Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Suurinvesteering Tartu õlletehasesse
Itaalia firmalt Sarcmi ostetud seadmeid hakati õlletehases üles panema juunis. Sellel nädalal lõppes häälestamine ja operaatorite väljaõpetamine ning liin anti töösse. Villimisliini võimsus on 6000 pudelit ehk üheksa tonni limonaadi või mineraalvett tunnis.
«Eesti jaoks on see tsehh liiga suure võimsusega, mistõttu püüame orienteeruda Venemaa, Ukraina, Läti, Leedu ja Kasahstani turgudele,» märkis õlletehase tehnohooldeteenistuse juht Rein Sööt. Ta kinnitas, et õlut plastpudelitesse villima ei hakata.
Eelmise aasta kevadel õlletehase erastanud AS Magnum Konsumer kohustus kolme aastaga tehasesse investeerima 75 miljonit krooni. Praegu on ettevõttesse paigutatud investeeringuna üle 50 miljoni krooni. Uus villimisliin moodustab tehtud kulutustest lõviosa.
«Valisime itaallaste seadmed seetõttu, et Sarcmi käest ostab villimisliine ka Coca-Cola, kes on üle maailma tuntud kui väga kapriisne tellija,» ütles Sööt.
Kogu tsehhi maksumus oli ligi 40 miljonit krooni. Investeering loodetakse tagasi teenida kolme aastaga.
«Tartu õlletehase turuosa on viimasel ajal suurenenud, moodustades Eestis long drink'idest 30 protsenti, karastusjookidest 10 ja õllest 22 protsenti,» väitis õlletehase müügidirektor Arho Anttila. Tema sõnul on Tartu õlle turuosa suurenenud peamiselt Viru ja Pärnu õlle arvel.
Pikaajaliste prognooside kohaselt tahab Eesti suuruselt teine õlletehas müüa kuni kolmandiku Eesti karastusjookide ja õlle vajadusest.
Oktoobris toob Tartu õlletehas turule uue heleda õlle ja lõpetab Rae õlle tootmise. Anttila kinnitas, et praegu tehakse ettevalmistusi long drink'i villimiseks plekkpurki.
«Ootame praegu pakendiaktsiisiseaduse kehtestamist, sest seaduse olemusest sõltub, kui suures osas oma toodangut ühekordselt kasutatavasse taarasse villima hakkame,» lausus Anttila.