• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 02.02.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Leedu automüüjate vastuoluline aasta

Leedu automüüjate edu Ladade itta ja lõunasse müümisel on märkimisväärne. Teiste automarkide müüjatel pole Leedu kolme suurema automüüja müüginumbritele midagi vastu panna. Lada müüjate edust ei saa siiski välja lugeda leedukate suurt armastust Ladade vastu -- lihtsalt oskavad sealsed automüüjad ära kasutada oma geograafilist asendit ja teenida autode reekspordi pealt.
Kui Eesti autoturg orienteerub suurel määral Soomele -- nii siin- kui sealpool Soome lahte on enimnõutud autodeks Ford, Opel ja jaapani autod, siis leedukate eelistusi vaadates torkab silma, et neil on nn segamõju -- rolli mängib nii Lääne-Euroopa kui Skandinaavia mõju. Toyota on edukas nii Eestis kui Leedus, Eestis väga hästi kaubaks minevad Ford, Nissan ja eriti Opel on aga Leedus tagasihoidlikult esindatud.
T?ehhimaal toodetav ?koda on aasta komeediks nii Eestis, Leedus kui mujal Euroopas. Tegu on praktiliselt ainsa nn laiatarbe-autoga, mille ostmiseks tuleb kuude kaupa järjekorras oodata.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ehkki suuremale riigile kohaselt müüakse Leedus aastas rohkem autosid kui Eestis, ei lähe seal siiski kõigil hästi. Eesti autoturu kirevust silmas pidades on mõneti üllatav, et mitmed arvestatavad autotootjad olid mullu sunnitud Leedus oma tegevuse lõpetama. Oma roll on kindlasti Leedu madalamal elatustasemel ja ennast koguda püüdval pangandusel. Eestis võtab liisinguga autoost üha enam hoogu, Leedus valitseb aga hetkel sügav panganduskriis. ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele