Eesti internetikonkursi 2009 tulemused on küll juba ammu avaldatud, kuid žürii liikmena lubasin kirjutada kokkuvõtteid konkursitöödest, mis väärivad esiletoomist. Siin artiklis esitletud kolmest tööst kaks paistavad silma mastaapselt heade tulemuste ja üks unikaalse idee poolest.
Kirjeldatud tööd ei pääsenud kahjuks
konkursi nominentide hulka, kuid väärivad minu hinnangul kindlasti seda, et neid eraldi esile tõsta, kirjutab
osalusturundusettevõtte MRM juht Mihkel Lauk.
Tänavu suvel jäätisetootja Premia poolt läbi viidud
Väikese Tomi veebikampaania pälvis 75 000 inimese tähelepanu, mis on peaaegu 10% kogu Eesti internetikasutajatest. See on number, mis Eesti mastaabis harva saavutatav ja on samas suurusjärgus sellise tulemusega nagu äsjalõppenud e-valimised, kus osales ligi 105 000 inimest. Viimase numbri üle tunneme kõik uhkust, eks?
Väikese Tomi kampaania tehti mõttega tutvustada jäätisebrändi väärtuseid läbi meelelahutusliku tegevuse. Lisaks noortele magusasõpradele taheti kontakti leida 20-aastastest vanema sihtgrupiga. Loovlahenduseks oli lõbus jäätiseviktoriin, kus sai ise oma pead ragistada või/ja küsimustele vastamiseks spikerdada. Loomulikult ei puudunud auhinnad, „saada sõbrale“ ja toote kommenteerimise võimalus. Auhinna saamiseks pidi vastaja „kõige magusamas mälumängus“ üheksale küsimusele õigesti vastama.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Premia konkursitöö jäi tõenäoliselt tähelepanuta tänu sellele, et analoogilisi osale-registreeru-võida kampaaniaid kohtame iga päev. Mis aga teenimatult tähelepanuta jäid, olid selle konkreetse kampaania tulemused.
Viktoriin osutus nii kaasakiskuvaks, et 75 000 külastajamassist osales viktoriinis tervelt 88%. „Saada sõbrale“ tõi juurde üle 12 tuhande külastaja – see on Eesti mastaabis suurepärane sotsiaalne kaasamine. Bänneritel tehti 6 nädala jooksul 65 000 klikki - see tõestab, et bännerid ei ole surnud ja need siiski on mõeldud klikkimiseks.
Teine samast mastist heade tulemustega kampaania oli
osalusveebil osale.ee (endine Täna Otsustan Mina ehk TOM), mille mõte on ärgitada inimest riigiga suhtlema ja avalikult ühiskondlikke asjade üle veebis arutlema. Külastajate arv ja registreeritud kasutajate arv suurenesid kampaania käigus 400%! Kodanike poolt riigile esitatud ideede arv kolmekordistus ja samuti tõusis nende kvaliteet.
Loodan, et äritulemuste esitamine on järgmisel Eesti Internetikonkursi registreerimisprotsessil kohustuslik komponent.
Unikaalse ideega silmatorkav, aga lõppvõistluselt välja jäänud veebisait oli
Äripäeva tellimiskampaania. Emili kampaania on ses mõttes unikaalne, et kui reklaamid üritavad tavaliselt veenda klienti, siis nüüd peab klient veenma reklaami. See äraspidine lähenemine oli mänguliselt väga huvitavalt tehtud ja mis veelgi olulisem, Äripäeva turundusosakond sai teada, millised väärtused ajalehe lugejatele tegelikult korda lähevad. Eks igaüks püüdis Emilit veenda just tema arust parimate argumentidega.
Näiliselt pandi kasutaja Emilit veenma, kuid läbi selle veenas ta tegelikult iseennast. Vägivaldse bänneriläraka asemel (millega Äripäevgi on oma külalisi vastu võtnud) on tehtud kiiksuga meelelahutuslik reklaam – see on mulle kui turundajale kihvt äratundmisrõõm.
Kokkuvõtteks. Ei ole vaja peljata kasutada läbiproovitud turundusmehaanikaid - hea sisu korral need töötavad alati. Usaldage seda, mida teie tarbijad oma käitumisega teile ütlevad.
Loo autor on
osalusturundusettevõtte MRM juht Mihkel Lauk.