• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,96
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,96
  • 17.09.18, 17:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Taxify püüab Aafrikas turgu võita mootorratastel

Taxifyl on Aafrikas Uberist veel vähem kasutajaid, kuid võttis seal kiiremini kasutusele mootorrattad ning püüab oma platvormile juhte väiksema vahendustasuga.
Aasta tagasi pandi Keenias sõidujagamisplatvormide Uber, Taxify ja Littlecab autodele sildid "Eeslid on väsinud". Juhid streikisid kehva palga vastu.
  • Aasta tagasi pandi Keenias sõidujagamisplatvormide Uber, Taxify ja Littlecab autodele sildid "Eeslid on väsinud". Juhid streikisid kehva palga vastu.
  • Foto: DAI KUROKAWA
Eesti idufirma Taxify sõnul on neil kuues Aafrika riigis – Ugandas, Lõuna-Aafrikas, Nigeerias, Tansaanias, Keenias ja Ghanas – 2,4 miljonit aktiivset kasutajat. Uberil on enda teatel neil turgudel aktiivseid kasutajaid 1,3 miljonit, kirjutab Wall Street Journal.
Taxify juht ja asutaja Markus Villig ütles väljaandele, et kavatseb Aafrikas kasvamiseks kulutada paari järgmise aasta jooksul sadu miljoneid dollareid. „Aafrikas on nõudlus sõidujagamisteenuste vastu palju suurem kui arenenud maailmas ja Euroopas, sest seal on vähe ühistransporti ja omatakse vähe autosid,“ ütles Villig intervjuus. „Ja tänu kõrgele tööpuudusele otsivad inimesed lihtsaid ja paindlikke viise raha teenimiseks.“
Väljaande sõnul näitab Taxify kiire laienemine Aafrikas Uberi haavatavust väiksemate ja kiiremate rivaalide vastu mõnel maailma kõige kiiremini kasvaval turul. Uber on varem alla andnud mitmel Aasia turul.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uber on küll Taxifyst kordades suurem, kuid väiksemad konkurendid suudavad turgudel kohapeal kiiremini reageerida: näiteks võttes madala krediitkaartide kasutusega riikides vastu sularaha ja pakkudes Keenias sõite mootoriga rikšadel.
Ugandas jõudis Taxify Uberist ette mootorratastega, mis on populaarne sõiduvahend sealsetes linnades, kus autod jäävad kehva linnaplaneerimise tõttu ummikutesse seisma. Uber ootas pärast autodega turule sisenemist kaks aastat, enne kui lisas tänavu märtsis teenusena ka sõidud mootorratastel. Eelmise aasta lõpus turule sisenenud Taxify võttis oma platvormile mootorrattad veebruaris.
Uber on kurtnud, et neil oli mootorratturite platvormile saamisega raskusi. Neil, kes tulid, ei olnud lube, nutitelefone, ega pangakontosid. Taxify maksab juhtidele aga mobiilse rahaga, mis on Ugandas ja mujal arenevates majandustes populaarne tehnoloogia, kuna laseb mobiiltelefoni abil raha vastu võtta ja kohe hoiule panna.
Uber on võtnud Aafrikas kasutusele aga rohkem vahendeid turvalisuse tagamiseks. Näiteks peavad nende mootorrataste juhid platvormile sisse logides tõestama näotuvastusega, et ratast juhib õige isik. Lisaks katab Uberi kindlustus nii sõitja kui ka juhi riskid, Taxify kindlustus sõitjale ei laiene. Taxify nimetab enda eelisena Aafrikas juhtide paremat tasustamist: Taxify võtab juhi tasust endale 15 protsenti, Uber 25 protsenti.
Nii Uberi kui Taxify mootorratastel juhid kannavad kiivrit ning kannavad kaasas kiivrit klientidele. Juhid läbivad ka spetsiaalse teeohutuse treeningu. Kummagi ettevõtte sõnul ei ole neil mootorratastega tõsiseid vigastusi ega surmajuhtumeid toimunud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele