Pakiautomaadid muutuvad tulevikus ristkasutatavateks. “Sa ei pane ju endale koju eraldi postkasti Äripäeva jaoks ja eraldi postkasti Postimehe jaoks,” ütles veebile logistikauudised.ee Cleveroni juht Arno Kütt, rääkides logistika tulevikulahendustest.
Esialgu on oma pakke veel piisavalt
Oleme sama meelt, et logistika tulevik seisneb automatiseeritud lahendustes.
Esimesed pakiautomaadid võtsid ju tegelikult Omnivalt ära päris palju pakke ja kliente, kuid kokkuvõttes on need meie äri palju arendanud ja uusi kliente juurde toonud.
Praegu on meil väga selge fookus pakiautomaatidel ning me usume ka nende ristkasutuse tulevikku. Siiani ei ole seda vajadust tekkinud põhjusel, et meil on endal piisavalt palju pakke, et need automaadid ära täita. Küll aga on meil käsil automaadivõrgustiku jõuline laienemine ja järgmine samm on võimaldada neid kasutada mobiilirakenduse kaudu.
Kapilinnakute asemel kodukapid
Praegu on kindlasti kõige valulisem pool just kulleri ootamine ehk kliendi ja kulleri kokku viimine.
Selles osas näen ma ühiseid lahendusi avatud postiautomaatide võrgus. DHL ei ole panustanud oma pakiautomaatide võrgustikku, sest me näeme, et sel pole lihtsalt mõtet. Mind isiklikult väga häirib see, kui ma pean otsima õiget automaati, ja me mingil juhul ei taha kaasa aidata automaatide linnakute tekkimisele, kus inimesed ei suuda enam orienteeruda. Omnivaga on sel teemal juba ka tõsiselt räägitud.
Samuti näen ma tulevikku isiklikes kodukappides, mis on ristkasutatavad. Mugavus hakkab maksma. Üheks märksõnaks kogu Eesti logistikasektoris oleks minu arvates koostöö, et ühiste jõududega töötada välja uusi logistilisi lahendusi.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.