• Jaga lugu:

    Taxify püüab Aafrikas turgu võita mootorratastel

    Taxifyl on Aafrikas Uberist veel vähem kasutajaid, kuid võttis seal kiiremini kasutusele mootorrattad ning püüab oma platvormile juhte väiksema vahendustasuga.

    Eesti idufirma Taxify sõnul on neil kuues Aafrika riigis – Ugandas, Lõuna-Aafrikas, Nigeerias, Tansaanias, Keenias ja Ghanas – 2,4 miljonit aktiivset kasutajat. Uberil on enda teatel neil turgudel aktiivseid kasutajaid 1,3 miljonit, kirjutab Wall Street Journal.
    Taxify juht ja asutaja Markus Villig ütles väljaandele, et kavatseb Aafrikas kasvamiseks kulutada paari järgmise aasta jooksul sadu miljoneid dollareid. „Aafrikas on nõudlus sõidujagamisteenuste vastu palju suurem kui arenenud maailmas ja Euroopas, sest seal on vähe ühistransporti ja omatakse vähe autosid,“ ütles Villig intervjuus. „Ja tänu kõrgele tööpuudusele otsivad inimesed lihtsaid ja paindlikke viise raha teenimiseks.“
    Väljaande sõnul näitab Taxify kiire laienemine Aafrikas Uberi haavatavust väiksemate ja kiiremate rivaalide vastu mõnel maailma kõige kiiremini kasvaval turul. Uber on varem alla andnud mitmel Aasia turul.
    Uber on küll Taxifyst kordades suurem, kuid väiksemad konkurendid suudavad turgudel kohapeal kiiremini reageerida: näiteks võttes madala krediitkaartide kasutusega riikides vastu sularaha ja pakkudes Keenias sõite mootoriga rikšadel.
    Ugandas jõudis Taxify Uberist ette mootorratastega, mis on populaarne sõiduvahend sealsetes linnades, kus autod jäävad kehva linnaplaneerimise tõttu ummikutesse seisma. Uber ootas pärast autodega turule sisenemist kaks aastat, enne kui lisas tänavu märtsis teenusena ka sõidud mootorratastel. Eelmise aasta lõpus turule sisenenud Taxify võttis oma platvormile mootorrattad veebruaris.
    Uber on kurtnud, et neil oli mootorratturite platvormile saamisega raskusi. Neil, kes tulid, ei olnud lube, nutitelefone, ega pangakontosid. Taxify maksab juhtidele aga mobiilse rahaga, mis on Ugandas ja mujal arenevates majandustes populaarne tehnoloogia, kuna laseb mobiiltelefoni abil raha vastu võtta ja kohe hoiule panna.
    Uber on võtnud Aafrikas kasutusele aga rohkem vahendeid turvalisuse tagamiseks. Näiteks peavad nende mootorrataste juhid platvormile sisse logides tõestama näotuvastusega, et ratast juhib õige isik. Lisaks katab Uberi kindlustus nii sõitja kui ka juhi riskid, Taxify kindlustus sõitjale ei laiene. Taxify nimetab enda eelisena Aafrikas juhtide paremat tasustamist: Taxify võtab juhi tasust endale 15 protsenti, Uber 25 protsenti.
    Nii Uberi kui Taxify mootorratastel juhid kannavad kiivrit ning kannavad kaasas kiivrit klientidele. Juhid läbivad ka spetsiaalse teeohutuse treeningu. Kummagi ettevõtte sõnul ei ole neil mootorratastega tõsiseid vigastusi ega surmajuhtumeid toimunud.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Raivo Kokser: ettevõtlust hävitavatest vaktsiinipassidest tuleb loobuda
Valitsus hoiab ettevõtlust ahistavast vaktsiinipassi poliitikast kinni raskesti mõistetava järjekindlusega, kirjutab väikeettevõtja Raivo Kokser (EKRE).
Valitsus hoiab ettevõtlust ahistavast vaktsiinipassi poliitikast kinni raskesti mõistetava järjekindlusega, kirjutab väikeettevõtja Raivo Kokser (EKRE).
Tehnoloogiasektor vedas USA börsi rohelisse
Tehnoloogiahiidude head tulemused sisendasid investoritele optimismi ning vedasid indekseid üles poole, vahendab Yahoo Finance.
Tehnoloogiahiidude head tulemused sisendasid investoritele optimismi ning vedasid indekseid üles poole, vahendab Yahoo Finance.
Foxway neelas konkurendi Taanis
Rootsi IT- ja nutiseadmete ringmajandusega tegelev Foxway Group, kelle raskuskese asub Tartus, omandas taanlaste Dansk Computer Center A/S-i.
Rootsi IT- ja nutiseadmete ringmajandusega tegelev Foxway Group, kelle raskuskese asub Tartus, omandas taanlaste Dansk Computer Center A/S-i.
Valitsus kavandab kaugküttele lisatoetust
Sadadesse miljonitesse eurodesse ulatuva energiahindade toetuspaketiga jäeti unarusse kaugküttega majapidamised, mis moodustavad kodudest poole. Nüüd hakkab valitsus tekkinud vajakajäämist lappima.
Sadadesse miljonitesse eurodesse ulatuva energiahindade toetuspaketiga jäeti unarusse kaugküttega majapidamised, mis moodustavad kodudest poole. Nüüd hakkab valitsus tekkinud vajakajäämist lappima.