Tallinna Kaubamaja teatas kolmanda kvartali majandustulemused.Foto: Andras Kralla
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinna Kaubamaja numbrid mullusest suuremad
Tallinna Kaubamaja teatas, et kolmandas kvartalis ja üheksa kuu kokkuvõttes kahanes kaubamajade ja jalatsikaupluste müügitulemus.
Kasum kahanes kolmandas kvartalis kaubamajade ja kinnisvara valdkonnas, üheksa kuu kokkuvõttes aga kaubamajade, jalatsikaubanduse ja kinnisvara valdkonnas.
Tallinna Kaubamaja teatas, et tänavu kolmanda kvartali müügitulu oli 167,1 miljonit eurot ja ületas aasta varasemat müügitulu 3,9%. Üheksa kuu müügitulu oli 501,6 miljonit eurot, aastane kasv ulatus siin 5,3%ni.
Ettevõtte kolmanda kvartali konsolideeritud auditeerimata puhaskasum oli 9,9 miljonit eurot, mis on 3,5% enam kui eelmise aasta kasum. Üheksa kuu puhaskasum oli 18,9 miljonit eurot, mis on 5,6% eelmise aasta kasumist parem.
2018. aasta kolmandas kvartalis jätkasid kasvu autode ning supermarketite valdkond.
Aasta varasemast tagasihoidlikumaks jäid kaubamajade ja jalatsite valdkonna müügitulemused. Jalatsisegmendis on müügitulu kogusummade langus tingitud ootustele mitte vastanud kaupluste sulgemisest eelmisel aastal. Võrreldavad kauplused on aga näidanud nii müügitulu kui ka efektiivsuse kasvu.
Kaubamajade müügitulule mõjus negatiivselt Tallinna müügimajale ligipääsu raskendav liikluskorraldus ning turistide külastuste vähenemine.
Jõulisem müügitulu kasv on tulnud Tallinna Kaubamaja jaemüügi e-müügi kanalitest, mille arendust peab firma endiselt väga oluliseks. Kolmandas kvartalis jätkas ettevõte aasta varasemaga võrreldes samal marginaalitasemel.
Grupi tööjõukulud kasvasid üheksa kuuga 9%, seejuures on keskmine palk kasvanud 6,2%. Kasvanud teenindussektori tööjõupuudus on raskendanud ettevõtte valikuid tööjõu värbamisel.
Selverid
Supermarketite 2018. aasta üheksa kuu konsolideeritud müügitulu oli 330,3 miljonit eurot, kasvades aastaga 4,2%. Kolmanda kvartali konsolideeritud müügitulu oli 112,4 miljonit eurot, kasvades aastaga 3,6%.
2018. aasta üheksa kuu supermarketite valdkonna konsolideeritud maksueelne kasum oli 12,9 miljonit eurot, kasvades võrrelduna eelmise aastaga 1,6 miljonit. Puhaskasum oli üheksa kuul 8,8 miljonit eurot, kasvades võrrelduna eelmise aastaga 1,2 miljonit eurot.
Eestis teenitud maksueelne kasum oli 13,1 miljonit eurot ja puhaskasum 9 miljonit eurot. Puhaskasumi ja tulumaksueelse kasumi erinevus tuleneb dividendidelt makstud tulumaksult 2018. aastal oli dividendide tulumaks 0,4 miljoni euro võrra suurem aasta varasemast. Kolmandas kvartalis olid maksueelne kasum ja puhaskasum 6 miljonit eurot. Kolmanda kvartali kasum ületas eelmise aasta vaadeldava perioodi tulemust 1 miljoni euroga. Lätis teenitud kahjum oli 9 kuul 0,2 miljonit eurot ja kolmandas kvartali tulemus oli null.
Eestis teenitud kasumi kujunemisele on mõju avaldanud eelkõige müügitulu kasv. Tegevuskuludes on parandatud eelmise aasta tegevuskuluefektiivset taset. Tugevast palgasurvest ning uutesse avatavatesse kauplustesse personali värbamisest tingituna kiirenes kolmandas kvartalis tööjõukulude kasv.
Selver plaanib käesoleval aastal avada vähemalt kaks uut kauplust ja laiendada SelverEkspressi teenust. Kavas on jätkata e-kaubanduse arendamist, avades veel käesoleval aastal e-poe komplekteerimiskeskuse Tallinnas, suurendamaks võimekust kiiresti kasvava klientide hulga teenindamiseks.
Kaubamajad
Kaubamajade üheksa kuu käive kukkus aastaga 2,9%. Sellest kolmandas kvartalis oli müügitulu 22,8 miljonit eurot, mis oli 2017. aasta kolmanda kvartali tulust madalam 2,3%.
Kaubamajade valdkonna 2018. aasta üheksa kuu maksueelne kasum 1 miljon eurot, mis jäi aastatagusele tulemusele alla 53%. Kolmandas kvartalis oli maksueelne kasum 0,3 miljonit eurot, mis oli aastatagusest tulemusest 0,5 miljoni euro võrra väiksem.
Kaubamajade segmendi 9 kuu müügitulu mõjutas sel aastal pikem ja jõulisem suvine allahindluskampaania, kuna pikk talv ja varakult alanud suvi ei soodustanud kevadkaupade müüki. Kolmanda kvartali müügitulu mõjutas olulisel määral Gonsiori tänava remont ja Tammsaare pargi renoveerimine, mis häiris kogu kesklinna liiklust ja jalakäijate liikumist, vähendades Tallinna müügimajja sisenejate arvu.
Lisaks toimusid juulis ja augustis renoveerimistööd Tartu müügimaja teisel korrusel. Arvestades kaubamajade kesklinna peatänavate ääres paiknemist, on 2018. aasta üheksa kuu tulemust oluliselt mõjutanud ka turistide arvu struktuurne muutus 2018. aasta kaheksal kuul. Tax Free vormistamiste arv kahanes keskmiselt 15%.
Autokaubandus
Autokaubanduse 2018. aasta esimese üheksa kuu müügitulu oli 90,7 miljonit eurot. Müügitulu ületas 19,2% eelmise aasta tulu, sealhulgas kasvas KIAde müügitulu 5,2%. Kolmanda kvartali 28,1 miljoni euro suurune müügitulu ületas aasta varasemat 11,5%, sealhulgas kasvas KIAde müügitulu 0,9%.
Aasta esimesel üheksal kuul müüs Tallinna Kaubamaja kokku 4101 uut sõidukit, sellest kolmandas kvartalis 1222 sõidukit. Automüügi 2018. aasta üheksa kuu maksueelne kasum oli 3,8 miljonit eurot, olles 12,9% aasta varasemast kasumist suurem. 2018. aasta kolmanda kvartali maksueelne kasum oli 1,2 miljonit eurot, ületades 2017. aasta sama perioodi kasumit 0,1 miljoni euroga.
Autovaldkonna müügitulu kasvu oluliseks põhjuseks saab pidada Peugeot' brändi lisandumist alates 2018. aasta algusest tütarettevõtte Viking Motorsi tootevalikusse. See on olulisel märal kasvatanud nii automüügi- kui ka teeninduse ning varuosade müügitulu. Teiseks on 2018. aastal edendatud koostööd autorendi ettevõtetega ja suurendatud osakaalu sellel ärisuunal. Samuti tuleb märkida, et segmendi ärimahtude kasvu on toetanud Baltikumi üldine autoturu stabiilne umbes 13% kasv.
Neljandas kvartalis on kavas alustada autosegmendi laienemisega seotud ehitustegevusega Lätis ja Leedus, et rajada nii Škoda kui ka KIA uued autokeskused, mis on plaanitud avada 2019. aasta teises pooles.
Jalatsikaubandus
Jalatsikaubanduse segmendi 2018. aasta üheksa kuu müügitulu oli 7,2 miljonit eurot, vähenedes aastaga 9,9%. Kolmandas kvartalis oli müügitulu 2,5 miljonit eurot, mis oli eelmise aastaga võrreldes 4,1% väiksem. 2018. aasta üheksa kuu kahjumiks kujunes 0,4 miljonit eurot, mis on eelmisest aastast 0,6 miljoni euro võrra parem tulemus. Kolmanda kvartali puhaskahjum jäi aasta varasemaga samale 0,2 miljoni euro tasemele.
Rocca al Mare liiklussõlme ehitustööd takistasid ligipääsu Rocca al Mare kauplusele, mõjutades negatiivselt sealsete ABC Kinga ja SHU kaupluse tulemust.
Kinnisvara
Kinnisvara valdkonna 2018. aasta üheksa kuu grupiväline müügitulu oli 4 miljonit eurot. Müügitulu kasvas möödunud aastaga võrreldes 8,4%. Segmendi kolmanda kvartali grupiväline müügitulu oli 1,3 miljonit eurot. Müügitulu kasvas 8% võrreldes möödunud aasta sama perioodiga.
Kinnisvarade valdkonna 2018. aasta üheksa kuu maksueelseks kasumiks kujunes 8 miljonit eurot, jäädes eelmise aasta sama perioodi tulemusele alla 9%. Segmendi 2018. aasta kolmanda kvartali maksueelne kasum oli 2,6 miljonit eurot, jäädes eelmise aasta sama perioodi tulemusele alla 10,3%.
Valdkonna müügitulu kasvule andis suurima panuse Tartu kaubamaja. Aasta jooksul on müügi kasvu toetanud ka Peetri selveri vahetus naabruses avatud tankla ja tanklakauplus. Kasumi vähemist mõjutasid varasemad grupisisesed Läti kinnisvaraga seotud lepingud, mis on praeguseks lõppenud.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.