Artikkel
Porsche Exclusive Manufakturi esindusruum asub Stuttgartis Porsche tehase ja peakontori kompleksis, täpsemalt ühes selle vanematest hoonetest.Foto: Radu Chindris / Porsche

Ülirikkad saavad oma tahtmise: Porschele puidust pagasiruum? Hea mõte!

Asjade eest palju raha maksvate inimeste soovid ületavad sageli kataloogide piire. Porsche teab seda hästi.

1955. aastal soovis Porsche 356 tellinud Saksa klient, et tema sportkupeele paigaldataks tollal uuenduslik lisa – tagaklaasi kojamees. Ehkki säärane asi ei kuulunud tootja paletti, siis selle ta ka sai. Sellega oli kundede erisoovide rahuldamise ja autode personaliseerimise pisik tehasesse sisse pääsenud.

See lugu on osa 3. novembril ilmunud Äripäeva ajakirjast Noobel.

Porsche oli toona alles pöialpoiste jagu aastaid autosid valmistanud väike vabrik. Volkswagen Põrnika edasiarendatud tehnikal rajanevaid 356sid oli jõutud teha neljakohaline arv tükki, ikoonilise 911 sünnini jäi kaheksa aastat.
Tänapäeval kuulub Porsche maailma paremini tuntud ja ihaldatumate brändide hulka. Mitte autotootjate lõikes, vaid üldse. Aastas valmib 300 000 seda marki sõidukit. Ning nagu me uudistest teame, siis hiljuti viis Porsche emaettevõte Volkswagen veerandi sportautofirmast börsile. Euroopa suurim börsidebüüt viimase kümne aasta jooksul!
N-ö väljaspool menüüd tellimine on samuti edasi arenenud ja kasvanud. 1978. aastal loodi Sonder­wunschi programm (“Sonderwunsch” tähendab saksa keeles erisoovi). 1986. aastal organiseeriti see ümber eraldi osakonnaks nimega Porsche Exclusive. 2017. aastal lisandus nimesse sõna Manufaktur. Ja mullu teatati Porsche Exclusive Manufakturi tegevuse taaskordsest laienemisest. Nüüd saavad eriti kaugele ulatuvate erisoovidega kliendid lasta ehitada endale täiesti ainulaadse sõiduki ning suhelda kogu protsessi jooksul inseneride ja disaineritega otse. Niisugune teenus nõuab loomulikult, khm, avaraid rahalisi võimalusi, kuid sellest tagapool.
Teie unistate, meie ehitame
Nooblil avanes harvaesinev võimalus käia Äripäeva lipukirja all Exclusive Manufakturiga tutvumas. Meid ei viidud küll tootmisruumidesse – see oleks ilmselt ainuüksi ärisaladuste kaitse seisukohalt keeruline –, selle asemel võeti külalised vastu PEMi salongis. Seegi asub Stuttgartis Zuffenhauseni linnaosas Porsche tehase ja peakontori kompleksis, täpsemalt ühes selle vanematest hoonetest. Delegatsiooniga kohtusid Exclusive Manufakturi kliendisuhete juht Philipp Setter ning kaks inimest ettevõttest Porsche Design: ajanäitajate projektijuht Jochen Schäfer ja müügijuht Markus Voll.
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Nordeconi nõukogu tegi ettepaneku dividende mitte maksta
Nordeconi nõukogu kiitis reedel heaks konsolideeritud 2023. aasta auditeeritud majandusaasta aruande koos kasumi jaotamise ettepanekuga.
Nordeconi nõukogu kiitis reedel heaks konsolideeritud 2023. aasta auditeeritud majandusaasta aruande koos kasumi jaotamise ettepanekuga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.