Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Millest peab koosnema ekspedeerimisfirmale esitatav päring hinnapakkumuse kohta?
Hinnapakkumuse saamiseks ekspedeerimisfirmalt peab klient esitatavates andmetes ära näitama, kust kuhu kaup veetakse, millise kaubaga on tegemist ja kui palju seda on. Kauba koguse suhtes tuleb näidata kõikvõimalike parameetreid. Kui on tegu mingi raske kaubaga, siis on kolm tonni tõepoolest kolm tonni. Kerge saadetise, nagu näiteks tekstiil, puhul ei ütle kolm tonni midagi. Siin hakkab mängima mahu ja kaalu suhe, kus autovedude puhul võrdub üks kuupmeeter 333 kilogrammiga. Mahukaalu hakatakse arvestama siis, kui see ületab füüsilise kaalu. Näiteks on kliendil üks kuupmeeter kaupa, mis kaalub 100 kilogrammi. Tegelik transpordikaal on selliseljuhul 333 kilogrammi ja sada kilo ei määra hinnas enam midagi.
Ebastandardse kauba puhul, mis ei mahu alusele ja mille kõrvale ei saa midagi laadida, on vaja teada ka pikkuse, laiuse ja kõrguse gabariite. Selliseks kaubaks on näiteks klaver või mööbel.
Kui kliendil on eritingimusi marsruudi (koorem peab läbima teatud sadamaid, soovitakse vältida mingeid riike) või muu suhtes, tuleb seda näidata.
Näidates ära nimetatud punktid, saab klient vastuseks hinnapakkumuse, milles on märgitud informatsioon hinna, marsruudi ja veotingimuste kohta.