Virtuaalreaalsuse seadmed mõjutavad tõenäoliselt nii mitmeidki majandusvaldkondi, suurima muutuse võib läbi teha turismisektor, vahendab CNBC.
- Virtuaalreaalsuse seadmed võivad muuta turismi Foto: epa
„Ma arvan, et virtuaalreaalsuse seadmed muudavad paljusid asju, mida me täna teeme, ja kutsuvad esile muudatusi mitmes valdkonnas, näiteks turismis,“ ütles uuringugrupi CCS Insight juht Shaun Collins.
Uuringufirma Phocuswright analüütikud väidavad, et just virtuaalreaalsuse seadmed võimaldavad inimestel tulevikus teha otsuseid oma tulevaste reisisihtpunktide kohta.
Phocuswrighti uuringute asejuht Douglas Quinby märkis, et eriti kasulikuks võivad seesugused seadmed osutuda just nende piirkondade jaoks, mis pole turistide seas liiga popid, aga kus on palju looduskauneid kohti ning mis on kultuuriliselt rikkad. „See võib anda reisijaile kindluse, et see on õige koht, kuhu minna,“ märkis ta. Nimelt võimaldaksid virtuaalreaalsuse seadmed inimestel enne piletite soetamist ja hotellide broneerimist kohta eelnevalt „külastada“ ning sellega lähemalt tutvuda.
Sel nädalal avalikustas Aafrikasse reise korraldav Matoke Tours virtuaalse reisibrošüüri: tegemist on äpiga, kus on kuus videot Uganda reisikogemuste kohta. Muu hulgas saavad huvilised teada, mis tunne on näost näkku kohtuda gorillaga või sõita kuumaõhupalliga. Matoke Tours on öelnud, et selline lähenemine võimaldab reisijal Ugandat „kogeda“ juba enne reisi ning võimaldab turistidel langetada otsuseid, missugustel ekskursioonidel osaleda.
Tegu pole esimese taolise äpiga: näiteks on olemas Ascape iPhone’ile mõeldud tasuta äpp, kus saab võtta ette virtuaalrännakuid San Franciscos, Berliinis ja Botswanas.
Seotud lood
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.