Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kia Stinger: all-in-one ehk auto tõelisele gurmaanile

    Foto: Tõnu Tramm

    Hübriidide ja elektriautode ajastul on Kia Stinger kui maitsev mahlane steik vahelduseks salatile, mida tervisenõustajad on sind päevast päeva sööma sundinud. Vahel lihtsalt tahaks midagi tõeliselt head ja Kia on selle inimnõrkuse hästi ära tabanud!

    Mootor: V6 turbo bensiinimootor, 3342 cmVõimsus: 370 hjPöördemoment:510/1330-4500 Nm/rpmTippkiirus: 270 km/hAeg 0-100 km/h: 4,9 sKeskmine kütusekulu: 10,6 l/100 kmKäigukast: 8 ATPakuruumi maht: 406 lMudeli hind: 49 990 € Kia Stingeri hind alates: 45 990 € (2,2 CRDI 200 hj)

    Allikas: Kia Auto AS

    "Kas tõesti Kia," imestab juhuslikult külla sattunud sakslane hoovil seisvat Kia Stingerit piieldes. "Ma vaatasin eemalt, et Porsche Panamera!" Kodustel kiirteedel BMW-ga sõitev külaline võtab lahkelt vastu pakkumise teha üks väike proovisõiduring. Ring saab plaanitust oluliselt suurem, sest juht ei raatsi enam rooli tagant lahkuda. Tagasi jõudnuna teeb ta veel mitu ringi vaikides ümber auto ja pobiseb omaette: "Uskumatu!"
    Selles, et Stinger igapäevaselt BMW-ga sõitvale külalisele muljet avaldas, pole midagi imekspandavat. Nimelt on Kia sõiduvõimet timminud endine BMW M-divisjoni boss Albert Biermann, kelle käe all läbis auto Nürburgringil tuhandeid testikilomeetreid. "Ei no, siis on arusaadav," kostab mees, kui selle vähetuntud fakti talle teatavaks teen.
    Foto: Tõnu Tramm
    All-in-one ehk auto igaks elujuhtumiks
    Tallinna auklikel tänavatel Stingeriga sõites piisab vaid keskkonsoolis asuv sõidurežiimide nupp keerata Comfort-asendisse ning auto hakkab kulgema pehmelt ja sujuvalt, siludes ebatasasusi luksusautoliku ükskõiksusega. Tabasalu ringrajale fotosessioonile jõudes muudab asend Sport+ Stingeri aga tõeliseks raketiks (millega tema nimi mulle esimesena seostubki). Lisaks on saadaval asend Sport, Eco ja Smart, millest viimasega kohendab auto end ise juhi sõidustiili ja teeoludega vastavaks. Sport ja Sport+ erinevus seisneb selles, et "plussiga" lülitatakse välja enamik juhiabisüsteeme (veojõukontroll jms) ning alles jääb vaid stabiilsuskontroll, et auto kurvis käest ära ei läheks. 
    3,3-liitrine V6 turbomootor on muljetavaldavalt tegus, võimsust 370 hj ja pöördemomenti 510 Nm, mis on saadaval juba 1330 pöörde juures minutis. Maakeeli tähendab see seda, et Stingeriga muud ei teekski kui ainult kiirendaks. Paigalt sajani 4,9 sekundit, põsed tõmbuvad kõrva taha kokku ja selg vajub sügavale istmesse. 8-astmeline automaatkäigukast tuleb hullamisega tõrkumata kaasa ning käigud vahetuvad sama reipalt ja sujuvalt, nagu oleks tegu topeltsiduriga käiguvahetajaga.
    Kõige selle juures on Stinger aga üdini praktiline. Tegemist on suure luukpäraga nagu Škoda Superb, mille tagaistmete seljatugede allalaskmise järel võib siledapõhjalise kaubaruumi põrandale isegi kahemeetrine mees pikutama heita. Tagaistmel on ka põlveruumi piisavalt. Kõik-ühes-autost on puudu vaid reguleeritav õhkvedrustus, et saaks kliirensit kergitada ja maastikule keerata. Nelikvedu võimaldaks iseenesest seda täiesti vabalt teha.
    Foto: Tõnu Tramm
    Pardal kõik, mis olla saab
    Kui kiirendamisest ja ringrajal tiirutamisest isu täis, on aeg teda n-ö tavaoludes katsetada. Üks ütlemata mugavaid abivahendeid on käiguvalitsa kõrval asuv "Auto Hold" nupp. Tähendab see seda, et foori taga seistes ei pea pidevalt jalga piduril hoidma ega elektroonilist käsipidurit tõmbama (mille nupp samuti samas kõrval asub), vaid auto seisab kenasti paigal ja kui uuesti gaasi vajutada, ei lähe pidur maha järsu nõksatusega nagu elektroonilise käsipiduriga, vaid täiesti märkamatult ja sujuvalt. Parklas manööverdades on abiks 360 kraadi kaamerad, mis näitavad ekraanil pilti ümber auto toimuvast.
    Kui suunduda maanteele, siis sealgi suudab Stinger üllatada. Rajajälgija hoiab autot iseseisvalt kursil isegi kergelt lumisel teel ning pikivahehoidja eessõitjaga töötab stoilise rahuga sedavõrd sujuvalt, et isegi kui eessõitev auto otsustab ootamatult seisma jääda, ei teki mingit paanilist kisa ega vajadust endal pidurile karata. Stinger peatub piuksugi tegemata ise sujuvalt täiesti seisma ning kui eesliikuja jätkab kohe sõitu, hakkab ka tema uuesti liikuma. Kui seisak on pikem, teatab kiri ekraanil, et uuesti kiirendamiseks kasuta gaasipedaali või nuppu, millega püsikiirusehoidjale kiirust lisada. Lõplikult välja süsteem end ei lülita ning kui kiirus taas üleval, "haagib" ta uuesti end juhi valitud distantsilt eessõitja sappa.
    Esiklaasile kuvatakse lisaks kiirusele ja navijuhistele muu hulgas ka see, kui ühel või teisel pool autot on kõrvalrajal veel mõni sõiduk. Linnasõidul eriti mugav, sisuliselt ei pea küljepeeglitesse vaatamagi. Ja muidugi audiosüsteem! Harman Kardoni muusikakeskus koos 15 kõlariga teeb õhtuse sõitmise tõeliseks naudinguks: kaugtuled vahetuvad ise, rool keerab ise, pikivahet hoiab ise, kõrvu kostab mahlane jazz... Kui mingil hetkel avastad, et kilomeetriosuti on kahtlaselt madalale langenud ja eessõitja liialt venima hakanud, on temast möödumine vaid "suts ja valmis". Taas vajud mõnusalt istmesse ning muudkui naudid... Oeh, nii kahju pole mul olnud ühtegi autot esindusse tagasi viia.
    Uuri uue Kia Stingeri kohta lähemalt: www.kia.ee
    Rubriiki toimetab 18 aastat autoajakirjanikuna töötanud Tõnu Tramm.
  • Hetkel kuum
Tarmo Tamm: pätile päti palk? Aga äkki ei hakkaks ka õige hõlma!
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Parima juhi nominent Annika Arras: ma olen täiega hea, isegi liiga hea
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?