• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 05.09.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estonian Airi hinnapoliitika muutub

Me oleme 1991. aastast saadik hoidnud eestlaste jaoks madalamat hinda. Need piletid olid alguses odavad nii turistidele kui ka ärimeestele, kuid nüüd on need jäänud odavaks ainult ärimeestele, rääkis Leis. «Tulevikus me kaotame nn eestlase hinna, kuna see ei ole normaalne nähtus.»
Sellest tulenevalt peavad Leisi sõnutsi äriklassi reisijad mõne aja pärast ostma sama hinnaklassi pileti Estonian Airi reisidele, mis on näiteks sama klassi Lufthansa reisidel. «See vahe on küllalt märkimisväärne,» lausus ta äriklassi pileti hinna tõusu kommenteerides. Turistiklassi reisijatele jääb Leisi sõnul pileti hind samaks.
Leis lausus, et praegu ei ole Estonian Airil klientidele pakkuda mingit boonusprogrammi, kuid see on plaanis välja töötada. «Et tihedamini reisivad ärimehed saaksid teistsuguseid soodustusi,» selgitas ta. Tema sõnul on peamine kriteerium see, et Estonian Airi konkurentsivõime ei langeks võrreldes teiste lennukompaniidega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Reisibüroo Wris tegevdirektor Erki Urva lausus, et temani jõudnud informatsiooni kohaselt võivad järgmise aasta alguses tõusta tsharterlendude hinnad.
Leis lausus, et tsharterreisi hinna kujundab kliendi jaoks eelkõige reisibüroo, mitte lennukompanii. Küll aga kinnitas ta, et lendamise hind tsharterreisi puhul tõepoolest kallineb, kuna seni kasutatud hinna arvestamise meetod ei ole arvesse võtnud kõiki kulusid. «Otsekulud peavad kõik kaetud olema ning mingi marginaal peab üle jääma ka brutokasumiks, mis peab katma üldkulusid ja tooma tulu lennufirmale,» selgitas ta tsharterreiside kallinemise põhjusi.
Lennukompaniide Estonian Air ja KLM vahel sõlmitud uute kokkuleppehindade tulemusena tõusid juulis Kanadasse lennu piletite hind kolmandiku võrra.
Varem maksis Estonian Airiga Kanada linnadesse Montreali ja Torontosse ning sealt tagasi lendamine aasta läbi 680 dollarit. Nüüd tuleb kõrghooajal (14. juuni--15. september ja 13. detsember--12. jaanuar) maksta Toronto edasi-tagasi lennukipileti eest 1120 dollarit, muul ajal 865 dollarit.
Estraveli müügiinstruktor Anders Vrager lausus, et Estonian Airi pakutavad hinnad olid seni võrreldes teiste lennukompaniide samadesse kohtadesse pakutavate lendude hindadega madalamad. Näiteks Lufthansa reis Torontosse maksis tema sõnul juba varem 9700--11 000 kr.
Vrager tõdes, et kuu aja jooksul pärast hinnamuutust 8. juulil lasti Kanada pileteid müüa vana hinnaga, kui need olid ammu ette tellitud.
Tema sõnul ei ole hinnatõusust tingitud kallimatest piletitest äraütlemisi seni eriti ette tulnud.
Leisi sõnul tehakse praegu aktiivset tööd, et laiendada nende lennukompaniide arvu, kellega sõlmida kokkuleppehinnad. Suurimad koostööpartnerid on British Airways ning KLM. Praegu on kokkuleppehindade lepingu pikendamise üle läbirääkimised pooleli ka SASiga.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele