Artikkel
  • Jaga lugu:

    Taxify püüab Aafrikas turgu võita mootorratastel

    Taxifyl on Aafrikas Uberist veel vähem kasutajaid, kuid võttis seal kiiremini kasutusele mootorrattad ning püüab oma platvormile juhte väiksema vahendustasuga.

    Eesti idufirma Taxify sõnul on neil kuues Aafrika riigis – Ugandas, Lõuna-Aafrikas, Nigeerias, Tansaanias, Keenias ja Ghanas – 2,4 miljonit aktiivset kasutajat. Uberil on enda teatel neil turgudel aktiivseid kasutajaid 1,3 miljonit, kirjutab Wall Street Journal.
    Taxify juht ja asutaja Markus Villig ütles väljaandele, et kavatseb Aafrikas kasvamiseks kulutada paari järgmise aasta jooksul sadu miljoneid dollareid. „Aafrikas on nõudlus sõidujagamisteenuste vastu palju suurem kui arenenud maailmas ja Euroopas, sest seal on vähe ühistransporti ja omatakse vähe autosid,“ ütles Villig intervjuus. „Ja tänu kõrgele tööpuudusele otsivad inimesed lihtsaid ja paindlikke viise raha teenimiseks.“
    Väljaande sõnul näitab Taxify kiire laienemine Aafrikas Uberi haavatavust väiksemate ja kiiremate rivaalide vastu mõnel maailma kõige kiiremini kasvaval turul. Uber on varem alla andnud mitmel Aasia turul.
    Uber on küll Taxifyst kordades suurem, kuid väiksemad konkurendid suudavad turgudel kohapeal kiiremini reageerida: näiteks võttes madala krediitkaartide kasutusega riikides vastu sularaha ja pakkudes Keenias sõite mootoriga rikšadel.
    Ugandas jõudis Taxify Uberist ette mootorratastega, mis on populaarne sõiduvahend sealsetes linnades, kus autod jäävad kehva linnaplaneerimise tõttu ummikutesse seisma. Uber ootas pärast autodega turule sisenemist kaks aastat, enne kui lisas tänavu märtsis teenusena ka sõidud mootorratastel. Eelmise aasta lõpus turule sisenenud Taxify võttis oma platvormile mootorrattad veebruaris.
    Uber on kurtnud, et neil oli mootorratturite platvormile saamisega raskusi. Neil, kes tulid, ei olnud lube, nutitelefone, ega pangakontosid. Taxify maksab juhtidele aga mobiilse rahaga, mis on Ugandas ja mujal arenevates majandustes populaarne tehnoloogia, kuna laseb mobiiltelefoni abil raha vastu võtta ja kohe hoiule panna.
    Uber on võtnud Aafrikas kasutusele aga rohkem vahendeid turvalisuse tagamiseks. Näiteks peavad nende mootorrataste juhid platvormile sisse logides tõestama näotuvastusega, et ratast juhib õige isik. Lisaks katab Uberi kindlustus nii sõitja kui ka juhi riskid, Taxify kindlustus sõitjale ei laiene. Taxify nimetab enda eelisena Aafrikas juhtide paremat tasustamist: Taxify võtab juhi tasust endale 15 protsenti, Uber 25 protsenti.
    Nii Uberi kui Taxify mootorratastel juhid kannavad kiivrit ning kannavad kaasas kiivrit klientidele. Juhid läbivad ka spetsiaalse teeohutuse treeningu. Kummagi ettevõtte sõnul ei ole neil mootorratastega tõsiseid vigastusi ega surmajuhtumeid toimunud.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Tanklates langes bensiini hind kuu ajaga 9% Naftahind -22%
Maailmaturul toimunud naftahinna langus on jõudnud ettevaatlikult ja osaliselt ka tanklatesse.
Maailmaturul toimunud naftahinna langus on jõudnud ettevaatlikult ja osaliselt ka tanklatesse.
Toomas Arak: aktsiate hoidmistunnistustega käivad võimalused ja riskid käsikäes
Iga investeering vajab investori tähelepanu, kuid hoidmistunnistuste puhul on see isegi tähtsam, eriti kui aktsiate koduturuks on mõni eksootilisem börs, kirjutab Swedbanki finantsturgude valdkonnajuht Toomas Arak panga blogis.
Iga investeering vajab investori tähelepanu, kuid hoidmistunnistuste puhul on see isegi tähtsam, eriti kui aktsiate koduturuks on mõni eksootilisem börs, kirjutab Swedbanki finantsturgude valdkonnajuht Toomas Arak panga blogis.
EfTEN sai finantsinspektsioonilt loa kaks fond ühendada
EfTEN Real Estate Fund III ja EfTEN Kinnisvarafond sai ühinemiseks finantsinspektsioonilt loa, otsus kinnitatakse eeldatavasti järgmisel nädalal aktsionäride koosolekul.
EfTEN Real Estate Fund III ja EfTEN Kinnisvarafond sai ühinemiseks finantsinspektsioonilt loa, otsus kinnitatakse eeldatavasti järgmisel nädalal aktsionäride koosolekul.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Slacki tegevjuht astub ametist tagasi ja lahkub ettevõttest
Slack Technologies kaasasutaja ja tegevjuht Stewart Butterfield lahkub ametist ettevõtte omaniku Salesforce'i sõnul jaanuaris.
Slack Technologies kaasasutaja ja tegevjuht Stewart Butterfield lahkub ametist ettevõtte omaniku Salesforce'i sõnul jaanuaris.
Riik jätkab koostööd Tallinkiga sõjapõgenike majutamiseks
Sotsiaalkindlustusamet sõlmis Tallink Grupiga uue lepingu Ukraina sõjapõgenikele lühiajalise majutuse pakkumiseks reisilaeval.
Sotsiaalkindlustusamet sõlmis Tallink Grupiga uue lepingu Ukraina sõjapõgenikele lühiajalise majutuse pakkumiseks reisilaeval.
Riik jätkab koostööd Tallinkiga sõjapõgenike majutamiseks
Sotsiaalkindlustusamet sõlmis Tallink Grupiga uue lepingu Ukraina sõjapõgenikele lühiajalise majutuse pakkumiseks reisilaeval.
Sotsiaalkindlustusamet sõlmis Tallink Grupiga uue lepingu Ukraina sõjapõgenikele lühiajalise majutuse pakkumiseks reisilaeval.

Olulisemad lood

Eesti riigifirma valmistub vedama Venemaa niklit Operaili juht: Miks mitte?
Ajal, mil Soome raudteefirma otsustas Venemaa nikli vedamise täielikult lõpetada Ukrainas alanud massiivse sõja tõttu, on Eesti riigifirma Operail valmis selle üle võtma ja on juba reserveerinud Soome raudteevõrgustiku vedude jaoks, kirjutab Yle uudisteportaal.
Ajal, mil Soome raudteefirma otsustas Venemaa nikli vedamise täielikult lõpetada Ukrainas alanud massiivse sõja tõttu, on Eesti riigifirma Operail valmis selle üle võtma ja on juba reserveerinud Soome raudteevõrgustiku vedude jaoks, kirjutab Yle uudisteportaal.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.