põhjal sai tee-ehitusfirma ebaseaduslikku tulu, mille suurus täpsustub uurimise käigus, märkis prokuratuur.
    Tegemist oli 747 000eurose hankega, mille võitis Nikolai Ossipenko ettevõte N&V. Tööd pidid valmis olema juuli lõpuks, kuid veel septembri keskel paigaldasid töömehed tänava-äärset sillutist ning äärekive.
    Äripäeva andmetel seisneb peamine kahtlustus selles, et kuigi hanketingimustes nõuti nii sõidutee aluskihi kui ka sõidutee pealiskihi paksuseks viis sentimeetrit ehk kokku 10 sentimeetrit, siis tegelikkuses võib paksus olla väiksem, kohati isegi vaid neli sentimeetrit ning samuti võib olla piirdutud ka ainult ühe uue kihiga. See aga annab ehitajale kokkuvõttes tohutu materjalisäästu ning eelised konkurentide ees. Kvaliteediprobleemid võivad lisaks olla ka tänava keskele viltu rajatud jalakäijate ohutussaartega.
    Mäletatavasti olid N&V-ga (toona AS N&V) suured probleemid Kohtla-Järvel, kus praeguseks endiste linnajuhtide Jevgeni Solovjovi ja Jüri Kolloga kokku mängides teenis Ossipenko ettevõte linnaelanike arvelt üle miljoni euro rohkem, kui oleks olnud õigus saada.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.