• OMX Baltic0,61%297,82
  • OMX Riga0,25%866,72
  • OMX Tallinn−0,06%1 946,25
  • OMX Vilnius1,79%1 162,85
  • S&P 5001,67%5 375,86
  • DOW 301,07%39 606,57
  • Nasdaq 2,5%16 708,05
  • FTSE 100−0,04%8 399,53
  • Nikkei 2250,49%35 039,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,7
  • OMX Baltic0,61%297,82
  • OMX Riga0,25%866,72
  • OMX Tallinn−0,06%1 946,25
  • OMX Vilnius1,79%1 162,85
  • S&P 5001,67%5 375,86
  • DOW 301,07%39 606,57
  • Nasdaq 2,5%16 708,05
  • FTSE 100−0,04%8 399,53
  • Nikkei 2250,49%35 039,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,7
  • 25.09.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Muuga sadamas suleti viimane lõik lahtist randa

asukoht: Muuga sadam
tellija: RE Tallinna Sadam
projekteerija: Lauri Pitkälä OY (Soome), AS Merin
ehitaja: SRV Eesti Ehitus
maksumus: 91 miljonit krooni
tööde kestus: juuli 1995 -- august 1996
292meetrise 7. kai ehitamisega suleti Muuga sadamas viimane lõik lahtist randa ja moodustus ühtne 3500meetrine kailiin. Kai tagalasse moodustus 50 000 m² suurune kaupade töötlemise ja ladustamise ala.
Ehitust alustati möödunud aasta juulis merepõhja puhastamise ning pinnase vahetamisega kai rammimisliinil.
Pärast pinnasevahetust tegi AS Rei täiendavad geoloogilised uuringud kai ja selle tagala piirkonnas, et koguda ammendav lähtematerjal üldstabiilsusarvutuste tarbeks, eesmärgiga määrata kai tagamaale lubatavad ekspluatatsioonikoormused.
Kai pealisehitus toetub kolmele vaiareale. Kokku rammiti ca 27--30 meetrit allapoole merepinda sinisavisse 238 toruvaia. Pealisehitisse on betoneeritud alused kraanarööbaste jaoks ning kogu kai pikkuses on kanalid kommunikatsioonide tarvis. Kai ankruplaatideks on betoonpaneelid pinnaga 14 ruutmeetrit ankru kohta. Kai pealisehitus moodustub tugevalt armeeritud monoliitsest raudbetoonkonstruktsioonist, mis on temperatuurivuukidega jaotatud 12 sektsiooniks.
Praeguses valmidusastmes võimaldab 7. kai teenindada naftatankereid. Järgmise etapina on kavas teiste kaupade töötlemiseks välja ehitada kai tagamaa koos vajalike kommunikatsioonidega ning paigaldada kai kate ja tõsteseadmed.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele