Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: milliseid tingimusi esitavad ühisrahastusplatvormid?

    Milline on ühisrahastusse investeeriva investori profiil?Foto: PantherMedia/Scanpix

    Tarbimislaene vahendavad ühisrahastusplatvormid pakuvad investorile võimalust rahastada lihtsalt ja kiirelt inimeste krediidivajadusi, üritades seejuures olla alternatiiviks pankadest leitavatele teenustele.

    Olen varem öelnud, et ühisrahastus kätkeb endas mitmeid ohte ning mina sinna hoolimata ahvatlevatest tootlustest investeerida ei kavatse. Otsustasin sellegipoolest uurida, millist tüüpi investoritel tasuks valdkonnas õnne proovida ning kuivõrd vastan nendele kriteeriumidele mina.
    Kui suurelt alustada?
    Läti ühisrahastusplatvormi Mintos tellitud uuringus tuuakse välja, et inimeselt-inimesele laenamine on efektiivsem ning teenus mugavam ja ligipääsetavam. Seda peamiselt seetõttu, et investeerimist on võimalik alustada väikeste, isegi 10euroste summadega.
    Eestis tegutseva Bondora tegevjuhi Pärtel Tombergi arvates aga nii pisikeste summadega investeerimisest ei piisa, sest portfellis võiks hajutatuse eesmärgil olla minimaalselt 200 laenulepingut. „Alustada tuleks vähemalt 1000 euroga,“ on ta veendunud. Samuti ei tohiks Tombergi arvates ühisrahastusse paigutada rohkem kui 20 protsenti oma varast, kuid tehtud investeeringuid võiks pidevalt suurendada.
    Mintose kogutud andmed näitavad, et vähemalt kolmandik ühisrahastusplatvormidel kauplejatest on valmis laenudesse paigutama maksimaalselt 1000 eurot. Tõsi, ülejäänud kaks kolmandikku täidaksid Tombergi poolt välja toodud soovitusliku kriteeriumi, kuna on valmis hiljem juurde investeerima. Samuti pole probleemi investeeringute hajutamisega, sest 49 protsenti investoritest kasutab juba praegu rohkem kui kolme ühisrahastusplatvormi ning ainult kolmandik on viimase aasta jooksul finantseerinud laene suuremas mahus kui viiendik oma varadest.
    Probleem kogemusega
    Mintose uuringust, milles osales rohkem kui 500 investorit 40 maailma riigist, selgub, et ainult 16 protsendil investoritest on enam kui kolme aasta pikkune ühisrahastuse kogemus. Ligi pool ehk 45 protsenti investoritest on kasutanud inimeselt inimesele laenamise võimalusi üks kuni kolm aastat ning koguni 39 protsendil on valdkonnaga vähem kui aastane kokkupuude.
    Tombergi hinnangul võiks aga ühisrahastusse raha paigutada kogenud investorid, kes on valdkonnas tegutsenud vähemalt kolm aastat ega karda vähesest likviidsusest tulenevaid probleeme. Eelkõige seda, et investeeritud summasid ei saada soovitud ajal tagasi.
    Tekitab küsimusi
    Kuigi minul 1000eurose investeeringu tegemisega probleeme ei tekiks, tabasin end mõttelt, et riskide hajutamine ning nimetatud soovituslik miinimumsumma võivad teatud juhtudel omavahel vastuollu sattuda. Kui investor soovib riske maandada näiteks kolme erineva ühisrahastusplatvormi vahel, tähendab see, et tegelikkuses vajab ta valdkonda sisenemiseks juba 3000 eurot, mis Mintose uuringule tuginedes võib kuni pooltele praegustele rahapaigutajatele üle jõu käia.
    Samuti ei pruugi paljudel olla kolmeaastast valdkondlikku investeerimiskogemust, sest ühisrahastus on oma tugevat arengupotentsiaali näidanud veel liiga vähe aega. Tõsi, ka minul pole varasemat kokkupuudet ühisrahastusega ning võib-olla seetõttu olen ka tüüpilisest investorist skeptilisem ning konservatiivsem, aga ma ei kipu veel nii pea ka seda kogemust omandama.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Apple kaotab Hiinas turuosa kohalikele konkurentidele
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.