Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tootmise kasv sõltub siseturust

    Vastab ASi EstStein tegevdirektor Vambola Juurmann

    Ma arvan, et Eesti arengutaseme juures on kõik vajalikud ehitusmaterjalid Eestisse jõudnud.
    Suurematel ehitusfirmadel on tendents kaupa otse tehastest osta. Suuremate objektide puhul jääb Eestis kohapeal pakutavatest kogustest väheseks.
    Kindlasti on. Aga Eesti turg on väike. Kui siia uut tehast rajada, siis Eesti turu suurusest ei piisa -- tuleb arvestada ka lõuna- ja idapoolsete turgudega.
    Ma arvan, et Balti riikidega võrreldes on Eesti arenenud kõige kaugemale. Leeduga ei anna võrreldagi.
    Ma arvan, et selle põhjuseks on enamarenenud pangandus ja krediidipoliitika.
    Eestiga võrreldes on ehituse areng Poolas meiega võrreldes tugevalt ette jõudnud. Seal algas krediidipoliitika areng veelgi varem.
    Praegu moodustab koguehitusest valdava osa renoveerimine. Tänases Eestis on kõige nõutavam kaup aknad ja uksed, siis tuleb siseviimistlus ja santehnika.
    Eesti ehitusmaterjalide turg on aastatel 1995--96 stabiliseeruma hakanud. Võrreldes eelmise aastaga on koguehitus kasvanud ligi 50 %, aga see tõus on tulnud massilise teede ja kanalisatsioonide ehitamise arvel. Elamuehitus Eestis on viimastel aastatel langenud ja väikeelamute uusehituste arv püsib stabiilsena.
    Meie katusekivide turg on suunatud väikeehitusele ja ka meie müük on aastatel 1995--96 stabiliseerunud.
    Praegu pannakse käima Aseri keraamilise savi tehas, mis peaks hakkama toodangut andma järgmisel aastal. Kui mitte arvestada Pärnus toodetavat Rannila profiili, siis peale meie muid katusekivide tootjaid Eestis praegu ei ole. Samas tuuakse välisriikidest Eestisse katusematerjale väga palju.
    Meie turuosa moodustavad peamiselt elamud ja harjakatused. Kogu Eesti katusekattematerjalide turust on meie osa kaheksa protsenti, mis meie turunishis on tunduvalt rohkem.
    Praegu on väga paljudel kinnisvarafirmadel valmis Tallinnas või selle ümbruses asuvate suurte maalappide generaalplaanid, mis kõik ootavad piisavat hulka inimesi, kes suudavad sissemakseid teha. Kahjuks tuleb täna inimeste arvelt välja ehitada ka kõik nendele maadele minevad teed ja kommunikatsioonid, kuigi seaduse järgi peab seda tegema kohalik omavalitsus.
    Kõige tõesemat infot saan ma suhtlemisest teiste tehasedirektoritega ja asetäitjatega. Üldiste plaanide tegemiseks tuleb kasutada statistikat ja turu-uuringud.
    Me proovime ehitusmaterjalide tootjate liidus teha oma liikmete vahel infoküsitlusi, aga seni on kõik firmad hellad oma andmeid välja andma. Korra me proovisime korraldada vastastikust andmete avalikustamist -- see kukkus läbi. Nüüd me proovime infot omavahel vahetada.
    Praegu teeb iga firma uuringuid ja maksab nende eest ise. Me oleme püüdnud teha uuringuid näiteks enne ja pärast reklaamikampaaniat.
    Liidu üks ideesid on teha turu-uuringuid ühiselt, mis võimaldab läbi viia suuremaid ja üldisemaid uuringuid -- näiteks sarnaseid firmasid gruppideks jagades.
    Lääneriikides on selline praktika väga levinud. Hiljuti tellis Soome ehitusettevõtete liidu grupp firmasid terve Eesti turu kohta põhjaliku uurimuse.
    See on protsess -- kõigepealt tullakse oma materjalidega turule ja kui turg läheb selliseks, et on näha, et aasta või kahe pärast saab siin toota, siis tullakse siia tehast rajama. Kõik suured kontsernid omavad Balti riikides ja Venemaal oma müügisesindusi.
    Selle aasta põhiülesanne on meil luua liidu liikmeskond. Suurte projektide finantseerimiseks väiksel liidul raha ei ole. Praegu on liidus 23 liiget ja aasta lõpuks loodame kokku saada 30. Muidugi on liidu funktsioonid ka ehitusmaterjalide tootjate huvide kaitse ja turu kohta informatsiooni hankimine.
    Me oleme teinud ettepanekuid ehitusmaterjalide standardiseerimise kohta. Sissetoodavad materjalid peavad vastama kvaliteedinõuetele.
    Teise asjaoluna, viies toodangut Soome, Venemaale või Poolasse, nõuavad kõik maad materjalide sertifikaate. Iga lokaalne ehitusmaterjalidetootja tahab oma turgu kaitsta. Samuti toob sertifitseerimine raha sisse riigile ning korrastab ka turgu.
    Raske öelda, kuid kindlasti liigub. Aga meie ehitajad on küllalt targad ja ma ei usu, et nad selle peale lähevad. Ehitusfirmad peavad andma enda ehitatud hoonetele garantii.
    Eraisikul on oht halbade ehitusmaterjalide ohvriks langeda suurem.
    Praegu takistavad meid topelttollid, mis on kehtestatud Eestis toodetud ja Venemaale müügiks minevatele kaupadele. Need topelttollid kehtivad ainult Eesti suhtes.
    Eesti ehitusmaterjalide tööstus oli orienteeritud ida poole. Kunagi läks sinna enamik Eestis toodetud ehitusmaterjale. Läänes on ehitusmaterjalide turg suurte kontsernide käes.
    Ma ei usu, et see tooks kaasa just buumi. Soomlased, rootslased ja sakslased on juba Venemaal ees ootamas. Kuid kindlasti muutuvad Eesti ehitusmaterjalid hinna poolest palju konkurentsivõimelisemaks ja saaks uuendada tehnoloogiat.
    Moskvas on palgatasemed ja ehitushinnad siiski hoopis teised kui Eestis. Näiteks kui meie toodang Moskvasse jõuab, siis me müüme seda 60% kallimalt.
    Mida kauem topelttollid püsivad, seda rohkem me teiste maade firmadega võrreldes maha jääme. Praegu on areng Venemaal võimuselgusetuse tõttu küll pidurdunud, aga kui see uuesti selgineb, loodavad Eesti ehitajad ja eksportijad sinna tagasi minna.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Järgmine eestlane viis oma frantsiisi Dubaisse
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.