• Jaga lugu:

    Taxify püüab Aafrikas turgu võita mootorratastel

    Taxifyl on Aafrikas Uberist veel vähem kasutajaid, kuid võttis seal kiiremini kasutusele mootorrattad ning püüab oma platvormile juhte väiksema vahendustasuga.

    Eesti idufirma Taxify sõnul on neil kuues Aafrika riigis – Ugandas, Lõuna-Aafrikas, Nigeerias, Tansaanias, Keenias ja Ghanas – 2,4 miljonit aktiivset kasutajat. Uberil on enda teatel neil turgudel aktiivseid kasutajaid 1,3 miljonit, kirjutab Wall Street Journal.
    Taxify juht ja asutaja Markus Villig ütles väljaandele, et kavatseb Aafrikas kasvamiseks kulutada paari järgmise aasta jooksul sadu miljoneid dollareid. „Aafrikas on nõudlus sõidujagamisteenuste vastu palju suurem kui arenenud maailmas ja Euroopas, sest seal on vähe ühistransporti ja omatakse vähe autosid,“ ütles Villig intervjuus. „Ja tänu kõrgele tööpuudusele otsivad inimesed lihtsaid ja paindlikke viise raha teenimiseks.“
    Väljaande sõnul näitab Taxify kiire laienemine Aafrikas Uberi haavatavust väiksemate ja kiiremate rivaalide vastu mõnel maailma kõige kiiremini kasvaval turul. Uber on varem alla andnud mitmel Aasia turul.
    Uber on küll Taxifyst kordades suurem, kuid väiksemad konkurendid suudavad turgudel kohapeal kiiremini reageerida: näiteks võttes madala krediitkaartide kasutusega riikides vastu sularaha ja pakkudes Keenias sõite mootoriga rikšadel.
    Ugandas jõudis Taxify Uberist ette mootorratastega, mis on populaarne sõiduvahend sealsetes linnades, kus autod jäävad kehva linnaplaneerimise tõttu ummikutesse seisma. Uber ootas pärast autodega turule sisenemist kaks aastat, enne kui lisas tänavu märtsis teenusena ka sõidud mootorratastel. Eelmise aasta lõpus turule sisenenud Taxify võttis oma platvormile mootorrattad veebruaris.
    Uber on kurtnud, et neil oli mootorratturite platvormile saamisega raskusi. Neil, kes tulid, ei olnud lube, nutitelefone, ega pangakontosid. Taxify maksab juhtidele aga mobiilse rahaga, mis on Ugandas ja mujal arenevates majandustes populaarne tehnoloogia, kuna laseb mobiiltelefoni abil raha vastu võtta ja kohe hoiule panna.
    Uber on võtnud Aafrikas kasutusele aga rohkem vahendeid turvalisuse tagamiseks. Näiteks peavad nende mootorrataste juhid platvormile sisse logides tõestama näotuvastusega, et ratast juhib õige isik. Lisaks katab Uberi kindlustus nii sõitja kui ka juhi riskid, Taxify kindlustus sõitjale ei laiene. Taxify nimetab enda eelisena Aafrikas juhtide paremat tasustamist: Taxify võtab juhi tasust endale 15 protsenti, Uber 25 protsenti.
    Nii Uberi kui Taxify mootorratastel juhid kannavad kiivrit ning kannavad kaasas kiivrit klientidele. Juhid läbivad ka spetsiaalse teeohutuse treeningu. Kummagi ettevõtte sõnul ei ole neil mootorratastega tõsiseid vigastusi ega surmajuhtumeid toimunud.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Neeme Korv: õnnetus õnnistab riigi diili iseendaga
Taevas tänatud, et Muhumaal Kuivastu sadamas kaid ramminud parvlaeva Tõll õnnetuses keegi viga ei saanud. Kõlab küüniliselt, kuid ohtlik intsident langes asjaosalistele väga soodsasse konteksti.
Taevas tänatud, et Muhumaal Kuivastu sadamas kaid ramminud parvlaeva Tõll õnnetuses keegi viga ei saanud. Kõlab küüniliselt, kuid ohtlik intsident langes asjaosalistele väga soodsasse konteksti.
Ekspress Grupp pikendas finantsjuhi volitusi
Ekspress Grupi nõukogu otsusega pikendati juhatuse liikme ning finantsjuhi Signe Kukini volitusi kuni 2024. aasta lõpuni, teatas ettevõte börsile.
Ekspress Grupi nõukogu otsusega pikendati juhatuse liikme ning finantsjuhi Signe Kukini volitusi kuni 2024. aasta lõpuni, teatas ettevõte börsile.
Raadiohommikus: Tesla teise kvartali tulemustest, Ööd Mirror Houses investeeringust ja e-kaubanduse rekordaastast
Peegelmaju tootev Ööd Grupp sai investeeringu rahvusvahelisest investeerimisfirmalt BBox, et oma tegevust laiendada. Stuudios on külas Öödi üks asutajatest Andreas Tiik, räägime temaga ettevõtte tulevikuplaanidest.
Peegelmaju tootev Ööd Grupp sai investeeringu rahvusvahelisest investeerimisfirmalt BBox, et oma tegevust laiendada. Stuudios on külas Öödi üks asutajatest Andreas Tiik, räägime temaga ettevõtte tulevikuplaanidest.
Nädala raadiohitid: edukate naiste õppetunnid ja muudatused ühisrahastuses
Eestis paljude investorite seas menukad ühisrahastusportaalid peavad selle aasta novembriks oma tegevust põhjalikult muutma. Äripäeva raadio selle nädala ühest kõige kuulatumast saatest saab teada, mis muutusi ühisrahastusportaale ees ootab ja kuidas need muudatused turgu mõjutavad.
Eestis paljude investorite seas menukad ühisrahastusportaalid peavad selle aasta novembriks oma tegevust põhjalikult muutma. Äripäeva raadio selle nädala ühest kõige kuulatumast saatest saab teada, mis muutusi ühisrahastusportaale ees ootab ja kuidas need muudatused turgu mõjutavad.