Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: liigne karaoke kahjustab Tallinkit

    Tallinki laevFoto: Raul Mee

    Tallinki finantsjuht Veiko Haavapuud kuulates tekkis mu peas mitmeid mõtteid, mille peale ma kvartaliaruandeid lugedes pole tulnud.

    Tallinki aktsionärina osalesin teisipäeval koos 20 ettevõtte käekäigust huvitatuga LHV investeerimiskooli seminaril, kus Haavapuu tutvustas börsifirma hetkeolukorda. Igatahes võin etteruttavalt öelda, et soovitan selliseid üritusi tulevikus soojalt kõigile väikeinvestoritele.
    Aga nüüd asjast.
    Liigne meelelahutus pärsib pardamüüki
    Seminaril selgus, et Tallinki jaoks on väga oluline tuluallikas pardamüük, mis mulle üllatuseks moodustab 53 protsenti müügitulust. Seetõttu oli finantsjuhi vastus ühe sealviibija viitele vähese meelelahutuse kohta Tallinna-Helsingi liinil ühene: „Kui kahetunnise reisi jooksul seda liiga palju pakkuda, jääb pardal asuvatesse poodidesse ning restoranidesse väga vähe kliente.“
    Siiski nõustus Haavapuu, et merereisid peavad kliendi jaoks mingil määral atraktiivsed olema. Oluline on reisija laeva meelitada ning ta seal end hästi tundma panna – nii hakatakse rohkem tarbima. Finantsjuhi kinnitusel on ettevõte viimasel kümnendil laevade avalike alade laiendamisesse väga palju investeerinud ning see on end suure tuluna igati ära tasunud.
    Madal kütusehind tekitab ka muret
    Kuigi uskusin, et langev nafta hind on Tallinki arengu seisukohalt hea, pani ettevõtte finantsjuht mu mõtted teises suunas liikuma. Eduka pardamüügi eeldus on laevas viibivate reisijate suur hulk, mis sõltub paljuski konkurentide tegevusest Läänemerel. Seega on madal kütusehind andnud Haavapuu hinnangul teistele vedajatele liiga palju hingamisruumi ning Vikingi ja Eckerö Line’i Tallinkile avaldatav hinnasurve on „meeldivalt“ suur.
    See paneb mind kui investorit järgmistes kvartalites reisijanumbrite muutust tähelepanelikumalt jälgima ning konkurentidega võrdlema. Tavakliendina eelistaksin siiski Soome sõita Eckerö või Viking Line’i odavamaid teenuseid kasutades.
    Nagu ma juba teadsin, on piletimüük Tallinki müügituludes teisel kohal ning moodustab neist 24 protsenti. Seetõttu saan aru, miks ettevõttele pole suurima konkurendi Viking Line’i ning hiljuti uue laeva soetanud Eckerö Line’i pakutavad madalamad hinnad meeltmööda.
    Samuti mõistan, et Tallinkil alandab naftahinna languse optimismi teadmine, et ligi kolmandik kütuse hinnast on aasta lõpuni fikseeritud.
    Lootustandev tulevik
    Üldiselt süvendas finatsjuhi räägitu minus veendumust, et olen teinud Tallinki aktsiatesse investeerides õige valiku. Peagi saabub Tallinna-Helsingi liinile 40 protsenti rohkem reisijaid ja kaks korda rohkem autosid mahutav Megastar, mis süstib optimismi nii Tallinki finantsjuhti kui kohal olnud aktsionäridesse.
    Lisaks uuele laevastikule ennustab ettevõttele stabiilset tulevikku ka võlakoormuse kiire vähenemine, tugev müügivõrk ning fakt, et Tallinki lojaalsusprogramm Club One ületas hiljuti 2 miljoni liikme piiri.
    Kuigi mitu mu sõpra on kurtnud Tallinki laevadel kõrgete hindade pärast, siis mind investorina võimalus rohkem teenida pigem rõõmustab.
    Tallinki käibe- ja kulustruktuurFoto: Äripäev
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Raadiohommikus: pangad, linnaruum ja kodude renoveerimine
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.