• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • 19.12.18, 10:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Arno Kütt: pakiautomaadid muutuvad ristkasutatavaks

Pakiautomaadid muutuvad tulevikus ristkasutatavateks. “Sa ei pane ju endale koju eraldi postkasti Äripäeva jaoks ja eraldi postkasti Postimehe jaoks,” ütles veebile logistikauudised.ee Cleveroni juht Arno Kütt, rääkides logistika tulevikulahendustest.
"Kes suudab kliendile aega juurde anda, see võidab," ütleb Cleveroni juht Arno Kütt.
  • "Kes suudab kliendile aega juurde anda, see võidab," ütleb Cleveroni juht Arno Kütt.
  • Foto: Andras Kralla
Küti sõnul juhib kogu logistika lähitulevikku e-kaubanduse kiire areng ning see seab logistikale aina tõsisemaid väljakutseid. “Kui kunagi räägiti värviteleviisorist, siis nüüd on ta lihtsalt teler. Praegu räägitakse nii kaubandusest, kui e-kaubandusest, kuid kümne aasta pärast on see kõik kokku üks kaubandus,” lausus Kütt, kelle sõnul oli näiteks Amazon alles hiljuti 100% e-kaubamaja, kuid tänavu ostis ta traditsioonilise jaeketi WoolWoods.
Maailma suurim jaekaubanduskett Walmart ostab aga kokku e-kaubandusettevõtteid. “Kaupmehed peavad sellega arvestama. Kunagine maailma suurim jaekaubanduskett Sears eiras seda tõsiasja ning talle kuulutati välja pankrot.”
Kuna kaubandus muutub, kaasnevad sellega ka suured väljakutsed logistikasektorile. “Üks kõige olulisemaid ressursse on aeg. Kes suudab kliendile aega juurde anda, see võidab. Mõnel puhul on kliendil ükskõik, kas kaup jõuab kohale ühe, kahe või kolme päevaga, kui ta peab aga ootama kaks tundi kullerit, on see juba tõsine probleem.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sellest, millised on Arno Küti hinnangul teised kaks logistika tulevikusuunda, loe logistikauudised.ee teemaveebist.
Esialgu on oma pakke veel piisavalt
Oleme sama meelt, et logistika tulevik seisneb automatiseeritud lahendustes.
Esimesed pakiautomaadid võtsid ju tegelikult Omnivalt ära päris palju pakke ja kliente, kuid kokkuvõttes on need meie äri palju arendanud ja uusi kliente juurde toonud.
Praegu on meil väga selge fookus pakiautomaatidel ning me usume ka nende ristkasutuse tulevikku. Siiani ei ole seda vajadust tekkinud põhjusel, et meil on endal piisavalt palju pakke, et need automaadid ära täita. Küll aga on meil käsil automaadivõrgustiku jõuline laienemine ja järgmine samm on võimaldada neid kasutada mobiilirakenduse kaudu.
Marita Mägi, Omniva pakiteenuste äriüksuse juht
Kapilinnakute asemel kodukapid
Praegu on kindlasti kõige valulisem pool just kulleri ootamine ehk kliendi ja kulleri kokku viimine.
Selles osas näen ma ühiseid lahendusi avatud postiautomaatide võrgus. DHL ei ole panustanud oma pakiautomaatide võrgustikku, sest me näeme, et sel pole lihtsalt mõtet. Mind isiklikult väga häirib see, kui ma pean otsima õiget automaati, ja me mingil juhul ei taha kaasa aidata automaatide linnakute tekkimisele, kus inimesed ei suuda enam orienteeruda. Omnivaga on sel teemal juba ka tõsiselt räägitud.
Samuti näen ma tulevikku isiklikes kodukappides, mis on ristkasutatavad. Mugavus hakkab maksma. Üheks märksõnaks kogu Eesti logistikasektoris oleks minu arvates koostöö, et ühiste jõududega töötada välja uusi logistilisi lahendusi.
Kristina Laanemets, DHL Express äriüksuse juht

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele