Üks viis kuidas ükskõik millise üritusturunduse liigi, olgu selleks pisike aktsioon või suur road show, haaret suurendada on meediavõimaluste oskuslik ärakasutamine.
Alati on abi pressiteate väljasaatmisest mõne kommentaari ja pildiga, kuid lisaks sellele on olemas kanaleid, kuhu saab oma sõnumi üles riputada ilma ajakirjaniku abita - näiteks firma või ürituse koduleht, YouTube ja teised videoportaalid, samuti igasugused fotoportaalid nagu Flickr või Nagi.
Huviala veebilehed on samuti tänuväärseks meedium. Neil saitidel käivad kindla huviga inimesed ja kui sinu üritus sobib sellega, siis panevad moderaatorid info üles.Heaks näiteks on ekstreemspordifestival Simpel Session /www.session.ee/, mida külastas 10 000 noort, kuid veebist jälgis otseülekannet 118 000! Paljud korraldajad oleks sillas juba kohal käinud publiku arvust ja kui lisada sinna veel üks pooletunnine telesaade mõnel hilisõhtusel tunnil, siis olekski kõik nagu saavutatud. Pidevalt uudiste ja infoga täienev Sessioni veebisait tekitab juba ise palju huvi. Samuti otsitakse peale üritust sealt pilte ja lugusid. Tõenäoliselt ei oleks see üritus täna nii suur kui poleks kasutatud nii tõhusalt internetti.
Teise näitena toon Koolitantsu ja Nokia koostöö /http://www.moff.ee/koolitants/, kus piirkondlike ürituste kohapealsed tegevused jõudsid veebi vahendusel kogu Koolitantsu auditooriumini. Nokia andis osalevatele tantsutruppidele võimaluse kohapeal oma tantsuvideo valmis teha (mobiiltelefoniga muidugi). Kõik valminud videod laeti veebi ja nii said kõik festivalil osalenud oma kaaslaste salvestusi vaadata. Teemat arendati edasi ja žürii valis välja parima trupi, kellega tehti Eesti esimene mobiiltelefoniga filmitud professionaalne tantsuvideo, mida näidati Koolitantsu finaalürituse publikule ning mis on kogunud YouTube keskkonnas üle 6000 vaatamise.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lõpetuseks mõned praktilised tähelepanekud meediavõimalustega tegelemisest:
1) Planeeri. Sihtrühmale iseloomulikud kontaktikohad peaksid olema kaardistatud ja vajalikud kontaktisikud võiksid olla eelnevalt informeeritud.
2) Fotograaf, toimetaja/PR inimene ja kaamerameeskond peaks olema vajalike asjade nimekirjas sees - visuaalne materjal on kõigi lisategevuste aluseks. Samuti on vaja kedagi, kes suudab kogu selle andmemahuga koheselt tegeleda. Kui selline inimene puudub, võib kindel olla, et materjalid ei jõua üritusele järgnevaks hommikuks vajalikesse kohtadesse.
3) Tegele saadud kaadrite levitamisega kohe pärast üritust. Kogemus näitab, et mitte ainult meedia vaid ka tarbija huvi lahtub päev pärast toimunud sündmust. Seda tõestab foorumites piltide ja linkide pärimine sama päeva õhtul või järgneval hommikul. Kui üritusest on möödas enam kui päev, ei ole enam teema juures suurt liiklust.Lennukaid mõtteid meedia kaasamisel!
Artikli autor Siim Silland on Elamusstuudio projektijuht