Sõidupäevik on suurepärane abiline ka pärast 01.01.2018, kui muutus ettevõtte autode erakasutamise maksustamine. Uue seaduse eripära on see, et nüüdsest maksustatakse kõiki ettevõtte autosid kW ehk võimsuse suuruse järgi. Kui ettevõttel on M1-kategooria auto ja seda kasutatakse vaid töösõitudeks, siis näeb uus kord ette seda, et autole tuleb teha sellekohane märge maanteeameti e-teeninduses. Ametiauto kasutuse tüüp tuli määrata 10. veebruariks, juhul kui märge jäeti tegemata, määrati auto segakasutusse.
- Erisoodustusmaksu koos intressidega võib saada kolme aasta eest Foto: GSMvalve
Ettevõttes, kus ametiautoga tehakse ka erasõite, tuleb tasuda erisoodustusmaksu vastavalt auto vanusele ja võimsusele (kW).
Võimalus on deklareerida, et ametiautoga erasõite ei tehta (selle kohta tuleb teha märge maanteeameti e-teeninduses).
Ettevõtte kuni viis aastat vanadelt segakasutuses olevatelt autodelt arvestatakse erisoodustuseks auto kilovatilt 1.96 € kuus. Antud summalt tuleb tasuda tulu- ja sotsiaalmaksu 1.30 € iga kW kohta.
Üle viie aasta vanadelt segakasutuses olevatelt autodelt arvestatakse erisoodustuseks auto kilovatilt 1.47 € kuus. Antud summalt tuleb tasuda tulu- ja sotsiaalmaksu 0.975 € iga kW kohta.
Navireci GPS-sõidupäevikuga saab mugavalt tõestada EMTA-le (maksu- ja tolliamet), et ettevõtte ametiautoga tehakse vaid töösõite, kuna EMTA jaoks on GPS-sõidupäevik aktsepteeritud ja usaldusväärne.
Mis tagajärjed toob endaga kaasa M-1 kategooria sõiduki kasutamine erasõitudeks, kui on määratud, et tehakse vaid töösõite?
Kui EMTA kontrolli käigus ei suuda ettevõte tõestada, et erasõite pole tehtud, siis võidakse nõuda erisoodustusmaksu koos lisanduvate intressidega tagasiulatuvalt kuni kolm aastat.
GPS-jälgimislahendusest on suur kasu ettevõttele, kuna süsteemist saab peale auto liikumisteekonna ja hetke asukoha teada ka väga palju muud vajalikku infot.
GPS-jälgimislahendusega saab märkimisväärselt parandada ka autojuhi sõidustiili, kuna süsteemist näeb, kes millist sõidustiili kasutab. Äkiline kiirendamine ja pidurdamine on peamised põhjused, miks kütust kulub tavapärasest rohkem. Kuna kütuse hind on iga aastaga kallinenud, aitab ökonoomne sõidustiil kütust säästa ja seeläbi hoida kokku märkimisväärse summa raha.
Ametiauto kui ettevõtte visiitkaart liikluses
Kui ametiautol on ettevõtte logod peal, siis ametiauto juht on ühtlasi ka ettevõtte visiitkaart, ning sellisel juhul on kiiruse ületamine ja teised liiklusereeglite rikkumised ettevõtte mainele kahjulikud. Kas pole hea ja mugav, kui süsteem ise suudab hoida silma peal kiiruse ületamistel ning teie ettevõtte juhina saate sellekohase info, millele reageerides saab tekkinud olukorda kohe paremaks muuta.
Auto heaperemehelik kasutamine vähendab ka sõiduki hoolduskulusid. GPS-seireseade on suurepärane abimees masinapargi haldamiseks. Olgu teie ettevõttel autosid üks või tuhat, kõik hooldused saab tehtud õigel ajal, kuna süsteem saadab välja automaatselt sellekohased teavitused.
Navireci GPS-sõidupäevikut kasutab iga päev enam kui 40 000 kasutajat, nende seas on nii väikeseid kui ka väga suuri ettevõtteid. Meie teenuse usaldusväärsust ja kõrget kvaliteeti kinnitab ka see, et Navireci klientide hulka kuulub teiste seas Baltimaade suurima autopargiga ettevõte Omniva. Oleme tegutsenud juba 12 aastat ning saame teile abiks olla, kui teil on vaja ettevõtte autopargi haldamisel ja kulude vähendamisel professionaalset nõu. Võtke ühendust meie abivalmis meeskonnaga ja koostöös leiame lahenduse, mis sobib kõige paremini just teie ettevõtte autopargile.
Navireci müügiosakonnaga saab ühendust telefonil
5660 6245 või
[email protected]
Jaak Nirk
Avalike suhete juht
GSMvalve OÜ
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Viimased uudised
Droonimüüja: Eesti on teistest maha jäänud
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele