Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Inimesed, kohe tänavale!

    Ott RaidlaFoto: Andras Kralla

    Nasdaq Tallinna börsi turundusjuht Ott Raidla kirjutab kõigest positiivsest, mis kaasneks linlaste suunamisel autodest ratta selga.

    Inimesed tuleb tänavale tuua, ja seda sõna otseses mõttes!
    Kas teadsid, et Kopenhaagenis sõidab ringi rohkem rattaid kui autosid? Et taanlased on mitmel aastal valitud maailma õnnelikemaks rahvaks? Kas esimene võib mõjutada teist?
    Rattasõidul on tervislik mõju
    Süda, veresooned ja kopsud – ja tegelikult kogu keha - saavad korraliku treeningu.
    Aitab kaitsta nt nii südamerabanduse, mõningate vähivormide, depressiooni, diabeedi, ülekaalulisuse ja artriidi eest.
    Immuunsüsteem tugevneb. Muutud haigustele vähem vastuvõtlikumaks.
    Kõige parem kehalise tegevuse režiim ei ole mitte kõige ekstreemsem, vaid see, millele sa suudad pikaks ajaks lojaalseks jääda. Selleks on vähe paremaid viise kui igapäevane rattasõit kooli, tööle või poodi.
    Rattasõidu sotsiaalne mõju
    Rattasõidul on väga tugev sotsiaalne mõõde: mida rohkem rattureid kogukonnas on, seda tugevam sotsiaalne side kogukonna liikmete vahel välja kujuneb.
    Ratas on ennekõike just transpordivahend. Ja lühikestel linnasõitudel vaieldamatult parim transpordivahend.
    Rattasõidu majanduslikud mõjud
    Kui suur osa igakuisest sissetulekust otse või kaude auto ülalpidamiseks kulub (kütus, hooldus, rehvivahetus, kindlustus)?
    Autoga ummikus veedetud aeg.
    Vaiksemate ja puhtama õhuga elukeskkonnad muutuvad väärtuslikumaks.
    Linnas parkimise probleem haihtub sekundiga. Palju kesklinnas tund parkimist maksiski? See on ajalugu.
    Kui ma näen last omapäi rattaga sõitmas, räägib see mulle heast ümbruskonnast, usaldavast suhtest ratturite ja autojuhtide vahel. Ja see usaldav suhe maksab palju: vanemad ei pea igal hommikul sõitma kolmes suunas 800 meetrit, et lapsed autoga kooli viia. Ja nad õhtuti samamoodi tagasi tooma. Laps saab ise mindud. Mis oleks, kui järgmine kord läheks ise ka rattaga tööle?
    Rattasõidu keskkondlik mõju
    Linna müratase sisuliselt kaob. Õhk muutub puhtaks ja heitgaasivabaks.
    Linnasiseste alade kasutamine mitte parkimiskohtade ja autode liikumisvabaduse suurendamiseks, vaid haljasalade ja parkide juurde loomiseks.
    Hommikused ummikud oleksid minevik. Oma kaitsva klaasmulli sees tehtud viharöögatused kaasliiklejate peale oleksid minevik. Rattaga sõites sind kaassõitjad ei ärrita. Kaassõitjad on su hõimukaaslased, neid on tore vaadata, nendega on tore rääkida. Võib tunduda paradoksaalne, aga nii on.
    Aga miks me seda siis ei tee?
    Esiteks, meil ei ole korralikku rattateede võrku. Ja kui inimesed peavad rattaga sõitma kõnniteedel slaalomit või sõiduteel riskides bussi rataste alla jäämisega, siis ei sõidetagi.
    Teiseks, meil ei ole rattasõiduharjumust ja -kultuuri. Harjumuse ja kultuuri saab tekitada, kui on olemas teed, enne ei saa. Kõik muu on meil olemas. Ratta suudab endale hankida igaüks.
    Kindlasti tundub raske tõusta soojalt autoistmelt ja hoopis pedaalima hakata. Kui esimese sammu ära astud, näed, et tegelikult ei ole raske. Äge on. Me kõik oleme paremast, rõõmsamast, puhtamast ja inspireerivamast tulevikust vaid kahe ratta kaugusel.
    Artikkel ilmub Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, ACE Logisticsi, Eesti Gaasi, Silberauto, Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor ja Äripäeva arvamuskonkursi Edukas Eesti raames.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Maailmatasemel rallistaarile sauna müünud ettevõte haarab üha enam uusi välisturge
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.