• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 21.01.14, 09:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Partsi teravust pole vaja imestada

Majandusminister Juhan Partsi terava väljaütlemise pärast Leedu valitsuse käitumise kohta meile nii olulises projektis nagu Rail Baltic löövad emotsioonid kõrgele õige mitmel põhjusel. Aga kas seda tegelikult ikka ongi vaja, arutleb ühingu BaltiRail (Helsingi) juhatuse liige Ago Vilo.
Muidugi, riigimeestelt oodatakse tavaliselt väljapeetud käitumist nö 24/7, nagu eesti keeleski naljakalt käibele läinud. Aga vahel ollakse ka teadlikult teravad. Miks antud juhul, see jääb asjaosaliste endi teada.
Viimasel ajal on Partsi püütud materdada iga kandi pealt. Mispärast ikkagi, seda võib sageli ainult aimata. Aga et see on temas vimma tekitanud, see oleks täitsa loomulik. Miks ei võinud siis ka leedulased oma sahmaka saada, pealegi üksjagu teenitult. Oli ju Rail Balticu trass valitsuste tasemel juba mõni aega tagasi kokku lepitud. Leedu uus valitsus on aga järsku hakanud käituma nagu mõni Eesti külakond, kes kiirraudtee olemust absoluutselt tundmata kategooriliselt nõuab, et see suurehitus õnne nendegi õuele tooks. Naljakas? Ei. Pigem kurb, et ikka veel elementaarseidki asju Euroopa kiirraudteede kavandamises ei taibata.
Mis leedulasi puudutab, siis võiks kohase hetke tõttu korraks ka pilgu tagasi heita. Sageli on neid usaldusväärseiks partnereiks oi-oi kui raske pidada. Meenutagem käitumist pärast elektriliinide edukat erastamist Eesti firma poolt, halenaljakaks muutunud aastatepikkust udutamist aatomelektrijaama asjus, aga ka juba pikka aega selget Rail Balticule vastutöötamist. Või teise kandi pealt: vaatamata asukohale NATO eesliinil finantseeritakse selle meie vabaduse ainsa garantii vajadusi vaevalt pooles ulatuses NATO kõigile liikmesmaadele püstitatud nõuetest - las maksab keegi teine!

Artikkel jätkub pärast reklaami

Praeguses skandaalis on iseküsimuseks telefonitsi ministrit intervjueerinud ajakirjaniku käitumine. Kas ta tõesti ei taibanud, millised tagajärjed võivad olla jutu sees öeldu lapsemeelses sõna-sõnalt edastamises. Või on meil tegemist hoopis teadliku käitumisega, et saada skandaali iga hinna eest? Normaalseks on seda raske pidada.
Autor: Ago Vilo, Peep Talimaa

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele