• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 08.05.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tasuline kiirabi vajab abi

Tasuline kiirabi pakub haigetele ja invaliididele transporti haiglasse, arsti juurde jm. Auto kilomeetrihind on 6 krooni, tellimistasu 10 krooni ja ootetund maksab 100 krooni.
Teenust osutatakse ööpäev läbi, tööpäevadel on abiks sanitar. Tasulist kiirabi saab välja kutsuda Tallinna kiirabijaama dispet?ertelefonil, mille eest firma maksab kiirabijaamale teenustasu.
Oma raha on Taivo Tamberg pannud spetsiaalselt selleks teenuseks loodud firmasse 140 000 krooni, mille eest ostis Soomest kasutatud kiirabibussi. Äriplaani rajas ta oma sõnutsi aga linna dotatsioonile.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Optimaalne oleks kilomeetri hinnaks 1--2 krooni,» kalkuleeris Tamberg. Tema sõnul andis Tallinna sotsiaal- ja tervishoiuameti tervishoiuosakond lootust, et alates juulist hakkab linn teenust 30 000 krooniga kuus toetama. «Otsin ka 100 000--150 000kroonise pangalaenu võimalust,» lisas ta.
Tallinna kiirabijaama peaarsti asetäitja Raul Adlas märkis, et meditsiiniline takso tegutses Tallinnas juba aasta tagasi ja oli mõeldud sotsiaalselt vähekindlustatud inimestele. «Siis maksti see kinni omavalitsuse eelarvest, täpsemalt kiirabile mõeldud dotatsioonist. Kliendile läks see maksma vaid 1 kroon kilomeetri eest,» lausus Adlas.
Tasuline kiirabi tegutses pool aastat, siis teenus kadus kui majanduslikult mittetulus. Selle keelas ära riigikontroll, kuna leidis, et pole õige kasutada meditsiiniteenuste osutamiseks mõeldud raha sotsiaalabile. «Sellel taksol oli siiski suur koormus, iga päev kuni 18 väljakutset,» märkis Adlas.
Linna sotsiaal- ja tervishoiuameti tervishoiuosakonna juhataja asetäitja Tiit Kütner kinnitas, et tasulise kiirabi mõte on pakkuda abi sotsiaalselt vähekindlustatud inimestele ja idee on väga hea.
«Aga praegu on kujunenud olukord, kus seda saavad tellida vaid väga jõukad inimesed,» lausus Kütner. Ta sõnas, et ehkki linn on kahel käel valmis tasulist kiirabi toetama, ei ole ilmselt lootust sel aastal toetusraha leida, seda enam, et riigikontroll keelas teenuse ära.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele