Artikkel
  • Jaga lugu:

    Automüüja meenutab 90ndaid: kui uus Audi kohale jõudis, oli ostja elu juba otsa saanud

    Tallinn, 2007. Jussi Pärnpuu (vasakul) istub ühes autos Lamborghini S.p.A. presidendi Stephan Winkelmanniga. Sündmus: ametliku Lamborghini esinduse avamine. Sellele eelnes kaks aastat, mil Itaalia sportautovabrik Pärnpuud ja kompanjoni “ustest ja akendest välja viskas”. Muide, Winkelmann hoiab sama ametikohta praegugi – lisaks Bugatti presidendi omale.Foto: Raul Mee

    Iseseisvuse taastanud puruvaeses Eestis tegutsesid paljude Lääne automarkide esindused. Edasi viis toona üksnes siinsete kaupmeeste muljetavaldav leidlikkus ja visadus, töö esinduses oli aga pöörane, kinnitab 1992. aastast saati uute autode äris sees olnud Jussi Pärnpuu.

    90ndate alguspooles juhtis filoloogi haridusega noor pereisa Pärnpuu tollast Audi keskust. Käis öösiti koos müügijuhiga Muuga sadamas ise autodel vastas, jooksis tollipunktis putkade vahet ja andis meelehead ning kihutas talvisel teel suverehvidel ja kindlustuseta masinaga bandiitidel eest ära.
    Keskmine kuupalk jäi poole tuhande krooni tuuri, uus Audi 80 maksis Pärnpuu mäletamist mööda 400 000. Liisingust ei teadnud veel keegi midagi. Aastaga õnnestus müüa võibolla 30 autot.
    Osta jaksasid peamiselt kas riik või nö hämarad tegelased. Juhtus sedagi, et sularaha pakkidega auto eest ette maksnud kliendi eluküünal oli kauba kohale jõudmise ajaks kustutatud. Ümberringi valitses meeletu vaesus ja muu õudus, ent kui sa said Audi või mistahes muu uue Lääne auto rooli, siis oli korraks elu ilus.
    “See oli pidupäev. Täielik pidupäev,” märgib Pärnpuu Äripäeva raadio “Autojuttude” saates.
    15 aastat hiljem avas aktsiaselts Auto 100, mille juhatusse Jussi Pärnpuu kuulub, Lamborghini ametliku esinduse. Sellele eelnes mitu aastat samasugust järjepidevalt tootja uksele koputamist nagu 90ndate alguses, mil Eesti ärimehed pidasid läbirääkimisi nn rahvalike automarkidega. Pärnpuu leiab, et meie ainus “maavara” ongi ettevõtlike inimeste visadus.
    Saates räägib Pärnpuu paljust muustki. Näiteks sellest, mis on Eesti autoostja eripära ning miks Porsche bränd sellega väga hästi kokku klapib. Aga ka sellest, et väiksematesse autodesse ei maksa üleolevalt suhtuda ja miks uus auto muutub aina kättesaamatumaks.
    Saadet juhib Karl-Eduard Salumäe. Kuula seda siit:
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Analüütik: „Vali mind, vali minu maksud!“ – palun, ärge tehke!
Kui erakonnad panevad riigikogu valimispeo püsti debatiga, millised maksud peaksid tõusma, ootab majandust vältimatu allakäiguspiraal, hoiatab majandusanalüütik Peeter Tammistu.
Kui erakonnad panevad riigikogu valimispeo püsti debatiga, millised maksud peaksid tõusma, ootab majandust vältimatu allakäiguspiraal, hoiatab majandusanalüütik Peeter Tammistu.
Maailma suurim varahaldaja tõi turule bitcoini fondi
Maailma suurim fondivalitseja BlackRock tõi turule bitcoini hinda järgiva fondi, mis on mõeldud USA institutsionaalsetele klientidele, vahendab Reuters BlackRocki koduleheküljel olevat uudist.
Maailma suurim fondivalitseja BlackRock tõi turule bitcoini hinda järgiva fondi, mis on mõeldud USA institutsionaalsetele klientidele, vahendab Reuters BlackRocki koduleheküljel olevat uudist.
Reaalajas börsiinfo
Jaanus Vihand uuest juhikohast: minu jaoks võrdub A. le Coq Tarmo Noobiga
Veerand sajandit A. Le Coqi õlletehast vedanud Tarmo Noopilt võtab 1. septembrist teatepulga üle Jaanus Vihand, kes avas Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis ametivahetuse tagamaid.
Veerand sajandit A. Le Coqi õlletehast vedanud Tarmo Noopilt võtab 1. septembrist teatepulga üle Jaanus Vihand, kes avas Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis ametivahetuse tagamaid.
Eesti lahkub Kesk- ja Ida-Euroopa riikide ning Hiina koostööformaadist
Eesti otsustas edaspidi mitte osaleda Kesk- ja Ida-Euroopa riikide ning Hiina ehk 16+1 koostööformaadis, kirjutab välisministeerium pressiteates.
Eesti otsustas edaspidi mitte osaleda Kesk- ja Ida-Euroopa riikide ning Hiina ehk 16+1 koostööformaadis, kirjutab välisministeerium pressiteates.
Saksamaa külmavärinad jõudsid Eesti sauna- ja majatootjateni
Eesti eksporditurud värelevad ning tootjate pilgud pöörduvad murelikult Saksamaa poole, kus tarbijad pole 20 aastat olnud nii ebakindlad, kui on praegu. Saksamaal ja tegelikult üle Euroopa levivad üleskutsed keerata sooja vähemaks ja käia duši all ära viie minutiga, ja see mõte tekitab külmavärinaid Eesti saunatootjates.
Eesti eksporditurud värelevad ning tootjate pilgud pöörduvad murelikult Saksamaa poole, kus tarbijad pole 20 aastat olnud nii ebakindlad, kui on praegu. Saksamaal ja tegelikult üle Euroopa levivad üleskutsed keerata sooja vähemaks ja käia duši all ära viie minutiga, ja see mõte tekitab külmavärinaid Eesti saunatootjates.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.