• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 16.02.12, 07:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suurus pole oluline, paindlikkus on põhiline

Estonian Airi suurus on firmale nii mõneski mõttes õnnistuseks olnud, andes suurte lennufirmade ees eeliseid, leiab Estonian Airi juht Tero Taskila.
Paljud suured lennukompaniid otsivad partnereid tegevuse laiendamiseks. Hiljuti teatas Finnair läbirääkimiste pidamisest ühisettevõtte loomiseks, et suurendada esindatust Põhjamaades ja vähendada lähilendude kahjumlikkust.
Üks Euroopa vanemaid lennukompaniisid, 66aastase ajalooga Malév lõpetas tegevuse. Mõni päev varem tuli Spanairi pankroti uudis. Malévi lennuvõrgustikule, mis teenindas 40% Budapesti lennujaama lendudest, tuginesid paljud tööstusharud, riigi ja rahva majanduslik areng. Sel aastal kuuleme veel palju uudiseid lennukompaniide püüdlusest tegevust tõhustada või tegevuse lõpetramisest.
Estonian Airi suurus on meile nii mõneski mõttes õnnistuseks olnud, andes suurte lennukompaniide ees eeliseid. Suudame tegutseda kiiremini ja paindlikumalt, meil on madal kulubaas, samas peame alati tegema midagi teistmoodi, et silma paista. Praegune olukord on lootusrikas: asudes ELi finantsiliselt ühes stabiilsemas riigis, oleme kiiremini kasvavaid lennukompaniisid Euroopas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ehkki Eesti areng on olnud kiire, on tegemist väga väikse turuga, mis on lennukompaniile ellujäämiseks liiga väike. Seepärast peab Estonian Air koduturgu laiendama, hõlmates Balti riike ja Rootsit, Norrat, Taanit, Soomet ning Venemaad.  Tallinna Lennujaam võikski olla mugavaim alternatiiv võrreldes rahvarohkete sõlmpunktidega nagu Oslo, Stockholm või Helsingi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele