• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 01.10.15, 21:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ferrari aktsiatele ennustatakse edu

Ferrari võimekus müüa kalleid sportautosid on üle kandunud ka ettevõtte aktsiate esmaemissioonile, hoolimata sellest, et investorid müüvad maha oma Volkswageni aktsiaid pärast hiljuti lahvatanud diisliskandaali.
Ferrari aktsiatele ennustatakse edu
  • Foto: EPA
Läbirääkimistel potentsiaalsete investoritega on Ferrari väärtuseks hinnatud ligi 10 miljardit eurot, kuid see oli enne Volkswageni skandaali lahvatamist, vahendab Bloomberg.
Ferrari tegevjuht Sergio Marchionne on juba pikka aega nõudnud, et brändi peaks klassifitseerima luksuskaupade tootjaks nagu Prada SpA või Hermes International SCA, mitte autotootjaks. Nimelt on lusksukaupade müüjate aktsiad börsil palju väärtuslikumad kui keskmise autotootja aktsiad. 
Ferrari valmistub börsile tulema oktoobri teises pooles. Aktsiate hinnavahemik ei ole veel paika pandud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Euroopa autotootjad on kaotanud oma turuväärtusest ligikaudu 50 miljardit dollarit peale seda, kui Volkswagen tunnistas 18. septembril, et mõned nende diiselmootoritest on varustatud tarkvaraga, mille eesmärk on petta laboratooriumite emissiooniteste.
Volkswageni aktsiad on sellest ajast saadik teinud 40% languse, Peugeot Citroeni aktsiad on kukkunud 14% ning Fiat Chrysleri aktsiad on teinud 9% languse. Eelläbirääkimiste info kohaselt võib Fiat Chrysleri aktsiate esmaemissioonil müüki pandav 10% Ferrari aktsiatest maksta ligi miljard eurot. Ferrari lahutatakse Fiat Chryslerist täielikult järgmise aasta alguses, kuna Londonis asuv emaettevõte jaotab järelejäänud 80% aktsiatest aktsionäride vahel ära.
Ettevõtte asejuht, firma asutaja Enzo Ferrari lapselaps Piero Ferrari jätab omale 10% aktsiatest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele