20. veebruar 1996
Jaga lugu:

Piraadivastane kampaania

BSA Eesti projektijuhi Tiina Krevaldi sõnul tegeleb ettevõte praegu sobiliku reklaamifirma otsimisega. Kampaania läbiviimiseks tahetakse kulutada umbes 200 000 krooni. Osa kampaaniaks vajalikku raha tuleb arvutigigandilt Microsoft ja kohalikelt arvutitarkvara sissetoojatelt.

Krevaldi jutu järgi on piraattarkvara levik Eestis massiline. Kuigi täpne statistika puudub, arvab ta, et ligikaudsete arvutuste kohaselt võib ligi 90 protsenti Eestis kasutatavast tarkvarast olla piraattarkvara. Võrdluseks võib öelda, et nt Soomes oli kasutatavast tarkvarast 1994. aasta andmete kohaselt vaid 33 protsenti piraattarkvara.

Kuigi piraattarkvara levik Eesti on massiline, kinnitab Krevald, et ilmselt lähema aasta jooksul piraattarkvaraga seotud kohtuprotsesse ei tule.

«Kõigepealt tuleb tõsta inimeste teadlikkust piraattarkvara ja legaalse tarkvara suhtes,» märkis Krevald ning lisas, et praegu ei tea paljud kasutajad ise, kas nad kasutavad piraat- või legaalset tarkvara. Kampaania üks eesmärk ongi piraattarkvara kasutamisega seotud probleemide teadvustamine.

Krevald ütles, et legaalse tarkvara kasutajad saavad müüjatelt probleemide ilmnemisel tehnilist abi ja vajadusel ka koolitust.

Baltic Computer Systemsi direktori Ants Silla Äripäevale varem räägitud jutu kohaselt on suuremad firmad Eestis siiski viimasel ajal arusaamisele jõudnud, et mõistlikum on osta legaalset tarkvara, kuna piraattarkvara tuleb küll odavamalt kätte, kuid selle kasutamisel tekkinud häiretest johtuvad kulutused võivad säästu mitu korda tasa teha.

Eestis paar nädalat tagasi loodud BSA Eestisse kuulub praegu viis tarkvara sissetoojat: Baltic Computer Systems, IT, Gensi Tarkvara AS, Usesoft ja Reaalsüsteemide AS. Kokku tegutseb BSA 77 riigis ja tema liikmete seas on ka firmad Microsoft, Adobe Systems, Novell, Lotus Development ja Intergraph.

Jaga lugu:
Hetkel kuum