Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Korruptsioonikomisjon tõmbas suud koomale
Riigikogu korruptsioonivastane erikomisjon otsustas istungite protokollides hakata edaspidi sensitiivsemaid teemasid üldisemalt kirja panema ning osade kohal käinud inimeste nimesid varjama.
Riigikogu korruptsioonivastase erikomisjoni esimees Katri Raik.
Foto: Liis Treimann
Juba eelmise riigikogu koosseisu ajast oli korruptsioonivastane erikomisjon oma koosolekute protokollidega teistele komisjonidele heaks eeskujuks, kuna nendes kajastati üsna põhjalikult koosolekul räägitut. Tihtilugu andis see avalikkusele päris palju häid infokilde. Nii on varasemalt näiteks jäätmefirmade esindajad kirjeldanud Tallinna abilinnapea Arvo Sarapuu varjatud seoseid prügiäris, üsna hiljuti oli teemaks Heiki Kranichi laenud ning nende üle arutamine komisjonis.
Riigikogu korruptsioonivastane erikomisjon tegi riigiprokuratuurile järelpärimise, kas prokuratuurile on esitatud kriminaalmenetluse algatamise avaldusi.seoses Tallinna abilinnapea Arvo Sarapuu tegevusega pealinna prügimajanduse suunamisel.
Kuna riigikogu reformierakondlasest liikme Heiki Kranichi isiklik vara kataks kohustusi vaid kolmandiku ulatuses, on ta keerulises olukorras ning pankroti korral oleks see riigikogu liikmete seas esmakordne juhtum, leidis parlamendi korruptsioonivastane erikomisjon, kui Kranich oli komisjonis ära käinud.
Igapäevaselt võib teedel kohata üha rohkem elektriautosid ning praegu on Eestis registreeritud juba üle 10 000 elektrisõiduki. Mõned valdkonna eksperdid prognoosivad isegi, et aastaks 2030 võib elektriautode arv ulatuda 70 000-ni. Tuleb arvestada ka sellega, et alates 2035. aastast ei müüda Euroopas enam sisepõlemismootoriga autosid. Elektrienergia tarbimise hüpe on vältimatu ning spetsialistid kutsuvad juba praegu kinnisvaraarendajaid ja äripindade haldajaid selleks valmistuma.