• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 26.01.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kirjutamise vaegnähtustest

Kõigepealt solvumistest. Inimene solvub reeglina selle peale, kui tema mõte pole artiklis adekvaatselt edasi kantud. Siin võib süüdi olla kas ülipüüdlik ajakirjanik või allikas ise, kes ei oska oma mõtteid selgelt väljendada. Süüdistatakse loomulikult ajakirjanikku ning edasi ka väljaannet, kellega ei soovita edaspidi suhelda. Iseenesest inimlik reaktsioon, kuid kahjulik ainult allikale endale.
Solvutakse ka selle peale, kui artiklis ei kajastata tema firma tegemistest just seda kõige õigemat poolt ja kõige õigema nurga alt. Siin tuleb lugupeetud allikale meelde tuletada reklaami ja uudisartikli vahet, mis seisneb selles, et kui reklaamartiklis ütleb firma, millest ja kuidas peab kirjutama, siis uudises ajakirjanik või toimetaja.
Ma sooviksin lugu enne avaldamist kindlasti näha -- tuntud lause Eesti, kuid peaaegu mõistetamatu lääne ajakirjanikule. Loodetavasti peagi unustusehõlma vajuv väljend ja olukord, kus veerand tundi enne lehe trükki minekut tuleb allikale tõestada, et kord välja öeldud enda, või mis veel hullem, teiste lausete parandamist ei tule.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Järgnev mõte on nii oluline, et nõuab taandrida.
Me kirjutame Teist, lugupeetud firmajuhid, ametnikud ja teised rahavoogude liikumist suunavad isikud -- kuid me kirjutame mitte Teile, vaid oma tunduvalt suuremale ja laiemale lugejaskonnale.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele