Zara ja Massimo Dutti kaubamärkide kaudu tuntud tekstiiliettevõte Inditex ületas oma esimese kvartali tulemustega analüütikute ootusi, seda peamiselt tänu internetikaubandusele.
- Zara omanikfirma Inditex keskendub üha enam veebikaupluste arendamisele. Foto: Reuters/Scanpix
Ettevõtte ärikasum kasvas 6 protsenti, 705 miljoni euroni, mis ületab 9 miljoni võrra analüütikute ootusi.
Inditexi käive on alanud kvartali esimestel nädalatel kasvanud aga 15 protsendi võrra, kui valuuta kõikumised välja arvata. See tähendab, et käibe kasvus on märgata aeglustumist, kuna eelmise kolme kuu jooksul suurenes see 17 protsendi võrra.
Häid tulemusi põhjendatakse edukate müügitulemustega internetikaubanduses, kus 36dollarisi teksaseid ja 69dollarisi pink safari jakke osteti varasemate aegadega võrreldes rohkem.
„Inditex on nüüdseks terve aasta vältel näidanud erakordselt suurt käibe kasvu,“ rääkis Societe Generale’i analüütik Anne Critchlow.
„Praeguses turusituatsioonis, kus enamik jaekette kurdab halva ilma üle, näitavad Inditexi tulemused ettevõtte ärimudeli jätkusuutlikkust,“ arvas Sanford C. Bernsteini analüütik Jamie Merriman. „Me usume, et selline kasv ei saa igavesti kesta ning sel aastal võib tulla mingisugune korrektsioon,“ jäi Critchlow aga skeptiliseks.
Inditexil on rohkem kui 7000 poodi 90 riigis.
Seotud lood
Ettemaksed on tehingute tegemisel tavalised, kuid samas kaasnevad nendega alati ka riskid. Pole just harvad olukorrad, kus tarnija ei suuda finantsraskuste või tarneahela häirete tõttu tellimust täita, misjärel võivad ettevõtted oma rahast ilma jääda. Balti riikides tegutsev krediidikindlustusmaakler Credeo pakub koostöös Allianz Trade’iga, üleilmse juhtivettevõttega krediidikindlustuse valdkonnas, ettemaksete kindlustamise teenust, mis pakub lisakaitset just selliste olukordade puhul.