investor Toomas • 28. aprill 2016
Jaga lugu:

Investor Toomas: Facebooki edu teeb kadedaks

Facebook  Foto: epa

Eile hilisõhtul avaldatud kvartalitulemustes näitas Facebook head minekut ja see tekitas minus kadedust.

Maailma suurim suhtlusvõrgustik teatas käibest ja kasumist, mis ületasid analüütikute ootusi. Facebooki käive kasvas esimeses kvartalis võrreldes möödunud aasta sama ajaga 50 protsendi võrra 5,38 miljardi dollarini ning kasum aktsia kohta oli 77 senti. Mõlemad näitajad ületasid suurelt analüütikute ootusi ning aktsia rallis järelturul üle 9 protsenti.

Heidikust täheks

Kui 18. mail 2012 toimus Facebooki aktsiate avalik esmapakkumine (IPO), oli avalikkuse huvi aktsia vastu suur, kuid esimesel päeval suutis suhtlusvõrgustik pigistada välja ainult 0,6protsendilise tõusu. Polnud just eriti lootustandev päev ettevõttele, mille IPO oli aasta oodatuim.

Järgnevatel päevadel hakkas Facebooki aktsia järsult kukkuma ning augustiks oli see 50 protsenti alla IPO hinna. Paljud eksperdid olid suhtlusvõrgustikus pettunud ning Wall Street Journal nimetas Facebooki aktsiat ka antisotsiaalseks, kuna keegi ei tahtvat seda osta.

Tol ajal polnud päris selge, kuidas Facebook hakkab raha teenima, reklaamikäive mobiilist oli samuti suur küsimärk. Kuid nagu aktsiahind praegu näitab – IPOst alates on see tõusnud 185 protsenti –, on ettevõte suutnud ärimudeli tööle saada ning hakata kasumit teenima. Facebooki aktsia ebaedu esimesel päeval väljendab minu arvates asjaolu, et see oli ülehinnatud.

Facebook – kas tulevikuaktsia?

Facebooki aktsia edu ei jäta tõenäoliselt ühtegi investorit külmaks, ka mind mitte. Aktsiahinna peaaegu kolmekordistumine nelja aastaga on olnud kiire. Kiire on ka Facebooki looja Mark Zuckerbergi tähelend, kes kerkis maailma rikkaimate hulka.

Olles ka ise Facebooki aktsiat pidevalt silmanurgast jälginud, arvan, et selle aktsiahind võiks ka tulevikus tõusta. Põhjuseid on mitmeid: Facebooki käive kasvab hooga, mille raugemist pole näha. Üha enam levib maailmas internet ning see toob suhtlusvõrgustikule uusi kasutajaid ja kliente. Mobiilireklaamide käive moodustas umbes 82 protsenti Facebooki kogukäibest. Möödunud aastal oli sama näitaja 73 protsenti. Igakuiste aktiivsete kasutajate arv tõusis 1,65 miljardi kasutajani, mis on 0,21 miljardit rohkem kui aasta tagasi.

Arvan, et investoritel tasub Facebookil silma peal hoida ning ma ise ka võtan suhtlusvõrgustiku aktsia jälgimisnimekirja. Eelistaksin just Facebooki, sest Twitter on viimastel aastatel suur pettumus ning LinkedIn investoritele aktsiahinnaga nördimust valmistanud. Zynga aktsiat aga ei soovitaks isegi verivaenlasele.

Vaata seoseid nende isikute ja firmadega:
Jaga lugu:
Hetkel kuum