Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kundede teenindamisel ära tee ühtki kompromissi

    Äripäeva juhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Äripäev jagab turundusekspertide veendumust, et digiajastul aitab läbi lüüa põhimõte: klient ja tema rahulolu peavad olema ettevõtte jaoks alati esikohal.

    Esiteks halb uudis – Eesti kliente löövad siinsetelt poodidelt järjest enam üle välismaised konkurendid, sest nad suudavad pakkuda suurt valikut ja odavat hinda. Õnneks on ka hea uudis – sellele saab vastu seista. Klientide teenindamisega.
    Kompromissitu, lausa äärmuslik kliendikesksus on teeninduse uus aste, et digiajastul läbi lüüa. See tähendab põhimõtet, et kunde ja tema rahulolu on ettevõtte jaoks alati esikohal. Eranditeta.
    Ehkki see kõlab elementaarselt, pole päris elu nii ilus. Seda tõestavad näiteks turuliidrid, suurfirmad, kes võiksid eeskujuks olla – kodupangal võtab tülikale küsimusele vastamine päevi, poes eelistab teenindaja sisenenu soovide uurimise asemel Facebookis surfata või tuleb kliendil ise kauba järgi sõita teise linna otsa.
    Digiajastu muutused
    Kõige olulisema asjana rõhutasid eelmisel nädalal Saku Suurhalli pooltuhat Eesti turunduse helgemat pead koondanud turunduse aastasündmusel Password 2015 nii siinsed ettevõtjad kui välisvisionäärid: digitaliseeruv maailm muudab ka klientide harjumusi.
    Kunde muutub järjest nõudlikumaks selle osas, kuidas temaga suheldakse ning temalt raha välja meelitatakse. Selle taga on info levimine – üha enam ostetakse tooteid ja teenuseid ka piiri tagant ning sealsed eesrindlikud lahendused mitte ainult ei levi ka siia, vaid hea ja meeldiv kogemus võetakse standardiks.
    See oht aga loob ka võimalusi, eriti väikefirmadele. Kohmakatel ja hiiglasliku kliendibaasiga suurfirmadel on sisse töötatud süsteeme keeruline muuta, individuaalsuse asemel saavad kõik ühe puuga. See aga on võimalus turgu nö häirima tulevale ärile, mis saab kliente üle lüüa. Samuti võib teenindusest saada siinsete müüjate konkurentsieelis välisfirmade ees. Kui piiri tagant tellitakse paljuski raha pärast, siis hinnal põhinev suhe on lühiajaline – klient kaob kohe, kui ilmub keegi veel soodsamate tariifidega. Emotsionaalselt sõlmunud suhtumine ärisse hääbub aeglasemalt.
    Kõigepealt saab kandu näidata kiiruses, nii päringute kui pakkide puhul. Näiteks saab võtta eesmärgi, et kunde küsimused saavad vastuse tunni aja jooksul või et tarneaeg on lühem kui teisel samas vallas.
    Teine võtmesõna on teenuse kasutamise lihtsus. E-kaubanduse puhul on kliente peletanud kõhklused, kuidas uut moodi ostlemine töötab – kas ikka tulevad õiged kaubad, kas tagastamine on lihtne ning tarne kiire. Maailma tuntumaid veebipoode Amazon ja mitmed muusikapoed lahendavad selle probleemi kliendi vaatenurgast lihtsalt – alati kliendi kasuks. Kui firma saadab näiteks valed tooted, siis ei pea neid hakkama tagastama, vaid õige kaup pannakse kiiresti teele ning eksimus jääb kliendile "lepituseks". Nähes, et uus normaalsus on jamavaba, lahtub ka skeptism.
    Ületa ootusi. Kolmas samm on ootuste ületamine. Keskmine tase pole kliendiliim, vaid elementaarsus. Sihiks peaks võtma mitte vaid lubaduste täitmise, vaid ootuste ületamise.
    Lihtne on teisi kopeerida, aga kuidas leida oma häid ideid? Tehnoloogiavisionäär Rudy De Waele ja siinne ettevõtja Linnar Viik soovitavad ettevõtetel uue otsimiseks planeerida nii raha kui aega: iga 7. euro turunduseelarvest ning iga viies päev peaks minema ideede leidmisele ja uue katsetamisele.
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Investorite ebakindlus tekitas USA börsil erisuunalist liikumist
USA aktsiad lõpetasid kolmapäeva erisuunaliselt, kui investorid püüdsid mõista intressi alandamise võimalusi ja hindasid hiljuti avaldatud ettevõtete tulemuste aruandeid, vahendas Yahoo Finance.
USA aktsiad lõpetasid kolmapäeva erisuunaliselt, kui investorid püüdsid mõista intressi alandamise võimalusi ja hindasid hiljuti avaldatud ettevõtete tulemuste aruandeid, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Üks parimaid juhte Ivo Suursoo: Eesti juhtide nõrkus on vähene unistamine
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Urmas Sõõrumaa kinnisvarafirma palkas uue juhi Ülemiste Cityst
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?