• OMX Baltic−0,52%300,69
  • OMX Riga0,04%893,72
  • OMX Tallinn−0,27%2 075,43
  • OMX Vilnius0,09%1 202,15
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,00%8 785,28
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,62
  • OMX Baltic−0,52%300,69
  • OMX Riga0,04%893,72
  • OMX Tallinn−0,27%2 075,43
  • OMX Vilnius0,09%1 202,15
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,00%8 785,28
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,62
  • 11.07.15, 09:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kivi Eesti reklaamitegijate kapsaaeda

Eesti reklaamiagentuurid peaksid rohkem pingutama, et saada rahvusvahelist tunnustust, leiab Best Marketing Internationali juht Hando Sinisalu.
Best Marketing Internationali juht Hando Sinisalu.
  • Best Marketing Internationali juht Hando Sinisalu.
  • Foto: Marko Mumm / Meediafoto
Kallid reklaamiinimesed, lubage teie kapsaaeda visata üks kivi.
Eesti on väike, aga tubli maa. Ka Cannes Lionsi reklaamifestivali külastavate delegaatide suhtarvult oleme maailma esimeste seas. Igal aastal käib mitu­kümmend Eesti reklaami- ja turundusinimest maailma parimaid eksperte kuulamas ja uhkemaid töid vaatamas.
Eesti on aga üks väheseid riike, kes pole võitnud ühtegi Cannes’i Lõvi – maailma prestiižseimat reklaamiau­hinda. Ometi jagatakse neid ­välja mitu­sada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Reklaamivallas saatis meid edu viimati Nõukogude Liitu kuulumise aegadel.
Väike osalus
Selleks, et midagi võita, tuleb muidugi võistlusel osaleda. Tänavu saadeti Eestist Cannes Lionsile üks (!) võistlustöö. Balti riikide reklaamifestivalil Golden Hammer Riias jõudis shortlist’i kaks Eesti tööd.
Peamiste põhjustena tuuakse välja see, et konkurssidel osalemine on kallis ega tasu ära. Muidugi on siis ka võiduvõimalused väikesed. Ka Eesti reklaamivaldkonna erialaliidud ei ole vastavate Euroopa ega maailma erialaliitude liikmed. Kui Eesti ühiskonda tervikuna ähvardab provintsistumine, siis reklaami­maailmas on see juba juhtunud. Äri muutub järjest globaalsemaks ja agentuurid võiksid aidata Eesti ettevõtted maailmas kuulsaks teha. Veel pole ehk hilja oma konnatiigist välja murda.
Eelmise aasta maailma parim reklaamiagentuur (The Gunn Reporti alusel) oli Forsman & Bodenfors, mis asub ­Göteborgis. Göteborg on umbes sama suur linn kui Tallinn. Miski pole võimatu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele