Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hea asja eest tasub julgelt kõrget hinda küsida

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Kõrgemat hinda seostatakse automaatselt suurema väärtusega, tuletab Äripäev juhtkirjas meelde.

    Eesti eksportijad kogevad Euroopas sageli, et ülejäänud Euroopa suhtub meisse ikka veel nagu odavat tööjõudu esindavatesse idaeurooplastasse, ilmnes Paide arvamusfestivalil eksporditeemadel arutledes. Peatselt taasiseseisvumise 25. aastapäeva tähistavale Eestile võib see äratundmine mõjuda mõru pillina, kuigi maailma ajaloos ongi veerand sajandit erakordselt lühike aeg.
    Äripäev tuletab siinkohal meelde ettevõtjat ja koolitajat Jakob Saksa, kes on soovitanud oma toote eest sellist hinda küsida, et natuke piinlik ka oleks. Lihtne, aga psühholoogiliselt igati põhjendatud tõde on see, et kõrgemat hinda seostatakse automaatselt suurema väärtusega.
    Mis tahes ostuga soovib klient saada parimat ning ta ei usu, et parimat on võimalik saada madala hinna eest. Parim maksab palju – ja kes parimat soovib, on valmis selle eest ka rohkem maksma. Sellest, et eestlasi peetakse mujal Euroopas ikka veel odava toote valmistajateks, kõneles arvamusfestivalil meeldejäävalt ettevõtja Kristo Kirs.
    Idaeurooplase stereotüübi murdmisel ongi kõige rohkem ära teha ettevõtjal endal. Kuigi see pole võib-olla alati kõige kergem väljakutse, on see pidev tänuväärne töö, mida Eesti ettevõtjad maailmas teevad – isegi tahes või tahtmata, sest stereotüüpide murdmine on nende põhitöö osa. Ühe ettevõtja kummutatud eksiarvamus Eesti ja Eesti ettevõtjate kohta teeb aga juba elu kergemaks järgmistel sellele turule sisenejatel.
    Hea hind eeldab head toodet
    Kõrgema hinnaga peab muidugi mõista kaasas käima väga hea toode. Tugev tootearendus on see, millesse tasub panustada. Sageli on see protsess aeganõudev ja ka kulukas – väga hea tulemuseni viib aga enamasti hullude ideede ja järjekindla töö õnnestunud kombinatsioon. Enamasti pole põhjust ette kujutada, et Eesti tillukesel turul testitud ja edukaks osutunud toode automaatselt mõnel teisel turul läbi lööb. Turgude vajadused erinevad suuresti ning takkapihta muutuvad iga turu vajadused omakorda kiiresti. Seega on tootearendus protsess, mis uue turu vallutamisega mitte ei lõpe, vaid alles algab – uuel tasemel.
    Eesti ettevõtjatele on sageli ette heidetud, et nad pole küllalt head müügimehed, ilma korraliku turunduseta on aga keeruline kaugele jõuda. Seegi on pigem stereotüüp kui tõsiasi: hulgal maailmas edukatel eestlastel pole enese ja oma ettevõtte kohta positiivsete sõnumite edastamisega mingeid raskusi; teisalt võib rahulik tasakaalukus mõnes kontekstis paremini toimida kui agressiivne turundusstrateegia.
    Stereotüüpe murdes seljad kokku
    Küll aga võib soovitada rohkem koostöövaimu, millest tegid juttu ka arvamusfestivalil ekspordi teemadel arutlenud. Stereotüüp, et Eesti on endiselt odavate asjade ja odava tööjõu maa, ei tule kasuks ühelegi ettevõtjale – ja takkapihta peab see ka järjest vähem paika. Mõistmine, et odava tööjõu ja odavate toodete aeg hakkab läbi saama, peab aga Eesti kohta Eestist edasi liikuma: seda tuleb rääkida ja näidata, klientidel ja koostööpartneritel kogeda lasta. Siin võivad konkurendid südamerahus seljad kokku panna või käed ühendada, koostööst on ­ainult võita.
    Ja muidugi tasub nii kliente kui ka koostööpartnereid siia külla kutsuda. Oma silm on kuningas ning kõige parem ravi klišeede ja stereotüüpide väljaravimisel.Kuigi – stereotüübil, et Eesti toode on kallis ja kvaliteetne, poleks ju vigagi. Sellise tekitamisse tasub kohe ekstra panustadagi.
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Investorite ebakindlus tekitas USA börsil erisuunalist liikumist
USA aktsiad lõpetasid kolmapäeva erisuunaliselt, kui investorid püüdsid mõista intressi alandamise võimalusi ja hindasid hiljuti avaldatud ettevõtete tulemuste aruandeid, vahendas Yahoo Finance.
USA aktsiad lõpetasid kolmapäeva erisuunaliselt, kui investorid püüdsid mõista intressi alandamise võimalusi ja hindasid hiljuti avaldatud ettevõtete tulemuste aruandeid, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Üks parimaid juhte Ivo Suursoo: Eesti juhtide nõrkus on vähene unistamine
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Urmas Sõõrumaa kinnisvarafirma palkas uue juhi Ülemiste Cityst
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?