Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vajame transpordiministrit

    Sven SoomusteFoto: Erakogu

    Seame eesmärgiks, et aastaks 2050 väheneb Eestis teel oldud aeg vähemalt kaks korda, kirjutab ettevõtja Sven Soomuste.

    TS Laevad, Estonian Air, Rail Baltic, Tallinna-Tartu maantee, Helsingi tunnel, maapiirkondade ühendus keskustega, ühistransport, Reidi tee ehitus ja Tallinna ummikud – kõigiga seostub rahulolematus. Ometi ei ole meil ilma turvaliste, kiirete, mugavate ja läbimõeldud ühendusteta põhjust rääkida majanduse edendamisest või kodanike heaolu suurendamisest. 
    Veneetsiasse õhtust sööma
    Tallinna ja Tartu vahemaa on 185 km. Viies lõpuni kiirtee ehituse ja tõstes kiirusepiirangut vaid mõnevõrra ehk tasemele 130 km/h (sarnaselt Leeduga), toome inimesed sihtpunkti vaid tunni ja 25 minutiga. Praegu sõidetakse igal tööpäeva hommikul Viimsist Tallinna tööle umbes tund aega, kui mitte rohkem. Ühe uuringu järgi on eestlased keskmisena teel umbes 50 minutit päevas ning me asume selle näitajaga Euroopas üsna kõrgel kohal. Arvestades meie riigi suurust, ei ole see asi, millega uhkustada.
    Kas oleksime mõnikümmend aastat tagasi osanud mõelda, et läheme nädalavahetusel Kölni muuseumisse või hoopis Veneetsiasse õhtust sööma? Just sellist ajaviitmist ja meelelahutust võimaldab täna kiirete ja odavate ühenduste olemasolu Saksamaa ja Itaaliaga ning nende riikide kiirteed, mis võimaldavad vahemaid läbida kiiresti ja mugavalt.  
    Me oleme väike riik, mis ühest küljest muudab meid väga kalliks ja ebahuvitavaks turuks, kuid teisalt annab see meile võimaluse teha kiireid ning innovaatilisi otsuseid. Kattes Eesti kiirteede võrgustikuga lahendaksime ka suure osa ääremaastumise muresid. Tekitaksime olukorra, kus kõik meie inimesed võidavad määramatus koguses aega (loovad vabanenud ajast majanduskasvu) ja teisalt annavad võimaluse üha globaliseeruvas maailmas meelitada meie territooriumile uusi turiste, ettevõtteid, transiidikoridore jne.
    See pole ei odav ega lihtne
    See kõik ei ole odav ega kindlasti ka mitte lihtne, aga see oleks valdkond, mille arendamisel on põhjendatud ka riigi laenukoorma suurendamine või võlakirjade emiteerimine. Raha on praegu maailmas odavam kui eales varem, aga meil ei ole häid mõtteid, mida sellega peale hakata. Seadkem siis eesmärgiks, et teel oldud aeg väheneks aastaks 2050 vähemalt kaks korda. Praegu see pigem suureneb pidevalt.
    Transport on valdkond, mis vajab poliitilist ja riiklikku lähenemist, planeerimist ning kureerimist. Teisalt on see valdkond, mis nõuab kõikide transpordiliikide ning ametkondade ülest juhtimist. Valikud ning tehtavad otsused on rasked ning tulemused aeganõudvad, kuid vajalikud. Loome selleks transpordiministri ametikoha ja seame selle valdkonna esimeste prioriteetide hulka.
    Transport puudutab igaüht iga päev. Me ei tohi teha seal rumalaid või ebaõigeid otsuseid, oleme selleks liiga väikesed ja liiga vaesed.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.