Hanschmidt pareeris Toomase kriitikat: laeva müük oli õnnestumine
Kuigi Tallinki esimese kvartali erakordses kasumis mängis olulist rolli ühe laeva müük, ei nõustu Tallinki suuromaniku Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt investor Toomase kriitikaga, vaid näeb seda eduka ja plaanipärase tehinguna.
Möödunud aastal börsile tulnud investeerimisfirma Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt kaitseb Tallinki laevamüügi otsust. Foto: Liis Treimann
“Tallinki strateegia ongi olnud ehitada uusi laevu ja müüa vanu. Ega see päris nagu leiva ja saia müük ei ole, et müüd, millal tahad. Kui me olime võimelised müüma Isabella maha väga hea kasumiga, siis ma arvan, see on väga positiivne, ja kui me näeme, et reisijate arv hakkab taastuma, eks me siis ehitame jälle laevu juurde,” sõnas Hanschmidt.
Samuti vastas Hanschmidt Äripäeva raadio hommikuprogrammis investor Toomase märkusele, et Tallink on kaotanud turuosa Soome–Rootsi liinil.
Intervjuus tuli veel juttu värske börsifirma Infortari esimese kvartali tulemustest ning seejuures ka gaasiärist ja selle edasistest kasvuplaanidest. Samuti tõi Hanschmidt välja, mida ta peab kiire kasvu kõrval suurimaks riskiks. Lisaks rääkis ta Infortari kinnisvaraärist ja värskest investeeringust põllumajandusse.
Intervjueeris Kristjan Kurg.
Hanschmidt pareeris Toomase kriitikat: laeva müük oli õnnestumine
Möödunud aasta lõpul Tallinna börsi põhinimekirja lisandunud Infortari tulemused kujunesid selle aasta esimeses kvartalis rekordiliseks. Ettevõtte müügitulu kasvas 373 miljoni euroni ja kasum 62 miljoni euroni.
Eelmisel aastal börsile läinud Infortari tippjuhid ja võtmetöötajad saavad hakata sügisel optsioone aktsiateks vahetama – torus on 25 miljoni euro väärtuses aktsiaid.
Mullu detsembris kodubörsile purjetanud Infortar on IPOst märkinud aktsionäridele toonud kobeda tulu nii hinnakasvu kui ka dividendide näol. Mina Infortari ei märkinud ja jäin sellest ilma. Kas kahetsen? Nii ja naa.
Konkurentsiamet andis börsifirmale Infortar loa Eesti ühe suurima, Pärnumaal asuva piimandusettevõtte Halinga 51 protsendi suuruse osaluse omandamiseks.
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.