Ekspert: uute autode ostmine võib muutuda paljudele ülejõukäivaks
Autoturul on käimas fundamentaalsed muutused, kus autotootjad keskenduvad aina rohkem elektriautodele. Samal ajal võib nõudlus uute autode järele üldise hinnatõusu tõttu hakata vähenema, kirjutab Luminor Liisingu juht Andrus Soodla.
Elektriauto Honda E sõitjateruum. Pilt on illustreeriv.
Foto: Liis Treimann
Põhitrendid, mida autoturul võis märgata juba mõni aeg tagasi, on viimase paari kuu jooksul veelgi süvenenud. Uute autode puhul eksisteerivad endiselt tarneraskused, sest autotootjad ei suuda nii palju masinaid toota, kui tarbija tegelikult sooviks. Seda dikteerivad nii toormepuudus, pikalt kestnud kiibikriis kui ka probleemid logistikaahelate katkemisega.
Iseseisvuse taastanud puruvaeses Eestis tegutsesid paljude Lääne automarkide esindused. Edasi viis toona üksnes siinsete kaupmeeste muljetavaldav leidlikkus ja visadus, töö esinduses oli aga pöörane, kinnitab 1992. aastast saati uute autode äris sees olnud Jussi Pärnpuu.
Eestis visatakse ära 51% katkistest töörõivastest, millest 30% jõuab prügilatesse, paljastab Norstati uuring. Lindström aga parandab ja digitaliseerib töörõivaid, vähendades jäätmete hulka ja suurendades tööstuste efektiivsust.