Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaubamärgivaldaja ainuõiguse eiramine ettevaatamatusest on haldusõiguse rikkumine

    Hiljuti riigikogus vastu võetud haldusõiguse rikkumiste seadustik ning kriminaalkoodeksi muutmise seadus sätestas muu hulgas karistused patendi ning kasuliku mudeli omaniku ja kaubamärgivaldaja (ainu)õiguste rikkumise eest.
    Nii võib halduskohtunik kaubamärgivaldaja ainuõiguste ettevaatamatu rikkumise eest määrata halduskaristuse rahatrahvi (kuni sada päevapalka) näol. Tahtliku rikkumise eest on aga ette nähtud kriminaalkaristus-rahatrahv, arest või vanglakaristus (kuni aasta).
    Autoriõiguse seaduse järgi olid sarnased karistused juba küllalt ammu ette nähtud autoriõiguste rikkumise eest. Nüüd siis on ka leiutise autor võrdsustatud näiteks heliloojaga. Samas näitab praktika, et veel ei ole vastavaid kohtuasju algatatud. Tõsi küll, BSA loodab, et nende initsiatiivil jõuavad kohtusse esimesed tarkvarapiraatlusega seotud asjad.
    Firmaomaniku jaoks on küllalt huvitav väljend «õiguste rikkumine ettevaatamatusest» (tähelepanu, vastutusele kuulub füüsiline ehk üksikisik, mitte ettevõte). Juristide keeles tähendab ettevaatamatus, et rikkuja ei saanud aru, et ta rikub kaubamärgivaldaja õigusi, kuigi võis ja pidi sellest aru saama. Autori arvates on piir ettevaatamatu (halduskaristus) ning tahtliku (kriminaalkaristus) rikkumise vahel veepinnale tõmmatud. Autoriõiguse rikkumise eest ei ole eraldi sätestatud karistust tahtliku või ettevaatamatu rikkumise puhuks.
    Halduskaristuse määramise õigus on halduskohtunikul, haldusrikkumise protokolli koostamise õigus on politseiametnikel, samuti konkurentsi-, tarbijakaitse- ning tolliameti vastavatel ametnikel.
    Kaubamärgivaldaja ainuõiguse rikkumiseks loetakse kaubamärgivaldaja loata õiguskaitse saanud kaubamärgi kasutamist, st kauba- või pakendi tähistamist kaubamärgiga, kaubamärgiga tähistatud kaupade pakkumist müügiks, kaubamärgiga tähistatud teenuste pakkumist ja osutamist, selliste toodete sisse- ja väljavedu, samuti kaubamärgi kasutamist reklaammaterjalides. Seega on rikkumise võimalused päris suured.
    Maaletoojatel on kasulik teada, et kui kaubamärki kandev toode on legaalselt omandatud ühes riigis, siis ei saa kaubamärgivaldaja piirata selle toote sissevedu teise riiki, kuigi tal võib ka teises riigis olla kaubamärk registreeritud. Kaubamärgivaldaja (aga ka patendi või kasuliku mudeli omanik) võib ühe ja sama toote müümise pealt ainult ühe korra kasu saada.
    Seega, ettevõtjad peaksid enne uue kaubamärgiga turule tulemist väga hoolega uurima, kas keegi ei ole seda juba Eestis registreerinud. Arvestades Eesti eripära on see küllaltki raske, sest kaubamärgiekspertiis võtab riigi patendiametis umbes poolteist aastat aega ning selle aja jooksul esitatud taotluste kohta üldsusele informatsiooni ei anta. Nii et tegelikult ei saa ettevõtja kunagi kindel olla, et tema poolt ihaldatav märk juba kaitstud ei ole.
    Samas aga jääme huviga ootama, kuidas politsei ning teised ametnikud oma uue ülesandega hakkama saavad ning õiguserikkumised riburada pidi kohtusse jõuavad.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.