• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,2%6 192,35
  • DOW 300,98%44 524,78
  • Nasdaq −0,97%20 171,98
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,41
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,2%6 192,35
  • DOW 300,98%44 524,78
  • Nasdaq −0,97%20 171,98
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,41
  • 17.08.09, 12:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Proovin, alles siis ostan

Kui inimene saab toodet-teenust „omal nahal“ proovida, suurendab see ostmise tõenäosust, kirjutab turundusagentuuri MWorks Eesti juht Kristjan Laja.
Brändi, toote või teenusega kogetava tundmuse loomine ehk kogemusturundus (experiental marketing) on viimastel aastatel just ülaltoodud põhjuse tõttu kõvasti populaarsust võtnud (rääkimata tavameedia üleküllastatusest). Turundusagentuur Jack Morton viis läbi uuringu, mille põhjal selgus, et kuigi tele- ja internetireklaam on inimestele endiselt eelistatumad, on kogemusturunduse mõju suurem. 80% inimestest arvasid, et kogemusele järgneks tõenäoliselt ost; sealhulgas kinnitasid 50% vastanutest, et pärast tootekogemuse saamist olidki nad ostu tõepoolest ka sooritanud.
Kogemus müüdava toote, teenuse või üldiselt brändi kohta võib olla saadud lõhna, maitse, emotsiooni, tunnetuse, üritusel osalemise, veebilehe külastamise vms kokkupuute läbi. Näiteid? Äripäeva tellimus – esimene kuu prooviks tasuta, Elioni videolaenutuses esimesed kolm filmi - tasuta, uus Renault – tule proovisõidule, uued Bono kohukesed – proovi Selveris degustatsioonil järele. Kogemusturunduse alla käivad ka tarbija meeltes tekkivad seosed – tõenäoliselt on Gilette’i violettsinine valgus mingis kontekstis äratuntav ning suure tõenäosusega võib väita, et Ameerikas levinud kohvikute õhku pritsitav sooja saialõhna spray suurendab saiakeste müüki. Muuseas, sarnast lahendust on Eestis proovinud ka Paulig, kes paigutas kauplustes kohviriiulite kõrvale kohvilõhnamasinad.
Saadud kogemus on inimesele parim viis saamaks tootest nii infot kui ka hinnangut. Ettevõttele seab see aga omakorda kohustuse väljakäidud lubadused ka täita, sest vale saab üsna ruttu läbinähtavaks. Seega, kui ettevõte oma toote headuses nii kindel ei ole, pole kogemusturundus kõige parem lahendus toodet eksponeerida.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele