Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pärnu Sadam avas uue kai

    Teede- ja sideministeeriumi asekantsler Viktor Palmet, Pärnu linna juhid ja ASi Pärnu Sadam omanikud avasid kolmapäeval terminaali, kus turvas liigub mööda kinnist transportööri laost otse laevale. See hoiab ära laaditava materjali võimaliku laialikandumise.
    «Uus turbasadam on võrreldes varasemaga suur samm edasi,» nentis Pärnu linna keskkonnaameti peaspetsialist Peeter Oja. Varem seisid turbahunnikud lahtiselt Pärnu kesklinna kail, kust tolm levis linna kohale ja jõkke. Linnavalitsus nõudis turba laadimise lõpetamist kesklinnas ja see tingiski terminaali ehitamise Vana-Pärnu linnaossa.
    Eesti turbaliidu presidendi Aivar Jõgiste sõnul uus kaiehitis eksportööridele erilisi muudatusi sadama valikul kaasa ei too. Kuigi näiteks Hollandis, kuhu läheb suur hulk meie turvast, on keskkonnanõuded ranged ja võidakse huvi tunda, mis tingimustes me laadime,» sõnas ta. «Pärnus saab nüüd korralikult laadida.» Üks Pärnu Sadama omanikke, Andres Männart Pindi Investist ütles, et tema ei oska veel öelda, kui rahul tehtuga olla saab. «Kui kliendid jäävad rahule, siis jääme meiegi,» lisas ta.
    Turbakai ehitamine läks maksma 20 mln krooni, millest 60% rahastasid ASi Pärnu Sadam aktsionärid ning 40% saadi laenudest. Sadama direktori Peeter Volkovi sõnul ei tähenda uue terminaali avamine eksportööridele erilist kulutuste muutust, hinnad jäävad peaaegu samaks.
    Puistematerjalide laadimiskai juurde mahub kuni 150m laev, kai ääres on vee sügavus 6,5 m. Ööpäevas saab teenindada kahte alust, mille mahutavus on 5000 m³ turvast. Ühe laeva laadimiseks kulub kümme tundi.
    Esialgse plaani järgi teenindab kai sadat laeva aastas, kuid see arv võib Peeter Volkovi hinnanguil raskete jääolude tõttu väheneda, kuigi uue terminaali juurde pääsevad nüüd suuremad ja tugevama jääklassiga laevad. Riigieelarvest eraldas teede- ja sideministeerium talviseks jäämurdmiseks Pärnule 5,5 mln krooni.
    1995. a oli Pärnu Sadama veosekäive 707 000 tonni. Sellest turba osakaal üle 126 000 tonni, mis on ligi 60% Eesti sadamaist laevaga välja veetavatest turbatoodetest. Pärnu maakonnas paikneb ligi veerand Eesti turbavarusid. Pärnu Sadam kuulub Pärnu linnale (51% aktsiaid), ASidele Pindi Invest (39%) ja Estma (10%). Turbaterminaali halli ehitas AS Koger & Sumberg, kai AS Jart.
    Pärnu linnapea Väino Linde sõnul hakkab linn laiendama Haapsalu maanteed, mida mööda turvast sadamasse transportivad veokid Pärnusse sisse sõidavad.
    Lähema 3--5 aasta jooksul prognoosivad turbatootjad turba ekspordimahu kasvu kuni 30%.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.