Mari-Liis Kukk: miks on finantssektor loobunud innoveerimast?
Finantssektor on arenenud riikides 15 aastat taandarenenud, täites oma ülesandeid majanduse eest üha kehvemini. Aitaks teadlik innovatsioon, kirjutab finantsinspektsiooni innovatsiooniüksuse juht Mari-Liis Kukk Äripäeva essees.
"Võta nüüd kinni, kas nutta või naerda, aga finantsarengu mõõdikute negatiivsete trendide põhjal saab Eestigi nimetada end arenenud riigiks," kirjutab finantsinspektsiooni innovatsiooniüksuse juht Mari-Liis Kukk.
Foto: Aron Urb
Pealkirjas püsitatud küsimus võib esmapilgul tunduda ülekohtune. Finantsteenuste tarbijana on ju elu ikka aja jooksul mugavamaks läinud. Pangateenused on kolinud telefoni, maksed liiguvad välgunoole kiirusel, isegi pangakaardi võime poodi minnes koju unustada.
Internetiühenduse olulisust on raske üle hinnata – see on nüüdseks nagu enamiku ettevõtete selgroog. Ühenduse tõrkumine võib töö täiesti seisata ning tuua kaasa tuhandeid või isegi kümneid tuhandeid kahju. See mõjutab tööviljakust, küberturvalisust, kliendikogemust, töötajate rahulolu – ning võib hakata pärssima isegi ettevõtte arengut.