• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 25.09.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Muuga sadamas suleti viimane lõik lahtist randa

asukoht: Muuga sadam
tellija: RE Tallinna Sadam
projekteerija: Lauri Pitkälä OY (Soome), AS Merin

Artikkel jätkub pärast reklaami

ehitaja: SRV Eesti Ehitus
maksumus: 91 miljonit krooni
tööde kestus: juuli 1995 -- august 1996
292meetrise 7. kai ehitamisega suleti Muuga sadamas viimane lõik lahtist randa ja moodustus ühtne 3500meetrine kailiin. Kai tagalasse moodustus 50 000 m² suurune kaupade töötlemise ja ladustamise ala.
Ehitust alustati möödunud aasta juulis merepõhja puhastamise ning pinnase vahetamisega kai rammimisliinil.
Pärast pinnasevahetust tegi AS Rei täiendavad geoloogilised uuringud kai ja selle tagala piirkonnas, et koguda ammendav lähtematerjal üldstabiilsusarvutuste tarbeks, eesmärgiga määrata kai tagamaale lubatavad ekspluatatsioonikoormused.
Kai pealisehitus toetub kolmele vaiareale. Kokku rammiti ca 27--30 meetrit allapoole merepinda sinisavisse 238 toruvaia. Pealisehitisse on betoneeritud alused kraanarööbaste jaoks ning kogu kai pikkuses on kanalid kommunikatsioonide tarvis. Kai ankruplaatideks on betoonpaneelid pinnaga 14 ruutmeetrit ankru kohta. Kai pealisehitus moodustub tugevalt armeeritud monoliitsest raudbetoonkonstruktsioonist, mis on temperatuurivuukidega jaotatud 12 sektsiooniks.
Praeguses valmidusastmes võimaldab 7. kai teenindada naftatankereid. Järgmise etapina on kavas teiste kaupade töötlemiseks välja ehitada kai tagamaa koos vajalike kommunikatsioonidega ning paigaldada kai kate ja tõsteseadmed.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele