• OMX Baltic−0,59%289,37
  • OMX Riga0,51%884,99
  • OMX Tallinn−0,84%1 828,85
  • OMX Vilnius0,2%1 140,36
  • S&P 5000,16%5 776,65
  • DOW 300,01%42 587,5
  • Nasdaq 0,46%18 271,86
  • FTSE 1000,3%8 663,8
  • Nikkei 2250,43%37 943,89
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,31
  • OMX Baltic−0,59%289,37
  • OMX Riga0,51%884,99
  • OMX Tallinn−0,84%1 828,85
  • OMX Vilnius0,2%1 140,36
  • S&P 5000,16%5 776,65
  • DOW 300,01%42 587,5
  • Nasdaq 0,46%18 271,86
  • FTSE 1000,3%8 663,8
  • Nikkei 2250,43%37 943,89
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,31
  • 16.08.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Longeroturu esmakaotus

Männikul asuva Drinko Jookide ASi tegevdirektor Ahti Koppelmann eelistab tootmise lõpetamist kommenteerides jääda napisõnaliseks. «Asi ei läinud lihtsalt nii, nagu oleks tahtnud,» teatab ta tüdinud häälel.
Väikese long drink'i tehase mahamüümist põhjendab Koppelmann laenudega, mis kõri kinni pigistavad, ning tiheda konkurentsiga longeroturul. Ta möönab, et Drinko jätkab veel tootmist vastavalt saabunud tellimustele, müügikogused jätab ta aga enda teada.
Ettevõtteregistri andmetel on Drinko Jookide AS asutatud 1994. aasta oktoobris, firma omanikeks on Ahti Meriniit, Lauri Buntsel ja Alo Lilleberg.
Kuna longeroärist taanduvad ärimehed ei ole kohtumisest avalikkusega huvitatud ning oma käivet ei avalda, püüab Drinko turustusstrateegiat analüüsida Tallinna kesklinna kaubahalli alkoholi osakonna juhataja Anti Juusu.
«Müüme long drink'idest kõige rohkem Alkot,» viitab Juusu kaubahalli klientuuri väljakujunenud maitsele. «Suhe Alko ja Drinko ostetavuse vahel on üks viieteistkümnele.»
Juusu sõnutsi ei tähendavat Drinko halvad müügitulemused mitte nende jookide kehva kvaliteeti, vaid seda, et neid lihtsalt ei tunta. Juusu ütleb, et kui mõni Drinko jook on Bacardiga võrreldes ehk 15% kehvema kvaliteediga, siis peaks Drinko kasuks otsustama see, et Bacardi on kaks korda kallim. «Nende viga ei ole mitte tootmises, vaid turustusstrateegias,» võtab Juusu oma arvamuse kokku.
Kuigi üks longerotootja on turult taandumas, ei kavatse seda konkurendid.
«Tänan huvi eest,» rõõmustab ajakirjaniku telefoniküsimust kuuldes ASi Viru Joogid direktor Jüri Linde. «Me igatahes ei kavatse veel loobuda.»
Linde, kelle juhitav ettevõte toodab lisaks laiale valikule limonaadidele ka kuut erinevat long drink'i möönab, et see valdkond on neil seni veel kasumis. «Me turustame üle Eesti,» lisab ta.
Siiski on Linde sunnitud tõdema, et suurim turuosa longero tootmises kuulub hoopiski Tartu õlletehasele.
Tartu Õlletehase ASi tootmisdirektor Mart Haldma märgib, et nende ettevõttes suhtutakse longero tootmise tulevikku ja ka olevikku optimistlikult. Rahvusjook on neil tootmises olnud juba 1994. aasta novembrist alates. «Tartu võib öelda, et longero tootmine Eestis tasub ära,» lausub ta.
Haldma sõnul müüb Tartu õlletehas iga päev 1000--2000 kasti longerot, millega ollakse turu liidrid. Põhjusena, miks Drinko, kes ostab oma maitselisandid samast kohast, kust Tartu õlletehaski, konkurentsist välja on tõrjutud, nimetab Haldma Tartu pikaajalisemat tootmiskogemust ning väljakujunenud müügivõrku.
Haldma ei oska täpselt öelda, milline näeb välja longeromüügi edetabel Eestis, kuid tabeli tipus on tema sõnul Tartu õlletehas ja Ösel Foods, tükk maad väiksemate müügikogustega järgneb neile AS Viru Joogid.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele