Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: müüsin Volkswageni aktsiad

    VolkswagenFoto: epa

    Kui Volkswageni aktsia hind neljapäeval tõusis, otsustasin mina, et käes on müügiaeg.

    Ostsin Volkswageni aktsiaid jaanuari alguses, lootes, et diisliskandaal laheneb. Kahjuks on autotootja sõitnud üle kivide ja kändude ning mitu kohtuotsust on veel lahtised.
    Viimaste teadete järgi suurendas Volkswagen oma skandaalifondi (raha, mis kulub trahvidele jms) 16–17 miljardi euroni. See võib tähendada, et tõelised raskused alles algavad. Neljapäeval võttis Volkswageni aktsia korraks hinna üles ja mina kasutasin kohe juhust aktsiate müümiseks. Jäin kokkuvõttes investeeringuga plussi.
    Bränd on rikutud
    Volkswageni suurim väljakutse on taastada oma brändi maine. Usalduse tagasivõitmine on aga keeruline. Üks näide klientide usalduse kaotamisest on Briti suurim jaemüüja Tesco, mis pettis aastaid tarbijaid hindadega – tihti juhtus, et klient pani toote korvi, kuid kassas vaatas vastu teistsugune hind. Tesco aktsia kaotas usalduskriisi tõttu peaaegu poole oma väärtusest. Sama juhtus Volkswageniga, mille aktsia kukkus pärast diislipettuse ilmsikstulekut peaaegu poole võrra. Autotootja peab palju pingutama, et olukorda parandada.
    Automaailmas on hakanud ilmnema teisigi petmisskandaale. Eelmisel nädalal teatas Mitsubishi, et on kütusesäästu andmete parandamiseks mõjutanud testandmeid, mis puudutavad ligi 625 000 sõidukit. Mitsubishi aktsia kukkus 15 protsenti ja see heitis halba varju autotööstusele, mida on lisaks Volkswageni skandaalile raputanud ka Nokiani rehvide skandaal.
    Volkswagen andis õppetunni
    Hiljuti, kui käisin Soomes Seppo Saariol külas, ütles ta, et ma ei peaks tegelema selliste spekulatiivsete aktsiatega nagu Volkswagen. „Sinu portfellis peaksid olema tugevad ettevõtted, mis kasvatavad kasumlikkust ja suurendavad dividende igal aastal. Pikaajaliselt vaadatuna kasvab ainult nende ettevõtete väärtus, mis suudavad rohkem dividende maksta,“ ütles Saario.
    Arvan, et börsiguru tegi väga õige tähelepaneku. Kuigi ma panustasin Volkswageni ostuga autotootja säilimisse, ei ole täiesti kindel, mis kujul ettevõte alles jääb. Ka pole kindel, kas ja kui palju suudab ettevõte oma väärtust kasvatada.
    Volkswagenisse investeerimist võtsin pikaajalise investorina väärtusinvesteerimisena, ehkki ei hoidnud kinni oma lühiajalisest taktikast.
    Spekulatiivse positsiooni puhul tuleb panna paika ootused ja strateegia, kas järgnevate languste ajal aktsiat juurde osta või tõusude ajal kohe maha müüa. Mina ei teinud kumbagi. Volkswagenist saadud õppetund on, et investeerimist ei maksa segamini ajada spekuleerimisega.
    Müüsin Volkswageni 19 aktsiat hinnaga 138,95 eurot aktsia, teenides 150 eurot kasumit.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.