Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Partsi teravust pole vaja imestada

    Majandusminister Juhan Partsi terava väljaütlemise pärast Leedu valitsuse käitumise kohta meile nii olulises projektis nagu Rail Baltic löövad emotsioonid kõrgele õige mitmel põhjusel. Aga kas seda tegelikult ikka ongi vaja, arutleb ühingu BaltiRail (Helsingi) juhatuse liige Ago Vilo.

    Muidugi, riigimeestelt oodatakse tavaliselt väljapeetud käitumist nö 24/7, nagu eesti keeleski naljakalt käibele läinud. Aga vahel ollakse ka teadlikult teravad. Miks antud juhul, see jääb asjaosaliste endi teada.
    Viimasel ajal on Partsi püütud materdada iga kandi pealt. Mispärast ikkagi, seda võib sageli ainult aimata. Aga et see on temas vimma tekitanud, see oleks täitsa loomulik. Miks ei võinud siis ka leedulased oma sahmaka saada, pealegi üksjagu teenitult. Oli ju Rail Balticu trass valitsuste tasemel juba mõni aega tagasi kokku lepitud. Leedu uus valitsus on aga järsku hakanud käituma nagu mõni Eesti külakond, kes kiirraudtee olemust absoluutselt tundmata kategooriliselt nõuab, et see suurehitus õnne nendegi õuele tooks. Naljakas? Ei. Pigem kurb, et ikka veel elementaarseidki asju Euroopa kiirraudteede kavandamises ei taibata.
    Mis leedulasi puudutab, siis võiks kohase hetke tõttu korraks ka pilgu tagasi heita. Sageli on neid usaldusväärseiks partnereiks oi-oi kui raske pidada. Meenutagem käitumist pärast elektriliinide edukat erastamist Eesti firma poolt, halenaljakaks muutunud aastatepikkust udutamist aatomelektrijaama asjus, aga ka juba pikka aega selget Rail Balticule vastutöötamist. Või teise kandi pealt: vaatamata asukohale NATO eesliinil finantseeritakse selle meie vabaduse ainsa garantii vajadusi vaevalt pooles ulatuses NATO kõigile liikmesmaadele püstitatud nõuetest - las maksab keegi teine!
    Praeguses skandaalis on iseküsimuseks telefonitsi ministrit intervjueerinud ajakirjaniku käitumine. Kas ta tõesti ei taibanud, millised tagajärjed võivad olla jutu sees öeldu lapsemeelses sõna-sõnalt edastamises. Või on meil tegemist hoopis teadliku käitumisega, et saada skandaali iga hinna eest? Normaalseks on seda raske pidada.
    Autor: Ago Vilo, Peep Talimaa
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.