• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 05.09.96, 01:00

Estonian Airi hinnapoliitika muutub

Me oleme 1991. aastast saadik hoidnud eestlaste jaoks madalamat hinda. Need piletid olid alguses odavad nii turistidele kui ka ärimeestele, kuid nüüd on need jäänud odavaks ainult ärimeestele, rääkis Leis. «Tulevikus me kaotame nn eestlase hinna, kuna see ei ole normaalne nähtus.»
Sellest tulenevalt peavad Leisi sõnutsi äriklassi reisijad mõne aja pärast ostma sama hinnaklassi pileti Estonian Airi reisidele, mis on näiteks sama klassi Lufthansa reisidel. «See vahe on küllalt märkimisväärne,» lausus ta äriklassi pileti hinna tõusu kommenteerides. Turistiklassi reisijatele jääb Leisi sõnul pileti hind samaks.
Leis lausus, et praegu ei ole Estonian Airil klientidele pakkuda mingit boonusprogrammi, kuid see on plaanis välja töötada. «Et tihedamini reisivad ärimehed saaksid teistsuguseid soodustusi,» selgitas ta. Tema sõnul on peamine kriteerium see, et Estonian Airi konkurentsivõime ei langeks võrreldes teiste lennukompaniidega.
Reisibüroo Wris tegevdirektor Erki Urva lausus, et temani jõudnud informatsiooni kohaselt võivad järgmise aasta alguses tõusta tsharterlendude hinnad.
Leis lausus, et tsharterreisi hinna kujundab kliendi jaoks eelkõige reisibüroo, mitte lennukompanii. Küll aga kinnitas ta, et lendamise hind tsharterreisi puhul tõepoolest kallineb, kuna seni kasutatud hinna arvestamise meetod ei ole arvesse võtnud kõiki kulusid. «Otsekulud peavad kõik kaetud olema ning mingi marginaal peab üle jääma ka brutokasumiks, mis peab katma üldkulusid ja tooma tulu lennufirmale,» selgitas ta tsharterreiside kallinemise põhjusi.
Lennukompaniide Estonian Air ja KLM vahel sõlmitud uute kokkuleppehindade tulemusena tõusid juulis Kanadasse lennu piletite hind kolmandiku võrra.
Varem maksis Estonian Airiga Kanada linnadesse Montreali ja Torontosse ning sealt tagasi lendamine aasta läbi 680 dollarit. Nüüd tuleb kõrghooajal (14. juuni--15. september ja 13. detsember--12. jaanuar) maksta Toronto edasi-tagasi lennukipileti eest 1120 dollarit, muul ajal 865 dollarit.
Estraveli müügiinstruktor Anders Vrager lausus, et Estonian Airi pakutavad hinnad olid seni võrreldes teiste lennukompaniide samadesse kohtadesse pakutavate lendude hindadega madalamad. Näiteks Lufthansa reis Torontosse maksis tema sõnul juba varem 9700--11 000 kr.
Vrager tõdes, et kuu aja jooksul pärast hinnamuutust 8. juulil lasti Kanada pileteid müüa vana hinnaga, kui need olid ammu ette tellitud.
Tema sõnul ei ole hinnatõusust tingitud kallimatest piletitest äraütlemisi seni eriti ette tulnud.
Leisi sõnul tehakse praegu aktiivset tööd, et laiendada nende lennukompaniide arvu, kellega sõlmida kokkuleppehinnad. Suurimad koostööpartnerid on British Airways ning KLM. Praegu on kokkuleppehindade lepingu pikendamise üle läbirääkimised pooleli ka SASiga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele