Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taxify püüab Aafrikas turgu võita mootorratastel

    Taxifyl on Aafrikas Uberist veel vähem kasutajaid, kuid võttis seal kiiremini kasutusele mootorrattad ning püüab oma platvormile juhte väiksema vahendustasuga.

    Eesti idufirma Taxify sõnul on neil kuues Aafrika riigis – Ugandas, Lõuna-Aafrikas, Nigeerias, Tansaanias, Keenias ja Ghanas – 2,4 miljonit aktiivset kasutajat. Uberil on enda teatel neil turgudel aktiivseid kasutajaid 1,3 miljonit, kirjutab Wall Street Journal.
    Taxify juht ja asutaja Markus Villig ütles väljaandele, et kavatseb Aafrikas kasvamiseks kulutada paari järgmise aasta jooksul sadu miljoneid dollareid. „Aafrikas on nõudlus sõidujagamisteenuste vastu palju suurem kui arenenud maailmas ja Euroopas, sest seal on vähe ühistransporti ja omatakse vähe autosid,“ ütles Villig intervjuus. „Ja tänu kõrgele tööpuudusele otsivad inimesed lihtsaid ja paindlikke viise raha teenimiseks.“
    Väljaande sõnul näitab Taxify kiire laienemine Aafrikas Uberi haavatavust väiksemate ja kiiremate rivaalide vastu mõnel maailma kõige kiiremini kasvaval turul. Uber on varem alla andnud mitmel Aasia turul.
    Uber on küll Taxifyst kordades suurem, kuid väiksemad konkurendid suudavad turgudel kohapeal kiiremini reageerida: näiteks võttes madala krediitkaartide kasutusega riikides vastu sularaha ja pakkudes Keenias sõite mootoriga rikšadel.
    Ugandas jõudis Taxify Uberist ette mootorratastega, mis on populaarne sõiduvahend sealsetes linnades, kus autod jäävad kehva linnaplaneerimise tõttu ummikutesse seisma. Uber ootas pärast autodega turule sisenemist kaks aastat, enne kui lisas tänavu märtsis teenusena ka sõidud mootorratastel. Eelmise aasta lõpus turule sisenenud Taxify võttis oma platvormile mootorrattad veebruaris.
    Uber on kurtnud, et neil oli mootorratturite platvormile saamisega raskusi. Neil, kes tulid, ei olnud lube, nutitelefone, ega pangakontosid. Taxify maksab juhtidele aga mobiilse rahaga, mis on Ugandas ja mujal arenevates majandustes populaarne tehnoloogia, kuna laseb mobiiltelefoni abil raha vastu võtta ja kohe hoiule panna.
    Uber on võtnud Aafrikas kasutusele aga rohkem vahendeid turvalisuse tagamiseks. Näiteks peavad nende mootorrataste juhid platvormile sisse logides tõestama näotuvastusega, et ratast juhib õige isik. Lisaks katab Uberi kindlustus nii sõitja kui ka juhi riskid, Taxify kindlustus sõitjale ei laiene. Taxify nimetab enda eelisena Aafrikas juhtide paremat tasustamist: Taxify võtab juhi tasust endale 15 protsenti, Uber 25 protsenti.
    Nii Uberi kui Taxify mootorratastel juhid kannavad kiivrit ning kannavad kaasas kiivrit klientidele. Juhid läbivad ka spetsiaalse teeohutuse treeningu. Kummagi ettevõtte sõnul ei ole neil mootorratastega tõsiseid vigastusi ega surmajuhtumeid toimunud.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Raadiohommikus: pangad, linnaruum ja kodude renoveerimine
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.