• OMX Baltic0,32%300,98
  • OMX Riga0,19%894,68
  • OMX Tallinn0,21%2 073,02
  • OMX Vilnius0,53%1 208,81
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,29%8 797,27
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • OMX Baltic0,32%300,98
  • OMX Riga0,19%894,68
  • OMX Tallinn0,21%2 073,02
  • OMX Vilnius0,53%1 208,81
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,29%8 797,27
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • 24.01.14, 16:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Seame riigi ametiautodele standardi

Avaliku sektori ametisõidukitele tuleks kehtestada ühtne standard, kus on kokku lepitud, milliseid sõidukeid milliste tööliinide lõikes kasutakse, teeb ettepaneku politsei- ja piirivalveameti logistikabüroo juht Tauno Tuisk. Sellega saaks riik sõidukitega seotud kulusid selgemalt ja läbipaistvamalt juhtida ning seeläbi ka kulutusi vähendada.
Standard võiks kehtida kõigile alates tipppoliitikutest kuni ministeeriumide allasutuste ja kohalike omavalitsusteni välja. Selles oleksid kirjeldatud sõidukite tehnilised tingimused ja piirkulud. Nii välistatakse olukord, kus ametiasutused soetavad oma maitse järgi kalleid ja luksulikke masinaid.
Ühtlasi saaksid riigiasutused kokkulepitud põhimõtete alusel viia läbi ühishankeid, mis omakorda viib sõidukite kulusid alla, sest siin hakkaks kehtima turureegel – mida rohkem sarnast kaupa korraga osta, seda odavamaks muutub sisseostuhind.
Kui iga riigiasutus soetab sõidukeid oma äranägemise järgi, olemegi olukorras, kus puudub tervikülevaade riigi teenistuses olevatest sõidukitest ja nende kuludest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Siseministeeriumi haldusala asutustega koostöös oleme astunud viimastel aastatel suuri samme, et ühtlustada haldusala asutustes kasutusel olevate ja hangitavate sõidukite lähtealuseid. Selle tulemusena on loodud eeldused heaks koostööks ühishangete läbiviimiseks ja sõidukite kulude paremaks haldamiseks.
Kui suudame riigis tervikuna luua ühtsed riigiasutuste ametisõidukite põhimõtted, siis see aitaks tervikuna vähendada riigi kulutusi maismaasõidukite ülalpidamisel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele