Kia Stinger: all-in-one ehk auto tõelisele gurmaanile

11. detsember 2017, 15:00
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20171211/CM/171219971/AR/0/AR-171219971.jpg

Hübriidide ja elektriautode ajastul on Kia Stinger kui maitsev mahlane steik vahelduseks salatile, mida tervisenõustajad on sind päevast päeva sööma sundinud. Vahel lihtsalt tahaks midagi tõeliselt head ja Kia on selle inimnõrkuse hästi ära tabanud!

"Kas tõesti Kia," imestab juhuslikult külla sattunud sakslane hoovil seisvat Kia Stingerit piieldes. "Ma vaatasin eemalt, et Porsche Panamera!" Kodustel kiirteedel BMW-ga sõitev külaline võtab lahkelt vastu pakkumise teha üks väike proovisõiduring. Ring saab plaanitust oluliselt suurem, sest juht ei raatsi enam rooli tagant lahkuda. Tagasi jõudnuna teeb ta veel mitu ringi vaikides ümber auto ja pobiseb omaette: "Uskumatu!"

Selles, et Stinger igapäevaselt BMW-ga sõitvale külalisele muljet avaldas, pole midagi imekspandavat. Nimelt on Kia sõiduvõimet timminud endine BMW M-divisjoni boss Albert Biermann, kelle käe all läbis auto Nürburgringil tuhandeid testikilomeetreid. "Ei no, siis on arusaadav," kostab mees, kui selle vähetuntud fakti talle teatavaks teen.

All-in-one ehk auto igaks elujuhtumiks

Tallinna auklikel tänavatel Stingeriga sõites piisab vaid keskkonsoolis asuv sõidurežiimide nupp keerata Comfort-asendisse ning auto hakkab kulgema pehmelt ja sujuvalt, siludes ebatasasusi luksusautoliku ükskõiksusega. Tabasalu ringrajale fotosessioonile jõudes muudab asend Sport+ Stingeri aga tõeliseks raketiks (millega tema nimi mulle esimesena seostubki). Lisaks on saadaval asend Sport, Eco ja Smart, millest viimasega kohendab auto end ise juhi sõidustiili ja teeoludega vastavaks. Sport ja Sport+ erinevus seisneb selles, et "plussiga" lülitatakse välja enamik juhiabisüsteeme (veojõukontroll jms) ning alles jääb vaid stabiilsuskontroll, et auto kurvis käest ära ei läheks. 

3,3-liitrine V6 turbomootor on muljetavaldavalt tegus, võimsust 370 hj ja pöördemomenti 510 Nm, mis on saadaval juba 1330 pöörde juures minutis. Maakeeli tähendab see seda, et Stingeriga muud ei teekski kui ainult kiirendaks. Paigalt sajani 4,9 sekundit, põsed tõmbuvad kõrva taha kokku ja selg vajub sügavale istmesse. 8-astmeline automaatkäigukast tuleb hullamisega tõrkumata kaasa ning käigud vahetuvad sama reipalt ja sujuvalt, nagu oleks tegu topeltsiduriga käiguvahetajaga.

Kõige selle juures on Stinger aga üdini praktiline. Tegemist on suure luukpäraga nagu Škoda Superb, mille tagaistmete seljatugede allalaskmise järel võib siledapõhjalise kaubaruumi põrandale isegi kahemeetrine mees pikutama heita. Tagaistmel on ka põlveruumi piisavalt. Kõik-ühes-autost on puudu vaid reguleeritav õhkvedrustus, et saaks kliirensit kergitada ja maastikule keerata. Nelikvedu võimaldaks iseenesest seda täiesti vabalt teha.

Pardal kõik, mis olla saab

Kui kiirendamisest ja ringrajal tiirutamisest isu täis, on aeg teda n-ö tavaoludes katsetada. Üks ütlemata mugavaid abivahendeid on käiguvalitsa kõrval asuv "Auto Hold" nupp. Tähendab see seda, et foori taga seistes ei pea pidevalt jalga piduril hoidma ega elektroonilist käsipidurit tõmbama (mille nupp samuti samas kõrval asub), vaid auto seisab kenasti paigal ja kui uuesti gaasi vajutada, ei lähe pidur maha järsu nõksatusega nagu elektroonilise käsipiduriga, vaid täiesti märkamatult ja sujuvalt. Parklas manööverdades on abiks 360 kraadi kaamerad, mis näitavad ekraanil pilti ümber auto toimuvast.

Kui suunduda maanteele, siis sealgi suudab Stinger üllatada. Rajajälgija hoiab autot iseseisvalt kursil isegi kergelt lumisel teel ning pikivahehoidja eessõitjaga töötab stoilise rahuga sedavõrd sujuvalt, et isegi kui eessõitev auto otsustab ootamatult seisma jääda, ei teki mingit paanilist kisa ega vajadust endal pidurile karata. Stinger peatub piuksugi tegemata ise sujuvalt täiesti seisma ning kui eesliikuja jätkab kohe sõitu, hakkab ka tema uuesti liikuma. Kui seisak on pikem, teatab kiri ekraanil, et uuesti kiirendamiseks kasuta gaasipedaali või nuppu, millega püsikiirusehoidjale kiirust lisada. Lõplikult välja süsteem end ei lülita ning kui kiirus taas üleval, "haagib" ta uuesti end juhi valitud distantsilt eessõitja sappa.

Esiklaasile kuvatakse lisaks kiirusele ja navijuhistele muu hulgas ka see, kui ühel või teisel pool autot on kõrvalrajal veel mõni sõiduk. Linnasõidul eriti mugav, sisuliselt ei pea küljepeeglitesse vaatamagi. Ja muidugi audiosüsteem! Harman Kardoni muusikakeskus koos 15 kõlariga teeb õhtuse sõitmise tõeliseks naudinguks: kaugtuled vahetuvad ise, rool keerab ise, pikivahet hoiab ise, kõrvu kostab mahlane jazz... Kui mingil hetkel avastad, et kilomeetriosuti on kahtlaselt madalale langenud ja eessõitja liialt venima hakanud, on temast möödumine vaid "suts ja valmis". Taas vajud mõnusalt istmesse ning muudkui naudid... Oeh, nii kahju pole mul olnud ühtegi autot esindusse tagasi viia.

Uuri uue Kia Stingeri kohta lähemalt: www.kia.ee

Rubriiki toimetab 18 aastat autoajakirjanikuna töötanud Tõnu Tramm.

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    11. December 2017, 13:47
    Otsi:

    Ava täpsem otsing