Naftatootjad on OPECi kokkulepet täitnud „küllalt hästi“ ning see on tähtis globaalse ülepakkumise kaotamiseks, teatas Energia ja Informatsiooni Administratsioon (IEA) oma raportis.
„OPECi kokkulepe on kestnud kolm kuud. Seni on tootmiskärped küllaltki õiglased ja võrdsed,“ avaldas Pariisis tegutsev organisatsioon neljapäeval, vahendab CNBC.
OPECi liikmed leppisid eelmise aasta lõpus kokku, et kollektiivselt vähendatakse naftatootmist kokku 1,2 miljoni barreli võrra päevas. Kokkulepe jõustus 1. jaanuaril ning aegub juuni lõpuks. Leppega liitusid ka mitmed OPECi-välised riigid, kes lubasid päevast tootmist vähendada kokku 600 000 barreli võrra.
Kokkuleppe püsib
„OPECi riikide puhul on kokkuleppest kinnipidamine muljetavaldav. OPECi-välised riigid on oma panust järk-järgult suurendanud,“ lisas IEA.
IEA prognoosib, et naftaturg peaks selle aasta jooksul järjest kitsenema, mis tähendab, et suureneb nii pakkumine kui nõudlus.
IEA naftatööstuse ja -turgude üksuse juht Neil Atkinson ütles, et globaalne nõudluse kasv peaks aeglustuma teist aastat järjest, peamiselt Venemaa ja India tõttu. IEA näeb globaalse nõudluse kasvu 1,3 miljoni barreli võrra päevas, sest investorite nõudlus oli esimeses kvartalis oodatust leigem.
„Saame juba praegu järeldada, mis juhtuma hakkab. OPEC otsustab ise, kas tootmiskärpeid pikendatakse või mitte, aga positiivne otsus tähendaks, et varudest hakataks järjest rohkem naftat võtma,“ teatasid Atkinson ja tema meeskond raportis. „See peaks hindu toetama hakkama, mis annaks omakorda USA kildanafta tootjatele indu juurde,“ lisas IEA.
Seotud lood
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?