Kliimaminister Yoko Alenderi sõnutsi vaadatakse iga viie aasta tagant üle uute tehnoloogiate kasutamine.
Foto: Andras Kralla
Kliimaminister Yoko Alender (Reformierakond) ütles, et eelnõu on realistlik ja aus kokkulepe ning nüüd on valitsuse ülesanne see läbi töötada. “Kliimakindla majanduse seaduse koostamine on paljusid valdkondi pannud sügavalt mõtlema, kuidas nende tegevus kliimale mõjub. Kuigi seadus seab konkreetsed ootused riigisektorile, aitab ühine mõtestamine täpsemaid samme astuda,” märkis Alender.
Kliimaseaduse eelnõule saadeti üle 900 muudatusettepaneku. Tööstuse heitepuhver jääb, kuid nüüd vaatab ministeerium ka süsiniku kinnipüüdmise poole, mida on seni välditud.
Kliimaseaduse eelnõu kvaliteeti on tõmmanud alla soov teha seadus kõigest aastaga. Seetõttu on seaduse tekst üldine ega anna ettevõtjatele kindlustunnet, kirjutab tööandjate keskliidu innovatsiooninõunik ja kliimaseaduse juhtrühmas osalenud Kati Rostfeldt.
Kui seni on harjumuspäraselt kaubavedudeks kasutatud maanteeveokeid ning maismaad, vaatab üha rohkem ettevõtteid mere suunas. Üheks suurimaks mõjutajaks selles vallas on Mediterranean Shipping Company (MSC), maailma suurim konteinerveoettevõte, kelle mereteenused maanteetranspordile usaldusväärset ning jätkusuutlikku alternatiivi pakuvad.