• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • 04.06.18, 16:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

airBaltic: saame esialgu hakkama ilma uute investoriteta

Strateegiline investor tuleks airBalticule kasuks, kuid praegu pole selle järele teravat vajadust, ütles Läti lennufirma peadirektor Martin Gauss.
Läti lennufirma airBaltic
  • Läti lennufirma airBaltic
  • Foto: Reuters/Scanpix
Ühe suure aktsionäri lisandumine parandaks muidugi ettevõtte krediidireitingut ja lihtsustaks lennukipargi finantseerimist, vahendas lennutööstuse veebiväljaanne Air Transport World Gaussi sõnu. Praegu kuulub 80% ettevõttest Läti riigile ning 20% Taani ettevõtjale Lars Thuesenile. airBalticu juhtkond on varem pidanud potentsiaalsete investoritega läbirääkimisi, kuid 2017. aasta lõpus võeti paus. Gaussi sõnul on protsess jälle vaikselt käima lükatud.
airBaltic sõlmis mai lõpus leppe lennukitootjaga Bombardier, kes valmistab neile 30 CS300 tüüpi lennukit. Gauss rõhutas, et nad suudavad selle tellimuse eest maksta ilma uusi aktsionäre kaasamata: eelmine aasta oli airBalticule ajaloo kasumlikem, tänavused neli esimest kuud „näevad aga veel paremad välja“, kinnitas Gauss.
airBalticul on praegu kaheksa CS300 tüüpi lennukit ning 2019. aasta lõpuks loodetakse lennukiparki täiendada veel 12 sama mudeli võrra. Hiljuti sõlmitud lepingu alusel valmivatest uutest lennukitest kaks peaksid kohale jõudma samuti 2019. aastal ning 2024. aastaks peaksid käes olema kõik äsja tellitud uued õhulaevad. Lepingus on ka klausel, et pooled võivad tarneaegu üle vaadata.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Gauss märkis veel, et uute lennukite käikuandmine tähendab airBalticule laienemist uutele turgudele või siis tuleb uusi lennukeid hakata teistele lennufirmadele välja rentima.
Eelmisel nädalal teatas Läti rahvuslik lennukompanii airBaltic, et ostab kuni 30 uut Bombardieri lennukit. Tehingu hinda pooled ei avaldanud, kuid Läti meedia hindas selle väärtuseks 2,9 miljardit dollarit (2,48 miljardit eurot) – summa võib kerkida veel kuni 5,9 miljardini, kui airBaltic kasutab optsiooni veel 30 sarnase õhumasina ostuks.
Bombardieri toodetud CS300 lennuki hind on ilma allahindluspakkumisteta 98 miljonit dollarit.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele